Ali Aydın'ın sarı kartı kalem reklamına dönüştü

Güncelleme Tarihi:

Ali Aydının sarı kartı kalem reklamına dönüştü
Oluşturulma Tarihi: Kasım 13, 2003 01:47

Hakem Ali Aydın'ın Fenerbahçe Çaykur Rize Spor maçında sarı kart konusunda yaptığı kural ihlali, Uni-Ball kalemleri için reklam malzemesi oldu. Aydın'ın, ‘‘Karta yazdığım numara yağmurdan silinmiş’’ açıklaması üzerine Uni-Ball, ‘‘Bizim kalemlerimiz silinmez. Daha yağmurlu çok maç oynanacak’’ mesajı veren reklamlara başladı.

HAKEM Ali Aydın'ın gösterdiği iki sarı karta rağmen Victoria'nın atılmadığı karar verilerek iptal edilen Fenerbahçe-Çaykur Rizespor maçı kalemcilerin reklamlarına ilham verdi. Mitsubishi Pencil Co.'nun Türkiye Temsilcisi Uni Yazı Gereçleri, ‘‘Uni-ball’’ kalemleri için dün gazetelere verdiği reklamda, ‘‘Bize göre kalem hatası!’’ diyerek, gündemdeki maçta tartışılan konuları kalemlerinin özellikleriyle bütünleştirdi.

Futbol Federasyonu'nun tekrarlanmasına karar verdiği maçın hakemi Ali Aydın, iki kez sarı kart gösterdiği Victoria'ya kırmız kart göstermeme gerekçesini anlatırken, ‘‘Sarı kartta Victoria'nın 14 numarasının 1 rakamının yağmur, ter ve sürtünme nedeniyle silindiğini farkedemediğini, bu nedenle kırmız kart göstermediğini’’ söylemişti.

Uni-ball kalemlerin reklamında, ‘‘Önümüz kış, daha bir çok maç yağmurlu geçecek. Yazdıklarınızın yağmurdan etkilenmemesi için Uni-ball kullanın. Pigment mürekkepli Uni-ball kalemlerle yazdıklarınız suda dağılmaz. Güneşte solmaz. Yazdıklarınız sonuna kadar sizinle kalır’’ mesajı verildi.

HAKEM DEĞİL, KALEM HATASI

Uni Yazı Gereçleri Pazarlama müdürü İmer Artan, ilanlarda ‘‘sarı kart’’ kullanılması fikrinin, Ali Aydın'ın sarı karta yazılan futbolcunun sırt numarasının yağmur nedeniyle okunamaz hale gelmesini söylemesinin ardından gündeme geldiğini söyledi. ‘‘Bize göre kalem hatası!’’ diyen İmer Artan, reklamın doğuşunu şöyle anlattı: ‘‘Haftasonu yaşanan olay bize göre tam bir kalem hatasıydı. İlan fikri reklam ajansımız Ajans Ultra'nın. Konuyu sıcağı sıcağına ele aldık ve bu fırsatı kaçırmadan hızla hazırlayıp ilanlarımıza başladık. Çünkü sarı karta yazılan futbolcuların sırt numarası net okunabilseydi bu tartışmalar hiç yaşanmayacaktı.’’

YILDA 6 MİLYON UNİ-BALL

Japonya'dan ithal edilen Uni-ball kalemlerinin, içindeki pigment mürekkep sayesinde suda dağılmadığını, güneşten solmadığını belirten İmer Artan, sadece Türkiye'de yılda yaklaşık 6 milyon adet Uni-roller kalem satıldığını bildirdi.

Uni Yazı Gereçleri, 1887 yılında kurulan Japon Mitsubishi Pencil Co'nun 6 yıldır Türkiye temsilciliğini yapıyor. 1979 yılında dünyanın ilk su bazlı kalemi ‘‘Uni-ball’’la sektöründe güçlenen firma, Japonya'da dört fabrikada üretim yapıyor. Mitsubishi Pencil Co.'nun hisseleri Tokyo Borsası'nda işlem görüyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!