Akıllı kartta elektronik kriz sürüyor

Güncelleme Tarihi:

Akıllı kartta elektronik kriz sürüyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 05, 2015 09:26

İZMİR’de toplu ulaşım araçlarında kullanılan akıllı kartlarla ilgili Büyükşehir Belediyesi, eski ve yeni yüklenici firmanın içinde olduğu elektronik kriz çıktı. 1 Haziran’dan itibaren hafta içi yolcuların büyük bölümü ücretsiz seyahat yaparken, taraflar birbirlerini suçladı. Kentkart şirketi, şifre ve kodları değiştirmediğini belirterek belediyeyi ispata çağırdı. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ise ücretsiz taşımadan doğan zararın sorumlulara yansıtılayacağını, İzmirlilerin bundan etkilenmeyeceğini açıkladı.

Haberin Devamı

İzmir’de 1 Haziran’da başlayan toplu ulaşım araçlarında kullanılan elektronik akıllı kartların okunamaması krizi dördüncü gününde de çözülemedi. Büyükşehir Belediyesi ihaleyi kaybeden Kentkart şirketinin şifre ve kodları değiştirdiği gerekçesiyle suç duyurusunda bulunurken, şirket iddiaları reddetti, sorumlunun ESHOT ve yeni firma Kartek’te olduğunu açıkladı. Yeni firma Kartek ise Kentkart şirketinin sistem verilerini, anahtar ve bilgileri ESHOT’a devretmediğini belirterek kamu hizmetinin aksamaması için yoğun çalışmaların sürdüğünü bildirdi.

ÜCRETSİZ BİNİŞLER SÜRÜYOR
Elektronik krizi çözmek için Kartek firması çok sayıda ekiple dört gündür sabahlara kadar çalıştı. Şifre ve kodlarla ilgili değişiklikler ve sağlamaları tek tek yapılarak sorunun çözülmesine yönünde adımlar atıldı. Bayilerin yeni sistemde kart yüklemesi kısmen başladı. Ancak, kartların okunmasındaki sıkıntılar bitmedi. Vapur iskelelerinde validatörler farklı uygulama olmaması için hiç açılmazken, metro istasyonlarında kartların bir kısmının okunduğu görüldü. Otobüslerde ise eski dolum yapılan kartlar okunurken yenileri ise okunmadı. İzmirlilerin büyük bölümü 4 gündür toplu ulaşım araçlarına ücret ödemeden bindi. Bir günde yapılan binişlerin sayısını 1,5 milyon olduğu tahmin ediliyor.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, toplu ulaşımda kullanılan elektronik ücret toplama sistemindeki değişiklik süreciyle ilgili yeni bir açıklama yaptı. Başkan Kocaoğlu, "İhale sürecinin tamamlanmasının ardından, 1 Haziran tarihinden itibaren başlaması gereken yeni sistemin adaptasyonunda bir takım sıkıntılar yaşandığı doğrudur. Söz konusu sıkıntıların hemşehrilerimize hissettirilmemesi için her türlü kolaylık ve özveri gösterilmiştir. Ancak bu süreçte bilinmesi gereken asıl önemli husus, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve bağlı kurumlarının, bütün çalışmalarını yasalara ve kurallara sıkı sıkıya bağlı olarak sürdürdüğüdür" dedi.

Kamu malına sahip çıkma ve kamu zararı oluşturmama konusundaki hassasiyetlerinin sadece İzmir’de değil, Türkiye’nin her yerinde ve hatta dünya ölçeğinde yakından bilindiğine dikkat çeken Başkan Aziz Kocaoğlu "İzmir Büyükşehir Belediyesi, ulaşımdaki sorunu da aynı prensipler çerçevesinde aşmaya çalışmaktadır. Her problemde olduğu gibi bu problemin de bir sorumlusu vardır. Ve bunun bedeli, mutlaka sorumlu ya da sorumlulara yansıtılacaktır. Bu zararın İzmirli hemşehrilerimize rücu ettirileceği gibi senaryolar ise tamamıyle asılsızdır. Elektronik ücret toplama sistemine ilişkin ihaleyi kazanan yüklenici firma, sistemin sorunsuz işletilmesi konusunda çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürmektedir" dedi.

KENTKART’TAN AÇIKLAMA
Kentkart şirketi ise yeni bir açıklama yaptı. Kentkart şirketi yetkilileri, 16 yıl süresince birlikte büyük başarılara imza attıkları ESHOT ve İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin akıl almaz suçlamalarına maruz kalmanın kendilerini fazlasıyla üzdüğünü belirterek "Bilinmelidir ki; şirketimiz, ESHOT ve İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin iddiasının aksine sözleşme süresinden sonra teslim etmesi gereken bilgi, belge, yazılım ve diğer her şeyi, ESHOT’un talebi ve haksız ısrarı doğrultusunda 28 Mayıs ve 29 Mayıs tarihinde teslim etmiştir. ESHOT’a teslim ettiğimiz hiçbir şifre değiştirilmemiştir ve ESHOT’a 31 Mayıs 2015 günü saat 24.00’den önce tüm sorumluluğu tarafımıza ait olan sisteme habersiz girmemesi ve hizmetimizi aksatacak bir değişiklik yapmaması da yazılı ve sözlü olarak bildirilmiştir. Tüm bunlara karşın kendi işini baştan bu yana yapamayan ve geçişi beceremeyen kişilerin suçu Şirketimize atma çabasının nedeni suçluların telaşından başka bir şey değildir. Şirketimize haksız ve asılsız suçlamalar yönelten şahıslara yargı önünde hesap sorulacaktır. Şirketimiz hakkında haksız ve asılsız suçlamalar yapan kişi ve kurumları iftiralarını iddiaya davet ediyor, iddialarını ispatlayamamaları durumunda İzmir halkına verecekleri cevabı şimdiden merak ediyoruz" dedi.



Haberin Devamı





DHA-Bölge - - İZMİR (DHA)
2015-06-04 15:18:55

BAKMADAN GEÇME!