Gözden geçirdiÇapkınlık nedeniyle eşiyle tartışan ve ardından geçirdiği
trafik kazası ile seks skandalları patlak veren Tiger Woods’un sponsorlarından Pepsi’nin Woods’a özel ürettiği enerji içeceği Gatorade’i ürün gamından kaldırdığını açıklamasından sonra ABD’nin en büyük telekom ve internet şirketi AT&T de geçtiğimiz haftalarda Woods’un golfe süresiz ara verdiğini açıklamasının ardından anlaşmayı gözden geçireceklerini ancak iptal etmeyi düşünmediklerini vurgulamıştı. Ancak AT&T önceki gün yaptığı duyuru ile Tiger Woods ile olan sponsorluk anlaşmasını bitirdiğini açıkladı.
‘İyi bir gelecek’AT&T’den yapılan açıklamada Tiger Woods ile olan tüm bağlarının koparıldığı belirtilirken, “Sponsorluk anlaşmamızı bitiriyoruz ve kendisine gelecekte şans diliyoruz” denildi. Dallas merkezli şirket, Woods ile yollarını niçin ayırdıkları ya da yaptıkları anlaşmanın miktarı hakkında ayrıntı vermedi. Açıklamada AT&T’nin bu yıl PGA golf turnuvasına sponsorluğunu sürdüreceği de belirtildi. AT&T, geçen yıl 27 Kasım’da Florida’daki evinin yakınında geçirdiği gizemli kazanın ardından çok sayıda evlilik dışı ilişkiye girmek suçlamasıyla karşı karşıya kalan Tiger’a sponsorluk anlaşmasını çeken son şirket oldu.
12 milyar dolara çıkabilirSponsorluk anlaşmalarının getirisiyle dünyada serveti 1 milyar doları aşan ilk sporcu unvanına sahip olan Woods’tan daha önce danışmanlık firması Accenture, traş bıçağı firması Gillette ve İsviçreli saat markası Tag Heuer, Woods’a desteğini çekmişti. California Üniversitesi’nden iki ekonomi profesörünün yaptığı çalışma, Woods skandalının sponsor firmalara maliyetinin 5 ila 12 milyar doları bulabileceğini ortaya çıkarmıştı.