ABD’li Otomotiv CEO’ları para istemeye özel jetleriyle gitti

Güncelleme Tarihi:

ABD’li Otomotiv CEO’ları para istemeye özel jetleriyle gitti
Oluşturulma Tarihi: Kasım 21, 2008 00:00

ABD’nin nakit sıkıntısı içerisindeki otomotiv devleri General Motors (GM), Ford ve Chrysler’in CEO’larının, 25 milyar dolarlık yardım için Kongre’yi ikna etmeye özel jetleriyle gitmeleri ülkede tartışma konusu oldu.

Kongre üyesi Gary Ackerman, Senato’nun Bankacılık Komitesi’ne 4 saat boyunca ifade veren CEO’ların özel jetleriyle Detorit’ten Washington’a gelmelerini ’aşevi kuyruğuna smokin ve şapka giyerek girmeye’ benzetti.

300 milyar dolar uyarısı

GM CEO’su Rick Wagoner, Chrysler Başkanı ve CEO’su Robert Nardelli, Ford Başkanı ve CEO’su Alan Mulally, iki gün sonra Kongre’de görüşülecek olan 25 milyar dolarlık 10 yıl vadeli köprü kredinin onaylanması için Temsilciler Meclisi ile Senato’nun ilgili komitelerinin karşısına çıktılar. Temsilciler Meclisi ile Senato’ya 25 milyar dolara ihtiyaçları oluduğunu belirten CEO’lar, "Eğer biz batarsak, bunun ekonomiye maliyeti 300 milyar doları bulur. 3 milyon kişi işsiz kalır ve milli geler yüzde 4 azalır" uyarısında bulunmuşlardı.

20 bin dolara uçtular

Ancak CEO’ların Detroit-Washington arasında 500 dolara iki yönlü uçmak mümkünken, şirketlerine en az 20 bin dolar maliyeti olan özel jetleri tercih etmeleri, Kongre üyeleri tarafından eleştirilerken, ABD’de de tartışma yarattı. Kongre üyesi Gary Ackerman, bu durumu, aşevi kuyruğuna smokin ve şapka giyerek girmeye benzeterek, "First class bile uçamaz mıydınız veya hepiniz aynı jet ile gelemez miydiniz. Bu bir mesaj olurdu" dedi.

Kimse el kaldırmadı

Temsilciler Meclisi’ndeki oturum sırasında, Kongre üyesi Brad Sherman, üç CEO’ya, "Buraya ticari uçakla gelen el kaldırsın" dedi. Kimse el kaldırmayınca, Sherman, "Havaya kalkan tek el yok bu kayda geçirilsin" diye konuştu. Ford CEO’su Alan Mullaly, Chrysler CEO’su Robert Nardelli ve GM CEO’su Richard Wagoner "sessiz" kalmayı tercih ettiler. GM Sözcüsü Tom Wilkinson, milyonlarca kişinin işsiz kalması söz konusuyken dikkatlerin başka taraf çekilmemesi gerektiğini savundu. Chrysler Sözcüsü Lori McTavish, maliyetlere hep dikkat ettiklerini belirtti. Ford Sözcüsü Kelli Felker ise şirketin bir seyahat politikası bulunduğunu söylemekle yetindi.

Krizde işçi çıkarma günlüğü

İNGİLİZ
uçak motoru üreticisi Rolls-Royce şirketi, küresel finansal krizin ürünlerine olan talebi düşürmesi nedeniyle gelecek yıl 1500 ila 2 bin işçiyi çıkarmayı planlıyor. Şirket açıklamasında, İngiltere’nin Derby kentindeki montaj ve test tesisinden 140 işçi çıkaracağını bildirdi.

FRANSIZ otomotiv üreticisi PSA Peugeot Citroen Grubu, kötüleşen ekonomik krizin Avrupa’da araç satışlarını düşürmesi nedeniyle 2 bin 700 işçiyi çıkarmayı planlıyor. Peugeot Citroen İnsan Kaynakları Müdürü Jean-Luc, istihdam edilen 200 bin kişinin geleceğini korumak için bu önlemin alınmasına ihtiyaç duyulduğunu belirtti.

GENERAL Motors (GM), Tayland’daki 2 bin kişinin çalıştığı fabrikasını geçici olarak kapatıyor. Taylan GM Halkla İlişkiler Müdürü Chartchai Suwanasevok, fabrikadaki 258 işçinin çıkarılmasının planlandığını söyledi.

JAPON otomotiv üreticisi Isuzu şirketi, küresel talebin düşmesi nedeniyle geçici ve yarım gün çalışan işçileri işten çıkaracağını açıkladı. şirketin sözcüsü Ai Ito, yılın son iki ayında 1400 işçiyi işten çıkaracaklarını belirtti.

FRANSIZ Renault bünyesindeki Dacia da finansal krizin araç satışlarını düşürmesi nedeniyle üretimine ara verdi. Romanya’nın başkenti Bükreş’in yakınlarındaki fabrikada üretim 7 Aralık’a kadar durduruldu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!