ABD’deki reklam pazarı durgun savaş gerektiriyor, Türkiye’de çalışıp karşılığını alıyoruz

Güncelleme Tarihi:

ABD’deki reklam pazarı durgun savaş gerektiriyor, Türkiye’de çalışıp karşılığını alıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Nisan 16, 2012 00:00

Dünyanın en çok izlenen kanallarından Discovery Networks International’ın Başkanı Mark Hollinger, Türkiye ekonomisindeki olağanüstü büyümeyi yakından izlediklerini belirterek, “ABD’de reklam pazarı çok durgun, savaşmamız gerekiyor, ancak Türkiye’de savaşırken karşılığını alıyor, büyüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Discovery Networks’un, New York’ta gerçekleştirdiği gelecek sezon tanıtımında sorularımızı yanıtlayan Hollinger, “Türkiye’nin demografik trendleri bize çok uygun. Büyümede dünya ikincisi, müthiş dinamikleri ve genç bir nüfusu var. Geçmişte bazı platform sıkıntıları yaşadık, bugün D-Smart ile öncelikli işbirliğimiz ve buna yeni platformların da eklenmesiyle büyümeye devam diyoruz. Eylül ayında Türkiye’de büro açmayı planladık” diye konuştu.

Geniş portföye sahip
Discovery Channel’ın 2000 yılından, Animal Planet’in ise 2002 yılından bu yana Türkiye’de yayında olduğunu hatırlatan Hollinger, şunları söyledi: “Discovery World ve Discovery Science kanallarını da 2007 ve 2008 yıllarında başlattık. Sadece D-Smart’ta yayınlanmakta olan Discovery HD Showcase ve ID-Investigation Discovery, Animal Planet HD kanalları tamamen Türkçe seslendirilerek yayınlanıyor. D-Smart’taki HD yayınlarımız ile büyüyoruz. Kanal çeşitliliğimiz  sayesinde artık Türkiye nüfusunun önemli bir kesimine hitap eden bir iyi bir portföye sahibiz.”

Haberin Devamı

Güvenilir göz olduk
Türk izleyicisinin televizyon izleyerek ufuklarını genişlettiğini vurgulayan Hollinger, ”Bunu yaparken ailece hep birlikte izleyebilecekleri kanalları tercih ediyorlar. Burada Discovery’nin Türklerin dünyadaki güvenilir bir gözü olmak gibi anahtar rolü var. ‘Mythbusters’ gibi programlara gösterilen büyük ilgi bunu kanıtlıyor” dedi.

Türkiye’yi TLC’ye alacak kadın izleyiciye ulaşacak

ABD’de yavaşladıklarını ve savaşmalarının gerektiğini anlatan Discovery Networks International’ın Başkanı Mark Hollinger, şöyle konuştu: “Dışarıda da savaşıyoruz ama daha iyi büyüyoruz. Geçtiğimiz yıl gelirlerimiz yüzde 12 artarak 4.2 milyar dolara ulaştı. İyi hikayeler, güçlü karakterlerle dolu şovlarımız bizim en büyük gücümüz. 200 ülkede, 45 farklı dilde, 1.7 milyar insan tarafından izleniyoruz. TLC kanalı 107 ülkede izleniyor. Türkiye de bunlar arasına katılacak. TLC ile daha çok Türk kadın izleyiciye ulaşacağız. ABD’de çok sevilen “Cake Boss” şovu da Türkiye’de izlenebilecek.”

Haberin Devamı

Şov yıldızları Türkiye’ye gelecek

TÜRKİYE’de de ilgiyle izlenen Discovery şovlarından olan ‘Mythbusters’ın ikilisi Adam Savage ve Jamie Hyneman, “Türkiye’de sevilmemiz bizi çok mutlu ediyor. Türk izleyicilerimizden bize farklı fikirler göndermelerini istiyoruz” derken, Irmak Canavarları’nın yıldızı Jeremy Wade ise “Gelecek yıl çekim için Türkiye’ye gelmeyi planlıyoruz. Türk hayranlarımız çevrelerindeki sulardaki canavar balıkların fotoğraf ve videolarını bize göndersinler” çağrısında bulundu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!