65 ülkeye kozmetikle uzandı Alman devi Douglas’a girdi

Güncelleme Tarihi:

65 ülkeye kozmetikle uzandı Alman devi Douglas’a girdi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 23, 2010 00:00

Türk kozmetik markası Flormar, Alman parfümeri devi Douglas’lara girmeyi başardı. Halen yurtiçi ve yurtdışında toplam 109 kiosk ve 4 mağazası olan Flormar Flormar Yönetim Kurulu Üyesi Alp Şenbay, ilk etapta Douglas’ın Almanya’daki 450 mağazasında yer alacaklarını açıkladı.

İTALYAN Flormar’ın marka haklarını satın alarak Türkiye’nin ilk yerli ojesini üreten firma olan Flormar, yurtiçinde ve yurtdışında büyüme çabalarının sonucunda ürünlerini Alman parfümeri devi Douglas’a da soktu. Flormar ürünleri, ilk etapta Douglas’ın Almanya’daki 450 mağazasında satılacak.

91 kiosk ve 12 mağaza

Bundan 38 yıl önce Sami Şenbay tarafından kurulan, bugün ikinci kuşak Cem ve Alp Şenbay tarafından yönetilen şirket 1998 yılında renkli kozmetiğe, geçen yıl da parfüme giriş yaparak pazardaki iddiasını gösterdi. Bunun yanı sıra alışveriş merkezlerinde açtığı kiosklarla dikkat çeken Flormar’ın Yönetim Kurulu Üyesi Alp Şenbay, büyüme planlarını ve elde ettikleri sonuçları şöyle anlattı: “2008 yılında stratejimizi, hem iç hem de dış pazarda mağazacılık ve kiosk alanında yatırım yapmak ve büyümek olarak belirledik. 2009 yılında da aynı stratejiyi sürdürdük. Ayrıca ilk kez parfüm segmentine girip, yatırım yaparak da bu pazarda da söz sahibi olmak istdik ve bu kararımızı çok hızlı şekilde uygulamaya başladık. 2010 Nisan ayı itibari ile yurtiçi ve yurtdışı olmak üzere, toplam 109 kioska ve 4 mağazaya ulaştık. 2011 yıl sonuna kadar, 200 kiosk ve 16 mağaza daha açmayı hedefliyoruz. Böylece toplamda 309 kiosk ve 20 mağazaya ulaşmış olacağız.”

65 ülkeye ihracat yapıyor

Avrupa’da ve Ortadoğu’da toplam 61 kiosk ile faaliyet gösterdiklerini belirten Şenbay, bu çalışmalar hakkında şu bilgileri verdi: “2010 sene sonunda bu rakam 100’ü aşacak. Üretimimizin adetsel olarak yüzde 58’ini ihraç etmekteyiz Kiosk yatırımlarımızı yurtiçi ve yurtdışında önümüzdeki senelerde daha da artırarak devam edeceğiz. Bu arada Douglas mağazaları ile yaptığımız anlaşma sonucu ilk defa bir Türk kozmetik markası Douglas’larda satılmaya başladı. Tüm renkli kozmetik ürünlerimiz ve parfümlerimiz ile Douglas’larda yer almaya başladık. Türkiye’deki Douglas’lara ürün vermeye başladık. Almanya Douglas’lara ise bu ay ürün vermeye başlıyoruz. İlk etapta Douglas’ın Almanya’da ki 450 mağazasında Flormar markası olarak yer alacağız. Ayrıca Flormar kiosk konseptini yurtdışında daha iyi yerleştirmek için İspanya’da da bir ofis açtık. Oradaki ilk kioskumuzu haziranda açmış olacağız. Bu rakamın sene sonuna kadar 4’ü bulmasını hedefliyoruz. Flormar olarak 65 ülkeye ihracat yapıyoruz.”

Hedef dünya markası olmak

ALP Şenbay, ana stratejilerini ‘Flormar markasının şemsiye marka olarak konumlamak ve her biri ayrı bir duruşa ve pazarlama stratejisine sahip alt markalar yaratmak’ olarak oluşturduklarını belirtirken, “Hedefimiz Flormar adı ile bir dünya markası olmak” dedi. Şenbay, “Bu nedenle sadece Flormar markalı ürünler ihraç ediyoruz” diye konuştu.

Sıra erkeklere geldi

FLORMAR denilince akla ilk olarak oje gelse de renkli kozmetik konusunda da iddialı çıkışlar yapan şirket, geçen yıl parfüm işine de girdi. Alp Şenbay, bu çalışmalar hakkında şunları söyledi: “Parfüm segmentine de bu ay 4 referans daha ekledik. Yıl sonuna kadar iki yeni lansmanımız daha olacak. Erkekler için yeni ürün çıkaracağız, şimdilik sürpriz.”

60 milyon dolar ciroya ulaşacak

GEÇEN yılı 40 milyon dolar ciro ile kapattıklarını açıklayan Alp Şenbay, “2010 hedefimiz ise 60 milyon dolarlık ciroya ulaşmak. Ciromuzun yüzde 40 kadarını ihracat oluşturmaktadır.” dedi. Türkiye’de 200 milyon dolarlık renkli kozmetik pazarı bulunduğuna dikkat çeken Şenbay, şunları söyledi: “Bu payın büyük çoğunluğu yerli markalara aittir. Türkiye’de satılan her 3 üründen 1 tanesi Flormar. Kozmetik pazarının yıllık olarak yüzde 10 ile 15 arası büyüdüğünü gözlemliyoruz. Bu büyüme hızının Türkiye ile paralel olarak artacağını düşünüyoruz. Flormar’ın 2010 yılının ilk 3 ayında Türkiye pazarındaki büyümesi ise yüzde 70 oranında oldu.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!