50 milyar dolarlık Japonya tekstil pazarına Turquality ile yöneldik

Güncelleme Tarihi:

50 milyar dolarlık Japonya tekstil pazarına Turquality ile yöneldik
Oluşturulma Tarihi: Ekim 12, 2006 00:00

Turquality destekli 7 marka, 50 milyar dolarlık tekstil ve konfeksiyon alımı bulunan Japonya’da şansını deneyecek. Japonya’nın ünlü mağazalar zinciri Takashiyama’da iki hafta boyunca yer alacak Türk markaları, gelen talebe göre sürekli yer bulma şansı elde edecek.

DEVLET Bakanı Kürşad Tüzmen’in hem isim hem de fikir babası olduğu Turquality, 7 markasını sadece tekstil ve konfeksiyonda 50 milyar dolarlık alımı bulunan Japonya’da görücüye çıkardı. Japonya’nın ünlü mağazalar zinciri Takashiyama’da iki hafta boyunca yer alacak olan Damat/Tween, Derri, Machka, Network, Mavi Jean, Pasha Deri ve İnci markalı ürünler, gelen talebe göre sürekli yer bulma şansı elde edebilecek. Tokya’da Türk Moda Moda Fuarı’nın açılışını yapan Kürşad Tüzmen, "Deri ithalatıyla birleştirdiğimizde Japonya’nın bu sektördeki ithalatı 60 milyar doları geçiyor. Dolayısıyla bizim bu pazardan çok daha fazla pay almamız lazım" dedi.

YÜZDE 1’LİK PAYIMIZ YOK:

Türk firmalarının Japonlarla buluşma atağına geçtiği Tokyo’da eş zamanlı olarak Türk Moda Fuarı’nın açılışını yapan Tüzmen, konfeksiyonda dünya 4’üncüsü, tekstilde ise dünya 9’uncusu olan Türkiye’nin Japonya’dan daha fazla pay alabileceğini vurguladı. Tüzmen, şöyle konuştu: "Bizim bu pazardan çok daha fazla pay almamız lazım. Aslında büyüklük olarak baktığımızda Japonya’ya ihracatımız artıyor ama rakam olarak çok düşük. Toplam ihracatımız tekstil ve konfeksiyonda 2005 yılı itibarıyla 32 milyon dolar düzeyinde. 40 milyon dolar desek, pazarın yüzde 1’ine bile sahip değiliz."

UYGUN ÜRÜNLERİMİZ VAR:

Bu pazardaki açığı kapatmak için daha çok çalışılmasını isteyen Tüzmen, sözlerine şöyle devam etti: "Japonya, yüksek kalite arayan müşteri profiline sahip. Bu da bizim hazır giyimdeki yeni stratejimiz ile örtüşüyor. Japonlar çok yüksek, sofistike tüketici tercihlerine uyuyorlar ve kaliteye çok önem veriyorlar, mükemmelciler. Türkiye’de yaptığımız Turquality projesi, bütün bunların hepsini içinde barındırıyor. Dolayısıyla bizim için özellikle yüksek kalite, yüksek fiyat eksenine doğru kaydığımız için Japon pazarında çok daha iyi bir yere geleceğimize inanıyorum. Japonya’daki yüksek tüketici tercihlerine uygun ürünlerimiz var. Dünyada en kaliteli firmalara fason çalışıyoruz."

32 FİRMA, 6 TASARIMCI:

İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (İTKİB) bu yıl içinde ikincisini düzenlediği "Tokyo Türk Moda Fuarı"na, 32 firma ve 6 tasarımcı katılıyor. İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri tarafından Akasaka Prince Hotel’de düzenlenen organizasyonda, Türk hazır giyim-konfeksiyon, tekstil deri ayakkabı ve saraciye ürünleri sergileniyor. Fuar için Japonya’ya giden heyette, Bakan Tüzmen’in yanı sıra Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı, İTKİB Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, İTKİB Fuarlar Komitesi Başkanı Yalçın Ayaydın ve Tekstil Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Başkanı İsmail Boy, Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Ali Murad Kızıltaş’ın yanı sıra Mithat Giyim Başkanı Tahir Gürsoy, Matraş Deri Başkanı Hakkı Matraş gibi isimler katıldı.

Turquality, devlet destekli ajanlarla marka yaratacak

TURQUALITY kapsamında firmaları rehabilite etmek için üst düzey yöneticiler Koç ve Sabancı Üniversiteleri’nde Yönetim Bilimi konusunda eğitim görüyor. İlk 60 kişilik ekip, sertifikalarını aldı. Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Ziya Altunyaldız, "İlk mezun olan 60 kişilik ekip, yönetim bilimini dört dörtlük bilen, firmaların marka olmasının önünü açacak donanıma sahip. Bu kişiler, devletin dilini de anlayan insanlar. Yani bir anlamda Turquality devlet destekli ajanlarla markalar yaratacak" dedi.

Turquality için 25 milyon dolar harcandı

TÜRK
markalarının uluslararası imajını güçlendirmek amacı ile Ağustos 2003’te başlatılan Turquality projesinde bugüne dek 7 milyon dolar harcandı. Bu miktar, şirketlerin yeniden yapılandırılmasına harcanan 18 milyon dolarla birleştiğinde 25 milyon doları buluyor. Yıllık toplam 35 milyon dolar bütçeye sahip proje markaların tanıtımı ilk olarak Moskova’da yapıldı. Turquality projesinde, Tokyo gelişmesi ilk somut adım olarak değerlendirildi. İlk olarak 15 marka ve üç modacıya destek sağlanması planlanan projede, geliştirilen son stratejisi doğrultusunda oluşturulan havuzda şu anda 64 marka bulunuyor. Bu markalar arasında tekstil ve konfeksiyonun dışında gıda, elektronik, cam ve seramik sanayii, kuyum gibi farklı sektörlerden firmalar da bulunuyor. Takashimaya’da bu markalar arasından sadece yedi tanesi yer aldı.

7 marka Loius Vitton ve Hermes’le yarışacak

TURQUALITY
destekli yedi Türk markasının bulunduğu Takashimaya’nın dünyadaki cirosu 40 milyar dolar düzeyinde bulunuyor. Paris, Londra, New York, Singapur gibi önemli şehirlerde yer alan Takashimaya’nın Türk markalarının bulunduğu merkez mağazasının yıllık cirosu ise 8 milyar dolar. Türk markalarının standı, dünyanın en ünlü markalarından Hermes ve Louis Vuitton mağazalarının arasında yer alıyor. Türk markalarının Takashimaya’nın dış cephesinde de vitrini bulunuyor. Vitrinin bulunduğu caddeden günde 3 milyon kişinin geçtiği belirtiliyor. Vitrinde, Damat-Tween, Network ve Machka kreasyonları sergileniyor. Takashimaya’da markaların dışında İTKİB’in Genç Stilistler Yarışması’nda ilk üçe giren Mehmet Işık, Deniz Koparal, Gökay Yalın’ın yanında Hakan Yıldırım ve Atıl Kutoğlu’nun tasarımları da yer alıyor.

NOTLAR

Tüzmen’e havada doğum günü partisinde Ceyda Hanım da vardı

İTKİB
’in Japonya çıkarması, Tokyo yolunda Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen’e doğumgünü kutlaması ile başladı. CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem’in de katıldığı kutlamada ihracatçılar Paşabahçe’den hediye verdi.

Özkan Karaca’nın sahibi olduğu Ultra Çorap standının ziyaretinde TİM Başkanı Oğuz Satıcı, Kürşad Tüzmen’e dönerek, "Sayın Bakanım, dikkat edin, burada başınıza çorap örmesinler" dedi. Tüzmen bu arada gazetecilerin "İsim yazılı çorap giyiyor musunuz" sorusuna, esprili şekilde "Hayır, ben testil ve konfeksiyon sektörünü temsil ediyorum. Giyim kuşamıma dikkat etmeliyim" yanıtını verdi.

Tüzmen, beş dakika sonra Ferudun/Fertini Ayakkabı firmasının önünde yer alan "gay"ler için üretilen ayakkabıya bakmasını isteyen gazetecilere dönerek, "Ona Oğuz Satıcı baksın" dedi. Tüzmen, sonra da aynı ayakkabı ile gazetecilere poz verdi.

Konuk olarak geziye katılan Ahmet Mete Işıkara, tekstilden daha çok binaların sağlamlığı ile ilgilenmesi dikkat çekti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!