5. Vites

Güncelleme Tarihi:

5. Vites
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 13, 1998 00:00

Ufuk SANDIK
Haberin Devamı

Yerli otoda lider değişti

Türkiye otomobil pazarındaki kıyasıya rekabet, pazar paylarının değişmesine yol açtı. Renault, yıllardır pazarın liderliğini elinde bulunduran Tofaş'ı geçti.

Şubat ayından itibaren hem üretim hem de satışta Tofaş'ı zorlayan Renault, haziran ayında 8 bin 964 satış ile en yakın rakibi Tofaş'tan 2 bin 749 adet daha fazla otomobil sattı. Böylece Renault'nun 1998 yılı otomobil satışları 41 bin 953 olarak gerçekleşti. Renault'nun, en yakın rakibi ile arasındaki fark yaklaşık 5 bin otomobile çıktı. Tofaş, Haziran’da 6 bin 215 adet satış gerçekleştirdi.

PAZAR PAYLAŞIMI

Tofaş bu dönemde 36 bin 994 otomobil satışıyla yüzde 24.8'lik pazar payı elde etti. Renault ve Tofaş'ı 11 bin 114 otomobil satışı ve yüzde 7.4 pazar payıyla Opel, 10 bin 898 adetlik satış ve yüzde 7.8'lik pazar payı ile Hyundai izledi. Diğer yerli üreticiler Ford'un bu dönemdeki pazar payı yüzde 4.8, Toyotasa'nın pazar payı yüzde 4.3, Honda'nın ise yüzde 2.7 oldu.

Renault, 1998'in altıncı ayı sonunda Türkiye otomobil pazarında 41 bin 953 adetlik satışla yüzde 28.2'lik bir pazar payına ulaştı. 1998 yılı Haziran ayında 8 bin 964 adet otomobil satan Renault, 752 adet ticari araç ile birlikte Haziran ayında toplam 9 bin 536 adet araç satışı gerçekleştirdi.

Ticari araç satışları da eklendiğinde Renault'nun 1998 yılı satışları 44 bin 543 adete ulaşıyor.

PALİO FAKTÖRÜ

Pazardaki sessizliğini yeni modeli Palio ile bozan Tofaş, liderliğin en yakın adaylarından birisi. Palio'nun pazardaki satış başarısı Tofaş'ın Türkiye otomobil pazarındaki liderlik durumunu belirleyecek.

Vectra'nın en hızlısı yollarda

OPEL'in çok tutulan Vectra modelinin en güçlü ve hızlısı satışa sunuldu. 150 beygir gücündeki 2.0i 16V Ecotec motora sahip Vectra GT, yalnızca motoru değil, geliştirilmiş özel dizaynıyla da dikkati çekiyor. Opel Vectra GT modeli, arka ön spoyler, çelik alaşımlı özel jantları ile rüzgara meydan okuyor. Ayrıca, ABS fren sistemi, hidrolik direksiyon, katlanabilir pedal sistemi, spor süspansiyon, sürücü-yolcu ve yan hava yastıkları, deri kaplı direksiyonu, vites topuzu ve el freni, elektrikli camları, elektrikli açılır tavanı, gövde rengi ayna ve tamponları, Vectra GT'ye farklı bir hava veriyor.

Otocuların cirosu 900 trilyon lira oldu

TÜRK otomobil sektörünün 1997 cirosu 5.6 milyar dolara (ortalama döviz kuruyla yaklaşık 900 trilyon lira) ulaştı. Otomotiv Sanayicileri Derneği'ne üye firmaların 1997 yılında gerçekleştirdikleri ciro rakamları açıklandı. Buna göre OSD'ye üye firmaların ciroları geçen yıla göre yüzde 28 arttı. 1996 yılında 4.4 milyar dolar ciro gerçekleştiren Türk otomotiv sanayiinin geçen yılki cirosu 1.2 milyar dolar artarak 5.6 milyar dolara çıktı.

Otomobil satışlarının patladığı 1993 yılına göre ise toplam ciro rakamı yüzde 2.6 oranında arttı. 1993 yılında otomobilin toplam ciro içindeki payı yüzde 56 iken, bu pay 1997 yılında önemli bir azalma ile yüzde 39'a indi. Otomotiv Sanayicileri Derneği yetkilileri, otomobil üretiminin otomotiv sanayiinin temelini oluşturduğunu, üretimin toplam içindeki azalmasının, tüm sanayiideki gelişmeyi olumsuz etkilediğine dikkat çektiler.

1997 yılında otomobilcilerin cirosu 2.2 milyar dolar, ticari aracın cirosu 2.8 milyar dolar traktörün cirosu ise 556 bin dolar olarak gerçekleşti.

Nissan Micra Magic herşeyiyle yenilendi

NİSSAN'ın minik otomobili Micra yenilendi. Hem dizaynı hem de standart donanınımı yenilenen Nissan Micra Magic fiyatıyla da dikkati çekiyor. Nissan'ın İngiltere'deki fabrikalarında üretilen ve Avrupa ile aynı anda Türkiye pazarına sunulan Micra Magic'in anahtar teslim fiyatı ise 3 milyar 65 milyon lirayla 3 milyar 840 milyon lira arasında değişiyor. Dışardan bakıldığında daha büyük ve köşeli farları, yeni tasarım tamponları ve arka stopları dikkati çeken Micra Magic'in iç döşemeleri ve gösterge tablosu da yenilendi. Micra Magic'de klima, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, radyo-teyp, elektrik kumandalı ön camlar, içeriden açılabilen bagaj ve benzin depo kapağıyla değişken kodlu immobilizer standart olarak sunuluyor.

Asya'da satışlar bıçak gibi kesildi

UZAKDOĞU'da ortaya çıkan kriz otomobil satışlarını vurdu. 1998 yılı ilk 4 ayında Japonya ve Güney Kore'de satışlar bıçak gibi kesildi. Japonya'da toplam motorlu araç satışları geçen yıla göre yüzde 18.2 oranında azalırken, lüks otomobil satışları yüzde 19.4 geriledi.

Japonya'nın en büyük beş araç üreticisi, giderek düşen satışlar ve şişen stoklar nedeniyle geçen ay üretimlerini kısmak zorunda kaldılar. Bunun sonucunda ilk 3 ayda toplam motorlu taşıt üretimi yüzde 34.7 oranında azaldı.

YÜZDE 50 DÜŞÜŞ

İlk üç aylık verilere göre Güney Kore'de toplam satışlar yarı yarıya azaldı. Otomobil satışları yüzde 50.9 oranında düşerken, kamyon satışları yüzde 46.8 geriledi. G. Koreli üreticiler, düşen talep karşısında üretimlerini kısmak zorunda kaldılar. Hyundai'nin üretimi bu dönemde yüzde 31.6, KİA'da yüzde 35.4, Daewoo ise yüzde 19.8 düştü. Ssangyong ve Aisa ise krizden daha fazla etkilenen iki Güney Koreli firma oldu. Ssangyong'un üretimi yüzde 35.9, Asia'nın üretimi ise yüzde 34.7 azaldı.

KISALAR

MİTSUBİSHİ lisansı ile Temsa Otomotiv'in Adana'daki tesislerinde üretilen Mitsubishi Canter serisi artık orijinal klimalı olarak satılıyor. Sektörde hafif kamyon sınıfındaki tüm araçlarını klimalı olarak satışa sunan Mitsubishi, ayrıca Prestij marka midibüsünü de klimalı olarak satmaya başladı.

CENESİS, Türk mühendisler tarafından tasarlanan yeni oto alarm sistemini satışa sundu. İtalya'da ve Türkiye'de uzun süre otomobiller üzerinde test edilen Genesis yeni F serisi oto alarmı, TSEK ve Uluslarası Yol Araçları için Alarm sistemleri standartına sahip bulunuyor.

ROVER Group'a Kraliyet ödülü... Rover Group 1998 Kraliyet İhracat Başarı Ödülü'nü kazandı. Büyük bir saygınlığa sahip olan bu ödül, ihracatını

istikrarlı bir şekilde artıran kuruluşlara veriliyor. Toplam üretiminin yüzde 56'sini ihraç eden Rover, İngiltere'nin sanayi malları ihracatında ikinci büyük sanayi kuruluşu.

OPEL alanlar kazandı. 1 Nisan-29 Mayıs tarihleri arasında Opel satın alanlar arasında belirlenen 5 talihli çift, Dünya Kupası Final maçını izledi. Dünya Kupası'nın resmi sponsoru olan Opel'in, tüm Avrupa'da aynı anda uyguladığı ‘‘World Cup’’ promosyonu ile belirlenen talihliler 3 günlük bir gezi programı dahilinde Dünya Kupası final maçını izlemek için Paris'e gittiler.

BRİSA tüm bayilerinin eğitimini tamamladı. Brisa'nın beş yıldır sürmekte olan ve bayilerdeki satış ve servis elemanlarının eğitimini de kapsayan program 40 bin adam/saati aştı. Brisa'nın İzmit'teki tesislerinde sürdürülen bu eğitim, PEM (Pazarlama Eğitim Merkezi) uzmanlarınca veriliyor.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!