5.1 milyon litre diş macunu, 63.5 milyon dış fırçası kullandık

Güncelleme Tarihi:

5.1 milyon litre diş macunu, 63.5 milyon dış fırçası kullandık
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2011 00:00

Glaxosmith-Kline Tüketici Sağlığı Genel Müdürü Sevgin İşlekel, Sensodyne’in yeni ürünü Onarım ve Koruma’nın tanıtıldığı basın toplantısında, Nielsen’in 2010 sonu verilerine göre Türkiye’de toplam diş macunu pazarının 247 milyon lira, diş fırçası pazarının 110 milyon lira olduğunu dile getirerek, şu bilgileri paylaştı: “Türkiye’de 2010 yılında 5.1 milyon litre diş macunu, 63.5 milyon diş fırçası kullanıldı. 2008’de bu rakamlar 4.6 milyon litre ve 58.6 milyondu. Ülkemizde kişi başı diş macunu tüketimi ortalama 110 gram. Bu rakam İngiltere’de 480, İtalya’da 270 gram.”

Haberin Devamı

Hassas diş pazarı
Diş hassasiyetlerine yönelik ürünlerin pazar payının da artarak, pazarın yüzde 32’sini oluşturduğunu kaydeden İşlekel, önceleri Türkiye’de beyazlatıcı diş macunu tercih edilirken, şimdi diş hassasiyetlerine yönelik ürünlerin öne çıktığını söyledi. İşlekel, “2011’in ilk üç ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11 artış görülüyor” dedi.


NovaMin maddesi
GlaxoSmithKline Tüketici Sağlığı Sensodyne Global Ar-Ge Başkan Yardımcısı Stephen A. Makin de, kemik tedavisinde kullanılan NovaMin maddesini diş macununda kullandıklarını, NovaMin teknolojisinin, dişlerde ani ve keskin sızlamaya neden olan hassas bölgeleri belirlediğini anlattı. Makin, dişin doğal yapı taşları olan kalsiyum ve fosfat iyonlarını içeren NovaMin’in oluşturduğu koruyucu katmanın, hassas dişlerin onarılmasına yardımcı olduğunu söyledi. GlaxoSmithKline Türkiye Tüketici Sağlığı Grup Marka Müdürü Sema Buluç ise, “Sensodyne içeriğindeki florür ile dişleri çürümelere karşı da korur” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!