4 erkek kardeş, Elif Hanım’ı CEO seçti, 500 milyon dolar ciro hedefi koydu

Güncelleme Tarihi:

4 erkek kardeş, Elif Hanım’ı CEO seçti, 500 milyon dolar ciro hedefi koydu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 26, 2010 00:00

Türkiye’de çikolata ve bisküvide en büyük üçüncü oyuncu olan Şölen, Elif Çoban’ı CEO olarak atadı. Ailedeki dört erkek kardeşin icranın başına Elif Çoban’ı getirmesini Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Çoban, “Elif’i bin erkeğe değişmem” sözleriyle değerlendirdi. Elif Çoban “Batı’da bile kadınların önü kapalı, bizde açık. Bu ailemizin bir erdemi” dedi.

Haberin Devamı

GAZİANTEP’ten çıkıp 120 ülkeye ihracat gerçekleştiren Türkiye’nin çikolata ve bisküvi alanındaki en büyük üçüncü şirketi Şölen, dümeni sektöründe ilk kez bir kadına emanet etti. Ailedeki 4 erkek kardeş (İsmail Çoban, Ali Çoban, Hasan Çoban, Mehmet Çoban) icranın başına Elif Çoban’ı getirirken, Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Çoban, “Elif’i bin erkeğe değişmem. Bu göreve çok hak ederek geldi. Şöleni güzel yerlere taşıdı, özveriyle çalıştı. Bundan sonra daha ilerilere götürecek” dedi. Türkiye’de bisküvi ve çikolata işinde ilk kadın CEO olan Elif Çoban ise, “Batı’da bile kadınların önü kapalı, bizde açık. Türkiye, kadın yönetici açısından dünyadan ileri. Avrupa’da kadın yöneticiler aynı pozisyondaki erkeklerden daha az kazanıyor. Türkiye’de eşitlik var. Dünyada da bu alanda çok az kadın CEO var. Bu ailemizin bir erdemi. Kadın olmanın hiçbir dezavantajını yaşamadım. Sadece sosyal yaşamım sınırlanıyor” diye konuştu.
İlk deneyim Yaşar’da
1967 doğumlu olan Elif Çoban ODTÜ’de Ekonomi okudu, Bilkent Üniversitesi’nde yüksek lisans ve akademik çalışmalar yaptı. İş hayatına aile şirketi değil, Yaşar Holding’de çalışarak başladı. 1996 yılında aile şirketine döndüğünde ihracattan pazarlamaya bütün departmanlarda görev aldı.
Ellialtı yönetim kurulunda
İsmail Çoban yönetim ve icrayı birbirinden ayırdıklarını belirterek, bunun kurumsallaşma adına başlatılmış bir hamle olduğunu söyledi. İsmail Çoban, yönetim kurulunda kardeşler Ali, Hasan ve Mehmet Çoban’ın yanı sıra dışarıdan bağımsız üye Hazım Ellialtı’nın da yer aldığını söyledi. Daha önce Şölen’e danışmanlık verirken, yönetim kurulunda yer almasını Hazım Ellialtı “Bizim uzun süreli bir flörtümüz oldu. Bir daha aile şirketinde çalışmam diyordum ama bu ailenin duruşu ve hedefleri beni çekti. Paylaşılacak bir soyutta değil ama küçük bir hissem de var” sözleriyle anlattı.
500 milyon dolar hedef
Elif Çoban gelecek 4 yıldaki hedeflerini şöyle açıkladı: “Şu anda 250 milyon dolar civarında bir ciroya sahibiz. Bunu 4 yılda ikiye katlayıp 500 milyon dolara çıkaracağız. Bu iddialı bir hedef değil. Zaten her yıl iki haneli büyüyoruz. İstanbul ve Gaziantep’teki 3 fabrikada 1.500 çalışan var. Ciroda ihracatın payı yüzde 60. Türkiye’nin en büyük çikolata ihracatçısıyız. İSO’nun En Büyük 500 Sanayi Kuruluşu listesinde 8 yılda 210 basamak yükselerek 204’üncü sıraya çıktık.”

Haberin Devamı

Ortaklık veya borsa planı yok, organik büyüme hazzı yaşarız

Haberin Devamı

ŞÖLEN Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Çoban, hiçbir nakit ihtiyaçları olmadığını vurgulayarak şu açıklamayı yaptı: “Bu nedenle ortaklık veya halka açılmak gündemimizde değil. Halka açılmak ya da ortak almak kötü değil elbette. Gelecekte her şey olabilir ama bugün için gündemimizde değil. Önemli olan kârdır ama biz inorganik olarak kendi kendimize büyümenin hazzını almak istiyoruz. Şirketi kendi kaynaklarımızla büyütebiliyorken başka arayışlara girmenin anlamı yok. Ama şirketimizi sanki halka açılacakmış gibi yapılandırdık. Alabileceğimiz şirket de yok. Kapasite ihtiyacımız yok; bize değer katacak bir marka da şu anda görünmüyor. ”

Çikolatacı Belçika’da rüştümüzü ispatladık

Haberin Devamı

ÜNLÜ tasarımcı Karim Rashid’in imzasını taşıyan lüks çikolata Eternity’nin niş bir ürün olarak dünyada ilgi gördüğünü belirten İsmail Çoban, “Türkiye’den önce New York, Londra, Paris ve Milano’da satışa sunduk. Zaten çok sınırlı sayıda üretiyoruz. Çikolatanın ana vatanı kabul edilen Belçika’da muazzam ilgi görüyor. Orada bile rüştümüzü ispatladık” diye konuştu.

Rekabete girmiyor lider olacağı kategori yaratıyor

ELİF Çoban; çikolata, kek, bisküvi ve kraker alanında faaliyet gösterirken, yoğun rekabetten kaçındıklarını ve kendilerinin lider olacağı kategoriler yarattıklarını söyledi. İkramlık çikolata ve çocuk kategorisinde lider olduklarını ileri süren Çoban, “Tüm dünyaya ihracat yapan, yenilikleri yerinde gözlemleyen bir şirket olarak yeni kategori yaratmada çok iyiyiz. Takip eden değil, edilen oluyoruz. Kategori yaratmak rekabet avantajı getiriyor” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!