3M CEO’su: Türkiye’de düşüş yaşarız ama yere çakılmayız

Güncelleme Tarihi:

3M CEO’su: Türkiye’de düşüş yaşarız ama yere çakılmayız
Oluşturulma Tarihi: Şubat 19, 2009 00:00

Post-it, Scotch-Brite gibi ürünlerin yaratıcısı, 25 milyar dolar cirolu 3M’in CEO’su George Buckley, ’ilginç’ ve ’dinamik’ bir ülke olarak tanımladığı Türkiye’de kriz nedeniyle, bir miktar yavaşlama olsa da yönlerinin büyümekten yana olduğunu söyledi. Buckley, "Biraz duraksama, hafif düşüş olur ama burada asla yere çakılmayız" diye konuştu.

25 milyar doları aşan cirosu ile dünyanın en büyük şirketleri arasında yer alan Post-it, Scotch-Brite gibi ürünlerin yaratıcısı 3M’in CEO’su George Buckley küçük bir dünya turu kapsamında Türkiye’ye de geldi. Ekonomik krizden etkilenen otomotiv sektöründeki yavaşlama nedeniyle Türkiye’de bir miktar gerileme yaşadıklarını belirteren George Buckley, "Biraz duraksama, hafif düşüş olur ama burada asla yere çakılmayız. Yönümüz mutlaka yukarı doğru olur" dedi. Türkiye’yi kişisel olarak da çok sevdiğini ve hep olumlu hisler aldığını anlatan Buckley, "Türklerdeki dinamizm, çalışkanlık ve umudunu kaybetmeme alışkanlığı çok etkileyici. Buradan biraz güç alarak geri dönüyorum. Türkiye dinamik bir ülke olmasının yanında çok ilginç bir pazar da. Savaşçı bir millet ve etkili bir tarihe sahipsiniz. Türkiye 3M’in daha geniş kapsamda bölgesel tedarik merkezi olabilir" diye konuştu. Buckley, şirket içi toplantılarda kullandıkları bir sunumu son anda Türk gazetecilerle paylaşmaya karar verdiklerini aktararak, ekonomik kriz ve toparlanma sürecine ilişkin ilginç değerlendirmelerde bulundu. 3M Türkiye Genel Müdürü Karim Sarahni, şu anda Türkiye’de işten çıkarma gibi bir planları olmadığını söylledi. 3M Türkiye’nin 1987 yılında kurulduğunu hatırlatan Sarahni şunları söyledi: "2002’den bu yana da yılda ortalama yüzde 20 büyüdüklerini hatırlatarak "Türkiye’de 2 yıl önce 10 milyon dolar yatırımla üretimi 2 katına çıkardık. Scotch-Brite markalı ürünler, çocuk bezi bantları ve solunum toz maskelerini, Almanya, İtalya, Fransa, Çin ve Singapur dahil 30’dan fazla ülkeye ihraç ediyoruz."

Ar-Ge merkezi kurulacak

Öncelikli hedeflerini müşterileri için değer yaratmak olarak açıklayan Sarahni, "3M ’Lean Six Sigma’ sayesinde her ürünümüze tasarım ve üretim sürecinde değer katıyoruz. 2009’da 3M Türkiye’nin üretim bilgi birikiminin mükemmeliyet derecesinde artırmayı, Anadolu’da da genişlemeyi ve pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz. Ayrıca Türkiye’de bir araştırma merkezimiz de olacak" dedi.

Yüzde 11 gerileme

Ekonomik krizin etkileri üzerine Buckley, 3M’in satışlarının 2008’in son çeyreğinde ortalama yüzde 11 düştüğünü belirterek, 2009’un ilk çeyreğinde sonuçların daha kötü olabileceğini yönünde bir beklenti olduğunu aktardı. 3M’nin 106 yıllık global bir teknoloji şirketi olduğunu vurgulayan Buckley, faaliyet gösterdikleri her ülkede krizin farklı türden hissedildiğini, örneğin Almanya’da otomotiv sektörü kaynaklı bir hassasiyet yaşadıklarını söyledi.

İkinci çeyrekte dibi görüp yükseliş başlar

GEORGE
Buckley, 100 yılda yaşanmış ekonomik krizlere değinerek, ekonomik krizlerin ortalama 5.2 yıllık bir döngüye sahip olduğu söyledi. Buckley şöyle konuştu: "Bunu 6 yıllık bir kriz döngüsü kabul edelim. Kriz 2007’nin üçüncü çeyreğinde başladı. 2009’un ikinci çeyreğinde dibi görüp, üçüncü çeyrekten itibaren devamlı bir çıkış söz konusu olabilir. 2009’un birinci çeyreği, 2008’in son çeyreğine göre yüzde 10 daha zayıf olacak. 2009’un son çeyreğinde ise artı yönde bir büyüme yaşanabileceğini tahmin ediyorum." Buckley, şirketlere güçlü ve tedbirli olmalarını önererek, kriz sonrasını düşünerek davranmaları gerektiğini söyledi.

İnovasyon çok büyük bir silah

GEORGE
Buckley, kriz ortamında ayakta kalmak isteyen şirketlerin en güçlü silahının inovasyon olduğunu vurgulayarak şu değerlendirmeleri yaptı:

İnovasyon, dün olduğu gibi bugün de ürünleri rakiplerden farklılaştırmanın en iyi yolu. Sonuçlarını tahmin edemedikleri için şirketler inovasyonu riskli buluyor fakat gerçek şu ki büyümek ve ayakta kalmak için inovatif çözümler bulmayı sürdürmeliyiz

İnovasyonun hep 3M’in gizli silahı oldu. Bu tek başına yeterli değil. Daha ucuza mal edilebilecek yeni fikirler bulmak da bu fikirleri yeni ürünler olarak pazara sunmanın hızı da çok önemli.

Bizim DNA’mızın değişmez bir unsurudur inovasyon. Amerika’daki şirketlerin yüzde 3’üne kısmet olan 100 yılı aşkın sürdürülebilen bir başarı yakaladık.

79 bini çalışanımız var. 50 binden fazla inovatif çözüm ürettik.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!