3 Avrupalı fon 100 milyon dolar koydu, Wenice Kids’e ortak oldu

Güncelleme Tarihi:

3 Avrupalı fon 100 milyon dolar koydu, Wenice Kids’e ortak oldu
Oluşturulma Tarihi: Ekim 08, 2010 00:00

Wenice Kids 2013 yılına kadar dünyanın ilk 10 çocuk markası arasında yer alma stratejisi kapsamında 3 Avrupalı fon şirketi ile eşit ortaklık prensibinde anlaştı. Aralarında Hollanda Kalkınma Bankası’nın (FMO) da bulunduğu ortaklar bu anlaşma ile Wenice Kids’e 100 milyon dolarlık yatırım yapacak.

2013 yılına kadar dünyanın lider 10 çocuk markasından biri olmayı hedefleyen Wenice Kids’e Avrupa’dan 3 fon 100 milyon dolarlık yatırımla ortak oluyor. 63 ülkede 378 mağazası bulunan Wenice Kids’e, Eurasia Capital Partners’ın liderliğinde, Hollanda Kalkınma Bankası (FMO) ve Balkan Accession Fund (BAF)’dan oluşan konsorsiyumu temsilen Hollanda merkezli WNCKids Holding ile Wenice Kids Türkiye eşit ortak olacak.

Onaylanınca gaza basacağız

Wenice Group CEO’su Oktay Özdemir, Wenice Kids olarak bir süredir uluslararası fon şirketlerinin dikkatlerini çektiklerini belirterek, “Gelen yoğun talepler arasından bu üç şirketi seçtik. Laleli’den Amsterdam’a şeklinde belirlediğimiz yeni sloganımızla, dünya markası olmak için ortak aldık. Rekabet kurumunun onayını alır almaz gaza basacağız” dedi. halihazırda 378 mağazalarının ve 1100 satış noktalarının olduğunu, 2013’e kadar mağaza sayısını 500’ye çıkarmayı planladıklarını söyleyen Özdemir şunları kaydetti: “Ortaklıktan elde edilen gelir ile hızlı büyümemizi sürdüreceğiz. Yeni mağazalar açmanın yanında yerli ve yabancı marka satın almayı da planlıyoruz. 2009’da 100 milyon Euro ciro elde ettik. 2010’da 150 milyon Euro bekliyoruz.”

Şu anda ilk 50’deyiz

Wenice Kids’in şu anda dünyada çocuk hazır giyim alanında ilk 50 şirket arasında olduğunu kaydeden Özdemir, “İlk 10 marka arasına girmek de uzak bir hedef değil. Yeni ortaklarımızdan aldığımız güçle kısa sürede başabiliriz. Yeni ortaklarımızın da buna inancı tam. Bu ortaklık kararı, Wenice Kids’in potansiyeline olduğu kadar Türkiye’nin potansiyeline inancı da gösteriyor.”

Bir günde 20 günlük mal sattık

WENİCE Group CEO’su Oktay Özdemir, “Ana büyüme alanımız Türkiye’nin yanı sıra, Polonya ve gelişmiş batı Avrupa pazarları olacak. Geçen ay Almanya’da ilk mağazamız açtık, ilk günde 20 günlük ürünümüz sattık, çok şaşırdık. Dünyanın her yerinden talep var, Senegal’de de bir mağaza açtık. Bir ayda 22 mağaza açtık” dedi.

Kriz bitti fonların Türkiye ilgisi arttı

ANLAŞMANIN gerçekleşmesine aracılık eden 3Seas Capital Partners Yönetici Ortağı Tarık Şarlıgil, krizin ardından toparlanma sürecine giren dünya ekonomisinde birleşme ve satın alma işlemlerinin dikkat çekici şekilde arttığını söyledi. Şarlıgil Wenice Kids ortaklık anlaşması ile birlikte Rekabet Kurumu’nda onay bekleyen 2 anlaşmalarının daha olduğunu belirterek, “Biri teknoloji, diğeri de hizmet sektöründe. Onay bekleyen sadece bizim işlemlerimizin büyüklüğü 500 milyon dolara yakın” dedi. Öte yandan, Euroasia Capital Partners da önümüzdeki günlerde Türkiye’de açtığı yeni ofisin resmi açılışını gerçekleştirmeye hazırlanıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!