27 milyon dolarlık 'leke savaşı'

Güncelleme Tarihi:

27 milyon dolarlık leke savaşı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 23, 2005 00:00

HENKEL, Kosla Oxi Action'a rakip Sil Oxi'yi piyasaya sürünce, 27 milyon dolarlık leke çıkartıcı ürünler pazarı kızıştı. Benckiser'in Procter and Gamble, Okan, Hayat ve Hes Kimya'yla olan rekabetine Henkel'in de katılmasıyla deterjan tanıtımlarında 'leke çıkarıcı' özellik öne çıktı.TEMİZLİK malzemeleri üreticilerinden Henkel'in, Kosla Oxi Action'a rakip olarak Sil Oxi'yi piyasaya sürmesi, 27 milyon dolarlık (37 milyon YTL) leke çıkarıcı ürünler pazarını kızıştırdı. Henkel şimdi, Sil Oxi için uygulamaya koyduğu cazip promosyon kampanyalarıyla pazarın hakimi Kosla Oxi Action'dan pay kapmaya çalışıyor. Toplam payları yüzde 13'ü olan Procter and Gamble, Okan, Hayat ve Hes Kimya da boş durmuyor. Leke çıkarıcılar pazarındaki tüm bu gelişmeler, deterjan üreticilerinin de iştahını kabartıyor.ÖNEMLİ PAZAR: Benckiser'in Kosla Oxi Action'ı piyasaya sürmesinin ardından leke çıkarıcı ürünler temizlik malzemeleri içinde önemli pazar konumuna geldi. Kosla'nın ardından Procter and Gamble leke çıkarıcı özelliğe sahip Ace Gentile ve renklilere özel leke çıkarıcı ürünü Ace Sihirli Renkler'i piyasaya sürdü. Hes Kimya, Hes Oxi ve Aktif Oksijen'le pazarda yerini aldı. Hayat Kimya, Bingola'yla, Okan İthalat da her leke için farklı bir Dr. Clean ürünüyle rekabete katıldı. Leke çıkarıcılar pazarı yıllık 5.5 milyon litre sıvı, 1.8 milyon kilo da toz olmak üzere, 27 milyon dolarlık hacme ulaştı.TÜKETİCİYE YARAYACAK: Pazardaki tüm bu gelişmeler, son olarak Henkel'in de Sil Oxi'yi piyasaya sürmesine neden oldu. Sil Oxi, cazip fiyatlarla başlatılan tanıtım kampanyasının etkisiyle pazardan kısa sürede pay kapmayı başardı. Henkel, Sil Oxi için yeni promosyon kampanyalarını devreye sokmaya hazırlanırken, deterjan üreticisi firmalar da, reklamlarında ürünlerinin leke çıkarıcı özelliğini ön plana çıkarmaya başladı. Leke çıkarıcı ürünlere olan talebin artması, private label ürünlerin de devreye girmesine neden oldu. Migros ve Gima, fiyat avantajını kullanarak market markalı ürünlerin pazardaki payını artırmaya çalışıyor.AVRUPA'YI YAKALAYAMADIK: Kosla'nın üreticisi Benckiser Kurumsal İlişkiler Müdürü Figen Çaparoğlu, pazarın her geçen gün biraz daha büyümesine rağmen, henüz Avrupa ve Amerika'nın seviyesine ulaşamadığını savunuyor. Bunda da, üretici firmaların uyguladıkları fiyat politikalarının etkili olduğunu söylüyor.ZAMAN KAZANDIRIYOR: Ace'nin üreticisi Procter and Gamble'nin danışmanı Cihangir Gözükızıl da, artan rekabetin tüketicilere yarayacağına dikkat çekerek, "Tüketicilerin satın alma gücü arttıkça, leke çıkarcı gibi zamandan tasarruf sağlayan ürünlerin de kullanımı artacak" dedi.Deterjanla kan lekesi çıkmazHES Oxi'nin üreticisi Hes Kimya'nın Pazarlama Müdürü Recep Biçer, son dönemlerde deterjan üreticisi firmaların reklamlarında leke çıkarıcı özelliklerini ön plana çıkarmasına tepki göstererek, "Deterjanların, leke çıkarıcılar kadar yoğun özelliklere sahip olması mümkün değil. Bu nedenle, bir deterjandan kan ya da çimen gibi lekeleri çıkartmasını beklemek, yanlış olur" dedi.Etiketi okuyunTÜKETİCİLERİN etiketlerde yer alan uyarı yazılarını okuma alışkanlığı bulunmaması, leke çıkarıcı ürünlerin kullanımı sırasında sorun yaşanmasına neden oluyor. Leke çıkarıcı ürünler, bazı kumaşlara zarar verebiliyor. Bu nedenle, lekeye uygulanmadan önce, kumaşın görünmeyen bir kısmında denenmesi gerekiyor. Şayet kumaşa zarar veriyorsa kesinlikle kullanılmaması gerekiyor. Aksi takdirde firmalar, etikette uyardıkları gerekçesiyle sorumluluk almıyor.Yünlü kumaşta denemeyinLEKE çıkartıcı ürünlerin zarar vermesi istenmiyorsa, kesinlikle ipek, kadife gibi etiketinde kuru temizleme yapılması önerilen kumaşlar ile yünlü kumaşlarda kullanılmamalı. Ayrıca, lekeler üzerinde etkili olabilmesi için, daha önceden lekenin herhangi bir işleme tabi tutulmaması gerekiyor. Islak mendille silinen, deterjanla yıkanan lekelerde etkili olmayabiliyor. Giysilerin üzerindeki fermuar, kopça, düğme gibi metal parçalara da zarar verebiliyor.Kim neyi üretiyor?BENCKISER: Kosla Oxi Action, bir litrelik sıvı, 800 ve 500 gramlık da toz ambalajlarda satılıyor. Pazarın lideri olan Kosla'nın ayrıca, 500 mililitrelik halı ve döşemeler de kullanılan leke çıkartıcıları da bulunuyor.HAYAT: Bingola Sıvı'yla geçtiğimiz yıldan itibaren leke çıkarıcı ürünler pazarına girdi. Bingola'nın bir ve 2.5 litrelik ambalajları bulunuyor. Bingola'nın halı ve Tül için özel leke çıkartıcıları da bulunuyor.HENKEL: Pazara Sil Oxi toz leke çıkarıcı ürünüyle pazara en son giren firma oldu. Kısa sürede, pazar payını yüzde 1'e çıkarmayı başardı.P&G: ACE çamaşır sularını Türk pazarına sunmasının ardından ACE Gentile ve renklilere özel leke çıkarıcı ürünü ACE Sihirli Renkler'i üretmeye başladı. ACE Sihirli Renkler'le pazarın ikinci büyük marka oldu. HES: 8 aydır leke çıkarıcı pazarında Hes Oxi ve Aktif Oxijenli ürünleriyle leke çıkarıcı ürünler pazarında rekabet ediyor. OKAN: Dr. Clean markasıyla, tükenmez kalem, çay-kahve, yağ, kan gibi lekeler için farklı ürünlerin yanısıra Dr. Clean Oxy Action adıyla çok amaçlı leke çıkarıcısı da bulunuyor.Lekecilerin pazar paylarıBenckiser Kosla Oxi Yüzde 86Procter and Gamble Yüzde 4Henkel Yüzde 1Hayat Kimya Yüzde 3Hes Kimya Yüzde 2Okan İthalat Yüzde 2Private Label Yüzde 2Kim kaça satıyorÜrünün adı Fiyat (YTL)Kosla Oxi (1 lt) 12.99Sil Oxi (800 gr) 12.99Ace Sihirli (2kg) 10.99Bingola (1kg) 8.00 Hes Oxi (500gr) 6.50 Dr. Clean (500 gr) 5.25Dr. Clean mendil 1.50Gima Oxi (500 gr) 5.49
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!