'14 liralık açma-kapama ücreti haksız kazanç'

Güncelleme Tarihi:

14 liralık açma-kapama ücreti haksız kazanç
Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 2016 10:19

Yeni yıla sayılı günler kaldı. Ancak şu sıralar, milyonlarca kişi benzer SMS'ler ile 'uyarılıyor.' Cep telefonu, internet, uydu tv yayını gibi elektronik haberleşme sektöründe hizmet sunan firmalarca abonelere gönderilen kısa mesajda, faturaların geç ödenmesinden ötürü hizmetin kapanması halinde tekrar açılması için 14 lira 'Açma-kapama Ücreti' yansıtılacağı açıklandı

Haberin Devamı

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu konu ile ilgili yaptığı değerlendirmede,  'açma-kapama' adı altında alınan ücretin haksız kazanç olduğunu belirtti.

Ağaoğlu "Açma-kapama ücreti elektronik haberleşme sektöründe hizmet alan milyonlarca aboneden sağlanan haksız bir kazançtır. İşletmeci bu işlemi gerçekleştirirken kayda değer ek bir maliyete de katlanmamaktadır. Sabit ve mobil telefon, internet veya uydu televizyon hizmeti sunan firmalar faturasını zamanında ödeyemeyen tüketicileri istismar ediyor.

Zaten faturasını zamanında yatıramayan abonenin hizmeti kesildikten sonra borcunu ödeyip tekrar açılana kadar geçen sürede hizmet verilmediği halde ücretlendirme sürdürülüyor.  Üstelik faiz de işletilmesine rağmen hizmetin tekrar başlatılması için aboneye açma-kapama ücreti yansıtılıyor. Böylelikle kesilen hatla ilgili hizmet verilmeyen süre için ücretlendirmeyi sürdüren firmalar üstüne bir de faiz ekleyerek çifte kazanç sağlıyor"  şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

O FİRMALAR ŞİKÂYET EDİLEBİLİR

Yeni Tüketici Kanununa bu ücretlerin alınmasını önleyecek madde konulması için tüketici örgütlerinin çabalarının cep telefon firmaların girişimleriyle engellendiğine vurgu yapan Aydın Ağaoğlu "Faturanın geç ödenmesi nedeniyle tüketici üç şekilde cezalandırılmış oluyor. Almadığı hizmetin bedelini ödüyor, faiz tahakkuk ettiriliyor ve açma-kapama ücreti alınıyor.

Bu ücretin alınmasının önüne geçilmesi için Bilgi Teknolojileri Kurumu tarafından yeni bir düzenleme yapılmalı ve haksız ücretlendirme ile tüketicilerin mağdur edilmesi sonlandırılmalıdır. Çünküalınan bu ücret haksız kazançtır, işletmelerin sebepsiz zenginleşmesine yol açmaktadır. İşletmeciler bu işlemi gerçekleştirirken kayda değer ek bir maliyet de olmamaktadır. Ayrıca fiilen kesme-açma olmadığı halde bu ücret yansıtılırsa aboneler buna itiraz edebilirler. Elektronik haberleşme sektöründen aldığı hizmetten ötürü mağduriyet yaşayan tüketiciler www.tuketici.btk.gov adresine üye kaydı yaptırmak suretiyle şikayetlerini iletebilirler" dedi.

Haberin Devamı

74 MİLYON ABONEYE VERGİ ZAMMI
Ağaoğlu öte yandan açıklamasının devamında 2016 yılı için yüzde 3,83 olarak hesaplanan yeniden değerleme oranından dolayı mobil telefonlara 1 Ocak 2017 tarihinden itibaren özel iletişim vergisinin de 47 TL olarak uygulanacağını belirtti.

BAKMADAN GEÇME!