100 bin Euro’ya ‘ev sineması’ kuruyor Türkiye’de krizi pek hissetmiyor

Güncelleme Tarihi:

100 bin Euro’ya ‘ev sineması’ kuruyor Türkiye’de krizi pek hissetmiyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 06, 2009 00:00

Danimarkalı ses ve görüntü sistemleri üreticisi Bang&Olufsen’in (B&O) CEO’su Kalle Hvidt Nielsen, ses ve görüntü sistemlerinde dünya lideri olmayı hedeflediklerini belirterek, “Louis Vuitton, Cartier ya da Gucci gibi lüks markalarla ev elektroniği arasında köprü kuruyoruz. Bu da hayat kalitesiyle teknolojiyi birleştiren bir marka olmamızı sağlıyor” dedi.

Haberin Devamı

B&O ürünleriyle donatılan profesyonel bir ev sineması için 100 bin Euro’yu gözden çıkarmak gerekirken; minimum 22 metrekare alana ihtiyaç duyuluyor.
Almanya, İngiltere ve Asya’nın en önemli pazarlarını oluşturduğunu, ABD, Çin ve Rusya’nın da büyüyen pazarlar olduğu için ayrı bir önem taşıdığını belirten Nielsen, Türkiye’deki başarı durumlarını ise pazar payı ve ciroya göre değerlendirmediklerini söyledi. Geçtiğmiz yıl Ferco Müzik distribitörlüğünde Türkiye’deki 10’uncu yıllarını kutladıklarını hatırlatan Nielsen, “Pazardaki diğer ses ve görüntü markalarına göre üst seviye yaşam stiline sahip kişilere hitap ettiğimiz gerçek bir niş oyunun içindeyiz. Türkiye pazarında da bu üst seviyeye hitap etmek bizim için işin ana kısmını oluşturuyor ve bu bile bizi yeterince mutlu ediyor” dedi.
Kriz geride kaldı
Ekonomik krizin artık geride kaldığına inandığını dile getiren Nielsen, “Global olarak baktığımızda krizin tüm sektörlerde olduğu gibi bizi de vurduğu bir gerçek. Ancak Türkiye’de zarar etmediğimiz için bunun etkisini hissetmediğimizi söyleyebilirim” dedi. B&O Türkiye distribitörü Ferco Müzik de Kempinski, Four Seasons, Mardan, W Otel gibi Türkiye’nin önde gelen otellerinin kral daireleri ve suitleri için yapılan alımlarla yıl sonunda hedeflenen satış rakamlarına paralel bir grafik çizildiğini açıkladı.
Mağaza sayısı arttı
Haziran ayından bu yana satışlarda bir artış olduğuna dikkat çeken Nielsen, bu yılı 374 milyon Euro ciro yaparak kapatmayı hedeflediklerini söyledi. Önümüzdeki yılki ciro hedeflerinin 432 milyon Euro olduğunu kaydeden Nielsen, bunun yüzde 20’lik kısmının Ar-Ge için kullanıldığını ifade etti. Krizin kendilerini de etkilediğini ancak ürün geliştirmeye hızla devam ettiklerini vurgulayan Nielsen, sözlerini şöyle sürdürdü: “Tek bir global satış organizasyonuna yoğunlaştık. Büyüyen pazarlardaki konsept mağaza sayımızı artırdık. Fiyat ayarlamaları yaptık. Ürünlerimizi daha çevreci ve daha az elektrik tüketir hale getirdik.”

Haberin Devamı

CD çaların yağı bile 3 bin Euro tutuyor

261 santimetrelik ekranıyla dünyanın en büyük televizyonlarından ‘BeoVision4’ 100 bin Euro değerinde.
Tasarımcılar ilk prototipleri incelendiğinde, TV kenarlarında kullanılan alüminyum kaplama üzerindeki çizgilerin birbirleriyle paralel olmadığını farketti. B&O, bu detay için fabrikaya 500 bin Euro yatırım yaparak alüminyumu dik kesen bir makine aldı.
Bütün CD çalarların mekanizmalarında kullanılan yağın 1 litresi 3 bin Euro’ya mal oluyor bu sayede 20 yıl boyunca değişmesine gerek kalmıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!