1.6 motor işe yaradı, Mercedes Türkiye’de büyüme rekoru kırdı

Güncelleme Tarihi:

1.6 motor işe yaradı, Mercedes Türkiye’de büyüme rekoru kırdı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 28, 2009 20:43

TÜRKİYE, krize bağlı olarak lüks araçların satışlarında ciddi düşüşlerin yaşandığı bir dönemde, Mercedes’in dünyada en hızlı büyüyen üç ülkesinden biri oldu.

Alman otomotiv devinin C Serisi modelinde Türkiye’ye özel olarak ürettiği 1.6 litre motorlu versiyonunun satış performansı, Mercedes-Benz Türkiye’nin satışlarını geçen yıla göre yüzde 40 arttırdı. Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Süer Sülün, düşük vergi dilimine giren 1.6 litre motorlu C Serisi’ne Türk tüketicilerin yoğun ilgi gösterdiğini belirterek, “Bu sayede Türkiye, çin ve hindistan’la birlikte dünyada en hızlı büyüyen Mercedes ülkesi oldu” dedi.İlk 5 ayda lider olduSüer Sülün, binek otoda ÖTV indirimi ve 15 Mart’ta satışa sundukları 1.6 litrelik C Serisi’nin son 3 ayda satışlarını önemli şekilde artırdığını söyledi. Sülün, “İlk 5 ayda toplam pazarda binek otoda satışları yüzde 10 artarken, lüks segmentte de yüzde 10’luk büyüme yaşandı. Bu büyümede Mercedes’in etkisi büyük. Mayısa göre Mercedes-Benz Türk’ün satışları yüzde 40 arttı” diye konuştu. Yılın ilk 5 ayında lüks otomobil segmentinde liderlik koltuğuna oturduklarını ifade eden Sülün, “2009’da 7 bin adetlik satışa ulaşacağız” dedi. 2009 yılında toplam cirolarının yüzde 30 düşeceğini belirten Sülün, buna rağmen Ar-Ge, yeni model ve kapasite artırımı için 30 milyon Euro’luk yatırım yaptıklarını belirtti. Sülün, “Biz bu yıl 12 milyon Euro yatırımla otobüs kapasitemizi 4 bin adede çıkarıyoruz. Krizde en az otobüs etkilendi diyebiliriz” dedi.Otoda Euro 4’e geçişi Red Bull’la yapan varTÜRKİYE’de 1 Ocak 2009’dan itibaren Euro 4 normuna geçildiğini kaydeden Süer Sülün, “Bu tarihten itibaren Türkiye’de tüm araçlar Euro 4 normuna uygun üretilmeye başlandı. Biz bu geçişi geliştirdiğimiz ‘BleuTec’ teknolojisi ile sağlıyoruz. Bunun için motorun yanına ilave ettiğimiz bir depoya ‘Adblue’ (katkı maddesi) ilave ediyoruz. Adblue, motordan çıkan zehirli gazları zararsız hale getiren bir karışım” diye konuştu. Bu katkı maddesi konmadığı takdirde aracın performansının ve çekişinin düştüğünü kaydeden Sülün, şunları söyledi: “Bugüne kadar Euro 4 normuna sahip 150 araç sattık. Bir müşterimiz, yakıt deposuna ilave edilmesi zorunlu olan ‘AdBlue’yla Red Bull’u karıştırmış. AdBlue yerine depoya 5 kutu Red Bull ilave etmiş. Bunun tekrarlanmaması için çalışıyoruz.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!