Beko, Grundig'in tamamını satın aldı

Güncelleme Tarihi:

Beko, Grundigin tamamını satın aldı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 18, 2007 14:11

Beko Elektronik A.Ş, Grundig Multimedia'daki yüzde 50 Alba hissesini de satın alarak şirketin tamamına sahip oldu.

Haberin Devamı

Arçelik'ten yapılan yazılı açıklamada, Grundig'i 2004 yılında İngiliz Alba şirketi ile ortak olarak satın alan Koç Topluluğu şirketlerinden Beko Elektronik A.Ş'nin, Yönetim Kurulu tarafından alınan bir kararla, yüzde 50 Alba hissesini de satın alarak Grundig Multimedia B.V'nin ve Grundig tüketici elektroniği markasının tamamına sahip olduğu bildirildi.

Açıklamada, Koç Topluluğunun, sektöründe lider şirketi ve Beko Elektronik A.Ş'nin en büyük hissedarı konumundaki Arçelik A.Ş'nin, yeni hedef ve stratejileri ile tüketici elektroniği sektöründe de beyaz eşyada olduğu gibi global pazarda liderlik hedeflediği vurgulanarak, Arçelik'in, geçtiğimiz yılın Ekim ayında Beko'daki hisse oranını yüzde 22,36'dan yüzde 72,46'ya çıkardığı hatırlatıldı.

“BU SATIN ALMA, KONUMUMUZU DAHA DA GÜÇLENDİRECEK”

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grup Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, konuya ilişkin değerlendirmesinde, Avrupa'nın en büyük pazarı Almanya'da ilk akla gelen elektronik markalarından biri olan Grundig'in, Beko'nun en önemli varlıklarından biri olduğunu belirterek, şunları kaydetti:

Haberin Devamı

“Markalı büyüme, elektronik alanda da bizim en önemli stratejimizdir. Bizi rakiplerimizden ayıran en büyük avantajımız, markalarımız ile büyümeye verdiğimiz önemdir. Öyle ki, yurt içi ve yurt dışında Arçelik, Beko ve Grundig gibi üç güçlü markamız ile sağladığımız avantaj, elektronik alanında da hem karlılık hem de verimlilik olarak bize katma değer sağlamaktadır. Bu satın almanın pazardaki konumumuzu daha da güçlendireceğine inanıyorum. 63 yıllık geçmişi ile sektörünün en deneyimli ve prestijli markalarından biri olan Grundig'i Arçelik A.Ş. bünyesine katmamız, sadece Türkiye için değil, Avrupa TV sektörü için de çok önemli bir gelişmedir. Bugün Avrupa'da 20 milyondan fazla evde Grundig markalı TV'ler bulunmaktadır. Bundan sonraki dönemde Grundig markasını dünya genelinde yaygınlaştırmak ve global bir marka olarak kullanımını sağlamak üzere çalışmalarımız devam edecektir. Arçelik A.Ş'nin global düzeyde elde ettiği başarılar ile yakalanacak sinerji, Grundig markasının gücüne güç katacaktır.”

Haberin Devamı

Grundig'in görüntü ve ses teknolojilerinde birçok ilke imza attığını ifade eden Özdemir, “Bu deneyimi transfer etmemiz bizi teknolojik anlamda ve marka değeri olarak her alanda daha da güçlendirecektir” dedi.

“GRUNDIG, ALMAN MARKASIDIR VE ÖYLE KALACAKTIR”

Grundig Intermedia GmbH Yönetim Direktörü Michael Peterseim ise, “Koç Topluluğu, attığı bu adımla şirketimize olan büyük güvenini göstermiş ve aynı zamanda yolumuzun doğru olduğunu da açıkça belirtmiştir. Günlük işlerimizde pek bir değişiklik olmayacak, aksine artık stratejilerde ve eylem planlarında mutabık kalmamız gereken iki yerine bir hissedar olduğundan, koordinasyon süreçlerinin daha sorunsuz gerçekleşmesini bekliyoruz” görüşünü aktardı.

Haberin Devamı

Peterseim, Koç Topluluğuna tam entegrasyonun Grundig için daha da olumlu gelişmeleri beraberinde getireceğini umut ettiğini dile getirerek, “Grundig, ürün geliştirmedeki engin know-how bilgisine dayanan, öncelikli olarak Almanya ve Avrupa pazarlarındaki gereksinimleri karşılamaya odaklanan bir Alman markasıdır ve öyle kalacaktır. Bu gerçek, gelecekte de böyle devam edecektir” dedi.

2002 yılında Alman beyaz eşya şirketi Blomberg'i, Avusturya beyaz eşya şirketi Elektra Bregenz'i, yine aynı yıl içinde bünyesine kattığı İngiliz beyaz eşya markaları Leisure ve Flavel ile birlikte, Romanya'nın en büyük beyaz eşya şirketi ve markası olan Arctic'i de satın alan Arçelik, kendisine ait toplam 10 markasıyla dünyanın 100'den fazla ülkesine ürün ve hizmet sunuyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!