Ülker'in 43'üncü fabrikası bebekler için üretecek

Güncelleme Tarihi:

Ülkerin 43üncü fabrikası bebekler için üretecek
Oluşturulma Tarihi: Ocak 12, 2009 14:36

Ülker ve Hero'nun yüzde 50 ortaklığı ile 2002 yılında kurulan Ülker Hero Baby, yeni yatırımlarla büyümesini sürdürüyor.

Ülker Hero Baby'nin 2003'de Ankara'da üretime başlayan Türkiye'nin ilk tahıllı kaşık mama fabrikasından sonra ikinci fabrikası, yarın Ankara Akyurt'ta faaliyete geçecek.

Fabrikanın tanıtımı dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan Yıldız Holding Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, bugünlerde biraz daha moralli olmaya ihtiyaç bulunduğunu ifade ederek, Hero ve Ülker'i küresel düzeydeki ekonomik sıkıntıların durdurmadığını söyledi.

Ali Ülker, “Yolumuza devam ettik ve Türkiye'ye çok değerli bir tesis daha kazandırdık. Kriz döneminde yatırım yapmaya devam ediyoruz. Ekonomiye aralıksız katkı sağlamayı sürdürüyoruz” şeklinde konuştu.

Türkiye'de çocuk maması alanında “ilk” ve “tek” yatırımı Ülker'in yaptığını ifade eden Ülker, söz konusu yatırımı bir yıl içinde tamamlamayı başardıklarını ve Türkiye'ye güzel bir tesis kazandırdıklarını kaydetti.

Söz konusu yatırımdan önce, 2008 itibariyle 2 TL'ler civarında satılan bebek mamalarının aldıkları bir karar ile 1 TL'ye düşürüldüğünü bildiren Ülker, “Bu, şirket nezdinde kısmen bir zarar oluşturdu. Bugün birçok eve 1 TL'lik mamalar ulaşabilmektedir. Neredeyse bir elma fiyatına bir kavanoz mama alma şansınız var” diye konuştu.

“BU YATIRIMIN BENİM İÇİN AYRICA ÖZEL BİR ANLAMI DA VAR”

Yatırımda emeği geçenlere de teşekkür eder Ülker, konuşmasını, “Bugün bu yatırımın benim için ayrıca özel bir anlamı da var. Bugün benim doğum günüm. Doğum günümde beni sevindiren arkadaşlara sonsuz teşekkürler” şeklinde tamamladı.

Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Ülker, mama fiyatlarındaki indirim ile oluşan zarara ilişkin rakam vermek istemediğini, bunu zarar olarak değerlendirmeyi de doğru bulmadığını söyledi.

Ülker, “3 çocuk babası olarak biliyorum ki, evde farklı meyve ve sebzeleri bir araya getirerek bir püre maması hazırlamak çok kolay değil. Biz annelere kolaylık sunuyoruz” dedi.

Krizin pazara etkisine ilişkin bir soru üzerine de Ülker, bebek mamasının en şanslı kategorilerden biri olduğuna işaret ederek, insanların birçok şeyden fedakarlık etmesine karşın, en az fedakarlık yapmayı düşündükleri konunun çocukları olduğunu söyledi.

Yeni fabrikanın açılmasıyla bu alandaki çalışan sayılarının 300'e ulaşacağını ve tarıma katkıları olacağını dile getiren Ülker, fabrika öncesi istihdamın ise 220 olduğunu kaydetti.

Ali Ülker, toplantının kapanışında ise, “Anne sütü bizim en değerli besinimiz. Anne sütü hepsinden önde geliyor. Anne sütünü son derece destekliyoruz. Ama ihtiyaç olduğunda Ülker Hero Baby, her zaman annelerimizin yanında” dedi.
Hero Üst Yöneticisi (CEO) Stefan F. Heidenreich de, yeni yatırımın “mükemmel” ortaklıklarının yeni bir adımı olduğunu vurgulayarak, Türkiye'de ikinci fabrikalarını açtıklarını ve buradaki kalitenin “sıra dışı” olduğunu bildiklerini ifade etti.

Bebek maması ile hem Türk toplumuna hem de geleceğine yatırım yaptıklarını belirten Heidenreich, Hero Grubu'nun 2 milyar dolarlık bir ciroya ulaştığını, pek çok sektörde de faaliyetleri bulunduğunu anlattı.

Heidenreich, “Ülker ile yeni yatırımlarınız olacak mı?” sorusu üzerine, “Yeni fikirler çıktığı takdirde tabi ki yatırımlar yapacağız” dedi.

TÜRKİYE BEBEK MAMASI PAZARI

Ülker Hero Baby Genel Müdürü Nasuh Önal ise Türkiye'de her yıl bir milyon 448 bin bebek doğduğunu belirterek, Türkiye bebek maması pazarı hakkında bilgi verirken, 21 bin 900 tonluk ve 316 milyon TL'lik bir pazarda bulunduklarını, pazardaki yılık büyümenin yüzde 5 olduğunu bildirdi.

Nasuh Önal, “Tonaj olarak şu anda pazarda yüzde 49 payla lideriz. Ciro olarak da yüzde 32 payla bebek beslenme pazarının ikincisiyiz” dedi.

Ülker Hero Baby'nin 63 çeşit ürünü bulunduğunu ve 2008'de 15 ülkeye 5 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını kaydeden Önal, 2008'de yüzde 25 olan püre mama tüketim oranını 2 yıl içinde yüzde 60'lara çıkartmayı istediklerini ifade etti.

“Her bebeğin dengeli ve yeterli beslenme hakkı vardır” misyonu ile yola çıktıklarını belirten Önal, bu hedef doğrultusunda Ocak 2008'den beri fiyatlarını her kesimin ulaşabileceği seviyelere getirdiklerini, fiyatları püre mamalarda 1 TL, tahıllı kaşık mamaları ise ürün özelliklerine göre 2 ve 3 TL olarak belirlediklerini söyledi.

“1 TL'LİK FİYATIN 2009'DA DA DEVAM ETMESİNİ PLANLIYORUZ”

Nasuh Önal, bir gazetecinin, “1 TL'lik fiyat devam edecek mi?” sorusuna ise “1 TL'lik fiyatın 2009'da da devam etmesini planlıyoruz” karşılığını verdi. Önal, geçen yıl 12 milyon civarında ürün sattıklarını, bu yıl ise 20 milyon ürün hedeflediklerini belirtti.

Verilen bilgiye göre, 20 milyon TL'lik yatırımla inşa edilen fabrika, Türkiye'nin “ilk” püre mama tesisi olacak. Tesis, yılda 50 milyon adet püre mama üretme kapasitesine sahip.

Ülker Hero Baby, kavanoz mama fabrikasının sağladığı üretim gücüyle iç piyasanın yanı sıra 15 ülkeye de ihracat gerçekleştirecek. Ülker fabrikalarının 43. halkası olarak püre mama fabrikası, Ülker Hero Baby'nin pazardaki konumunu güçlendirecek.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!