Türkiye 128 ülkenin merkezi oldu

Güncelleme Tarihi:

Türkiye 128 ülkenin merkezi oldu
Oluşturulma Tarihi: Haziran 19, 2016 17:18

İtalyan lastik devi Pirelli, global satışlarının yüzde 50’sini gerçekleştiren ‘Pirelli Endüstriyel Lastikler’ (ticari araç) bölümünü Türkiye’ye bağladı. 128 ülkeyi kapsayan merkezin üssü İstanbul olurken CEO’su ise Murat Akyıldız oldu. Pirelli’nin en tepe 4 yöneticisinden biri olan Akyıldız, bu gelişmeyle birlikte Türkiye’nin rolünün artacağını söyledi.

Haberin Devamı

GEÇTİĞİMİZ yıl 7.1 milyar Euro’ya yüzde 50.1’i Çinli ChemChina’nın kontrolüne geçen İtalyan lastik devi Pirelli, 56 yıldır yer aldığı Türkiye’yi en önemli merkezi yapıyor. Pirelli’nin MEA (Ortadoğu-Afrika) ile Avrupa ülkelerinin birleştirilmesi kararı almasının ardından Pirelli Türkiye, 128 ülkeyi kapsayan EMEA (Avrupa-Ortadoğu-Afrika) Bölgesi’nin ‘Endüstriyel Lastikler’ (ticari araç) merkezi oldu. Türkiye’nin merkez olarak belirlenmesi sonrasında, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu MEA Bölgesi CEO’su olarak görev yapan Murat Akyıldız, EMEA Bölge CEO’luğuna getirildi. Böylece Akyıldız Pirelli’nin en tepe 4 yöneticisinden biri oldu. Murat Akyıldız, bu gelişmeyle ilgili Hürriyet’in sorularını yanıtladı.

* 128 ülkenin Türkiye’den yönetilmesi, rakamsal olarak ne ifade ediyor? Yani bu ülkelerde kaç adet lastik satılıyor, ciro nedir ve toplam Pirelli satışlarından aldığı pay ne kadardır?
- Daha önce Milano’da olan EMEA şirketinin yeni merkezi olarak İstanbul’un seçilmiş olması, 500 milyon Euro’nun üzerinde bir ciro, İzmit ve İskenderiye’de yılda toplam 2 milyon adete yakın endüstriyel lastik üreten iki dev fabrika 3000 üzerinde çalışanın olduğu bir organizasyonun buradan yönetilmesi anlamına geliyor.
* Bu merkezi durum sadece Endüstriyel Lastikler için mi geçerli olacak? Yakın zamanda tüm operasyonun merkezi olma durumu söz konusu olabilir mi?
- Pirelli Endüstriyel Lastikler’in daha önce İtalya’dan yönetilen Avrupa bölgesiyle, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu Ortadoğu, Afrika ülkelerini kapsayan MEA Bölgesi’nin birleştirilmesiyle oluşan yeni EMEA Bölgesi’nin merkez üssü alınan kararla birlikte İstanbul oldu. Pirelli Otomobil Lastikleri’nin ise Avrupa ve MEA bölgeleri hala ayrı birimler tarafından yönetilirken, merkezleri de Milano’da olmaya devam edecek.
ZENGİN KARİYER FIRSATI
* Türkiye’nin EMEA bölgesinin merkezi olması, üretimdeki gücünü etkileyecek mi? Türkiye’ye Pirelli dünyasında nasıl bir avantaj sağlayacak. Karar almada Türkiye öne çıkacak mı?
- Avrupa’nın en büyük kamyon filosuna ve endüstriyel lastik pazarına sahip olan Türkiye, Pirelli EMEA bölge satışları içinde de zaten en büyük paya sahip ülke konumunda. Bu alınan kararla birlikte, şirket için stratejik öneme haiz bu bölge ile ilgili tüm kararlar, İstanbul’daki merkezden verilecek. Şirket merkezinin de İstanbul’da olması sayesinde Türkiye pazarında daha büyük bir paya sahip olmak için gerekli kararlar ivedilikle alınarak, rekabet gücünün artması sağlanacak. Ayrıca bu durumun, Pirelli’deki Türk çalışanlar için ilerleyen dönemlerde daha zengin kariyer fırsatlarının da çıkmasını da sağlayacağına inanıyorum.
* Yeni görevinizle birlikte Pirelli’nin ilk 5 yöneticisi arasına mı girdiniz? Daha önce Pirelli’de bu seviyede başka hiçbir Türk oldu mu?
- 2015 Eylül ayında Pirelli’de MEA Bölge CEO’su olarak görev almaya başladım. Pirelli Grubu’nun 1 Ocak 2016 itibariyle aldığı kararla birlikte, Pirelli Endüstriyel Lastikler tüm dünyada ayrı bir şirket halinde geldi. Haziran itibariyle de Avrupa ve MEA bölgelerinin birleşmesiyle oluşan ve şirket satışlarının yüzde 50’sini gerçekleştiren Pirelli Endüstriyel Lastikler EMEA Bölgesi’nin CEO olarak görev yapmaya başladım. Halihazırda şirketin İcra Kurulu’nda yer alıp global CEO’ya bağlı olarak çalışan 4 Bölge CEO’sundan biriyim.
* Yeni görevinizde neleri hedefliyorsunuz? Size bağlı olan bölgedeki satışlarda ne kadar bir büyüme bekleniyor? Yeni yatırım planları var mı?
- Öncelikli hedefimiz EMEA’da pazar büyümesi üzerinde satış ivmesi yakalayarak pazar payı kazanmak, bu esnada kârlılık ve nakit pozisyonumuzu da güçlendirmek. Büyüme hedeflerimizi hesaba katarak EMEA tedarik stratejimizi gözden geçiriyoruz. Ön çalışmalarımız, ilave kapasite için yatırım yapmamızın kaçınılmaz olduğunu gösteriyor. Bu yatırımlar için öncelikli olarak Türkiye, Mısır ve Romanya’yı değerlendiriyoruz. Bu üç ülkede büyük kapasiteye sahip fabrikalarımız var. Bu konuda çalışmalarımız devam ediyor.

Haberin Devamı

ÇİNLİLER BİZİ GÜÇLENDİRDİ

Haberin Devamı

* Pirelli’nin çoğunluğunun geçtiğimiz yıl Çinlilere satılması bu kararda etkili oldu mu?
- Pirelli sermayesine ChemChina gibi çok önemli bir ortağın katılması kuşkusuz şirketin uluslararası konumunu daha da güçlendirdi. Kimya sektörünün global oyuncularından olan ChemChina, Pirelli’nin büyüme stratejisini, özellikle de Pirelli Endüstriyel Lastikler’in daha güçlü bir şekilde sürdürmesini sağlayacak. Alınan kararın hem endüstriyel hem de ticari açıdan mevcut global faaliyetlerimize önemli bir destek sağlayacağını düşünüyorum.

TÜRKİYE’NİN ROLÜ ARTACAK

* Türkiye’ye endüstriyel lastik anlamında da üretimde öne çıkabilir mi? Bu konuda planlarınız var mı?
- İzmit Kocaeli bölgesinde yer alan ve 340 bin metrekarelik alana sahip Türk Pirelli Lastikleri Fabrikası, Pirelli Grubu’nun tonaj ve üretim çeşidi bakımından aynı çatı altında üretim yapan en büyük tesisi. Pirelli grubunun en kapsamlı üretim gerçekleştiren İzmit Fabrikası, yıllık 7 milyon adet lastik üretme kapasitesiyle otomobil, hafif ticari araç, kamyon ve motorsporları ana grupları olmak üzere toplam 675 çeşit lastik üretimini gerçekleştiriyor. Pirelli’nin endüstriyel lastik üretiminde Türkiye çok ciddi bir role sahip. Bu kararla beraber bu rolü daha da artırmak için çalışacağız.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!