Her ajans müşterisi kadar yaratıcıdır

Güncelleme Tarihi:

Her ajans müşterisi kadar yaratıcıdır
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 15, 2014 01:07

En İyi Bilgi Teknolojisi İletişim Ürünü Ödülü ‘Rafineri’ye.

Haberin Devamı

BAŞARILI bir kampanya sürecini reklamveren ile ajansın birlikte yürüdüğü uzun bir yola benzeten Rafineri Reklam Yazarı Gökhan Özdemir, “Bir ajans müşterileri kadar yaratıcı olabiliyor. Müşteri ajansa güzel ortalar açmalı ki ajans da voleyi yapıştırabilsin” dedi.

Her ajans müşterisi kadar yaratıcıdır

BASINDA En İyi Bilgi Teknolojisi İletişim Ürünü ve Hizmetleri Reklamı ödülünü Sony Mobile Türkiye için yaptığı işle kazanan Rafineri Reklamcılık’ın Reklam Yazarı Gökhan Özdemir, ajansların ürettiği reklamlardaki yaratıcılık faktöründe müşterinin yaklaşımının da büyük önem taşıdığını belirterek, “Bir reklamın yaratıcı sıfatını kazanabilmesinde müşterinin de büyük katkısı var. Bir ajans müşterileri kadar yaratıcı olabiliyor çünkü. Müşteri ajansa güzel ortalar açmalı ki; ajans da voleyi yapıştırabilsin” ifadelerini kullandı.

KİMSE KİMSENİN ÖNÜNE GEÇMEMELİ

Ajans ile reklamveren arasındaki ilişkinin de son derece sağlıklı olması gerektiğine vurgu yapan Özdemir, “Başarılı bir kampanya süreci; müşteri ile ajansın birlikte yürüdüğü, uzun bir yol. Bu ikili arasında kimse kimsenin önüne geçmemeli. İşler kardeş kardeş, tatlı tatlı yürütülmeli. Yoksa zor olur” değerlendirmesini yaptı.

KLİŞEYİ TERSİNE ÇEVİRDİK

Özdemir, Sony Mobile Türkiye için yaptıkları ödül getiren ilanın öyküsünü ise şöyle anlattı: “Müşterimizin isteği aslında çok netti. Sony Xperia Z ile su altında bile kayıtlar yapabildiğimizi anlatmamız isteniyordu. Açıkçası biz de bu güzel briefin hakkını vermek istedik. Dünyaca ünlü avcı klişesini tam tersine çevirdik. Müşterimizin de hoşuna gidince ilanın yapımına giriştik. Kampanyanın ilüstrasyonunu Tansu Özel yaptı. Gayet de tatlı oldu. Kampanya Türkiye’de olduğu gibi dünyada da çok beğenildi. Archive dergisinin geçen sayısında yayınlandı, kapak olmayı kıl payı kaçırdı.”

Haberin Devamı

Yarışma her iki taraf için önemli

SONY Mobile Türkiye Pazarlama Direktörü Aysun Sabanlı da, Kırmızı gibi reklam yarışmalarının, hem marka tarafı hem de ajans tarafı için oldukça önemli olduğunu vurgulayarak şöyle konuştu: “Özellikle 11 yıldır reklamdaki yaratıcılığı destekleyen ve teşvik eden Kırımızı Yarış- ması’nın yeri bizim için farklı. Bu gibi yarışmalar basın reklamlarında yaratıcılığın arttırılmasını özendiriyor, reklam ajanslarının, çalışanlarının, reklamverenlerin başarılarını belgeleyip, ödüllendiriyor. Bir reklam- veren olarak, Türkiye’nin dört bir yanından reklamcı- ların son bir yıldaki en yaratıcı işlerini ve genç reklam- cıları yaratıcılığın sınırlarını zorlayan yeni fikirlerini bu gibi yarışmalarda yakından görebiliyoruz.”

Haberin Devamı


En İyi Tablet Uygulaması’nda ödül Alice BBDO’nun


Basın reklamı ilk aşk gibi

KIRMIZI’nın En İyi Tablet Uygulaması ödülünü İTÜ Sosyal Sorumluluk projesi ile evine göteren Alice BBDO’nun Yaratıcı Grup Başkanları Cem Öztürk ve Ali Burak Erkan, “Basın reklamı her reklam yazarının ve sanat yönetmeninin ilk aşkı gibidir, yeri her zaman farklı ve unutulmazdır. Teknoloji, reklam mecralarını ne kadar etkilerse etkilesin yaratıcı ve doğru bir basın reklamı her zaman etkisini korur. Yaratıcılık yarışmaları, özellikle de gerçek işlerin ödüllendirildiği yarışmalar, yaratıcılık ve etkin iş arasında köprü kurarken tüm sene geceyarılarına kadar çalışan ekipler için güçlü bir motivasyon kaynağı” değerlendirmesini yaptı.

Haberin Devamı


EN YARATICI SAYFA KULLANIMI McCAN İSTANBUL’UN

Kilit kelime ŞAŞIRTMAK

MCCAN İstanbul bu yıl Volkswagen ticari araçları için yaptığı çalışma ile Basında En Yaratıcı Sayfa Kullanımı ödülünü kazandı. McCAN İstanbul Kreatif Direktörü Taygun Dömbekçioğlu, yaratıcılığın tanımında kilit kelimenin ‘şaşırtmak’ olabileceğini belirterek, “Yaratıcılığın ne demek olduğuna gelince kilit kelime “şaşırtmak” olabilir. Bunu başarmak için ‘yeni’ ve ‘bakir’ ilk akla gelen sıfatlar... Var olan bir fikre ya da uygulamaya yorum getirip, ona ‘durup baktıracak’ bir albeni katarak da bu etkiyi sağlayabilirsiniz” dedi. Katlamalı ilan’ın onlarca yıldır uygulanan bir yönet olduğunu söyleyen Dömbekçioğlu, “Biz de bu uygulamayı doğru ürünle eşledik tam oturan bir metinle süsledik. Bir reklam yaratıcı olmadan başarılı olur mu olur. Rasyonel faydanın hakim olduğu birçok işte derdini doğru anlatmak yeterli. Her iş yaratıcı olsun diye yaratıcı ekiplerin hayatlarından çalan bir anlayışı sahiplenmemek lazım” dedi.


Yeni fikir heyecanı

Haberin Devamı

VOLKSWAGEN Ticari Araçlar Pazarlama Müdürü Adil Şanlıoğlu, McCann Ajans ile olan ilişkilerini şöyle anlattı: “McCann ekibi Volkswagen Ticari Araç markasının duruşunu, hissettirdiklerini, hangi yetenekleri ile ayrıştığını çok iyi özümsemiş bir ekip. Markayla yaşayan, markayı seven ve markayı hayatları- nın içine katmış bir ekip. Durum böyle olunca fikirler kendiliğinden oluşuyor, bir sabah “Süper bir fikrimiz var” şeklinde bir e-mail ya da telefon gelebiliyor. Yeni fikir heyecanlarını bizimle paylaşıyor- lar. Onların bu heyecanı, ajans ile reklamveren arasındaki ilişkinin nasıl olması gerektiğinin özeti bize göre...”


YARIN: Yaratıcılık yarışmaları sektörün devamlılığını sağlıyor

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!