‘Güvenli reklam’ için güçbirliği

Güncelleme Tarihi:

‘Güvenli reklam’ için güçbirliği
Oluşturulma Tarihi: Kasım 30, 2017 19:59

İnteraktif Reklamcılık Bürosu (IAB) Türkiye, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği, markalar ile dijitale yapılan reklam yatırımlarını korumak amacıyla ‘Dijitalde Güvenli Reklam Platformu’nu (GÜR) kurdu. Bu birlik reklamverene, yayıncıya ve ajansa yarar sağlayacak.

Haberin Devamı

İNTERAKTİF Reklamcılık Bürosu (IAB), Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği, dijital reklamcılıkta sahtecilikle mücadele etmek amacıyla ‘Dijitalde Güvenli Reklam Platformu’nu oluşturdu. IAB Türkiye Başkanı Mahmut Kurşun, Reklamcılar Derneği Başkanı Nil Bağcıoğlu ve Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, dijital sektörde küresel bir sorun olan sahteciliğin önüne geçmek amacıyla oluşturulan Dijitalde Güvenli Reklam Platformu mutabakat metnini imzaladı. Dijitalde Güvenli Reklam Platformu ile yasadışı uygulamalardaki bilgi eksikliğini gidermeyi ve tedarik zincirinin şeffaflaşmasını sağlamayı hedeflediklerini belirten Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura, “Özellikle dijital mecrada şeffaflık ve güven, dünyanın gündeminde. Dünyada, kurulan bu platforma benzer sadece birkaç yapı var ve bu konuda Türkiye’nin de öncülük rolü üstleniyor olması çok önemli” dedi.

Haberin Devamı

SAHTECİLİK SUÇTUR

Pura, şöyle konuştu: “Ölçümlemede, ticarette, ilişkilerde şeffaflık esastır. Sektörde şeffaflığın ve güvenin oluşması için tüm tarafların birlikte hareket etmeleri gerekir. Bugün kurulduğunu duyurmak için bir araya geldiğimiz GÜR de bunun en iyi örneklerinden biri.” IAB Türkiye Başkanı Mahmut Kurşun, “Reklam gelirlerinden haksız pay almak için yapılan sahtecilik küresel ölçekte bir suçtur. Dünyada sahtecilikle mücadele için kurulmuş çeşitli oluşumlar mevcut. Ülkemizde de benzer bir yapıya ihtiyaç duyuluyordu. Bu nedenle IAB Türkiye, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği olarak ‘Dijitalde Güvenli Reklam Platformu’nu oluşturma kararı aldık. İşbirliğimizin sektörün sürdürülebilir gelişimine önemli katkılar sağlayacağına inanıyorum” dedi. Reklamcılar Derneği Başkanı Nil Bağcıoğlu, “Dijital mecralarda yapılan iletişimin öneminin arttığı, hatta tüm mecraları kapsayan bir yola girdiği bu dönemde, sektörün en önemli 3 derneği bir araya geldik ve gerekli özdenetim mekanizmalarının hazırlığını yapıyoruz. ‘Dijitalde Güvenli Reklam Platformu’ adını verdiğimiz GÜR, sektörün bir bütün olarak yararlanacağı bir platform” dedi.

BAKMADAN GEÇME!