Güvenli meyve için 3 milyon TL harcıyor

Güncelleme Tarihi:

Güvenli meyve için 3 milyon TL harcıyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 08, 2012 00:00

Ülker Hero Baby, kavanoz mamalarında ‘güvenli meyveler’ her yıl 3 milyon TL yatırım yapıyor.

Haberin Devamı

Hero Gıda Genel Müdürü Mehmet Erol, ürünlerinde kullandıklarını meyve ve sebzeleri kendilerinin yetiştirdiklerini belirten Erol, “Kontrollü Tarım kapsamında yılda, 230 çiftçi ve bahçe sahibine ait, 356 futbol sahası büyüklüğünde bahçede, 110 bin adet ağaçtan, 4 bin ton yaş meyve ve sebze temin ediyoruz. Ülker Hero Baby kavanoz mamalarında kullanılan meyveler 530 değişik maddenin analizinden geçiyor” diye konuştu.

Bebek başına 17 kavanoz

Türkiye’de kavanoz mama kullanımının çok düşük düzeylerde olduğunu da hatırlatan Erol, şunları söyledi: “Bebek başına kavanoz mama tüketiminin İspanya’da 300, İngiltere’de 163, Türkiye’de ise sadece 17 kavanoz olduğunu görüyoruz. Bu konuda gidecek daha çok yolumuz var. Çalışmalarımızla tüm annelere, Ülker Hero Baby kavanozlarındaki meyvelerin bebekleri için en iyisi olduğunu anlatıp, güvenlerini kazanmayı hedefliyoruz. Tüm bu çabalarımız ile ülkemizde bebekler için üretilmiş güvenli meyve tüketimini gelişmiş pazarlardaki seviyelere çıkarmayı istiyoruz.”

Haberin Devamı

30 bin tonluk pazar

2011 yılında 27 bin 198 tonluk hacme sahip toplam bebek maması pazarı, tonaj olarak 2011 yılında 2010 yılına göre yüzde 7 büyüdü. Aynı dönemde toplam bebek maması yüzde 19 büyüyerek 445 milyon TL’ye ulaşıyor. Mama pazarının sadece yüzde 12’sini kavanoz mamalar oluşturuyor. Bebek mamasında 36 ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Erol, “2011’de 2010’a göre ihracatımız 3 kat artıp, 10 milyon TL’ye ulaştı. 2012’de ise bunu ikiye katlamayı hedefliyoruz. Ar-Ge ekibimiz, Rusya’dan Mısır’a kadar 18 farklı ülkenin bebeklerine kavanoz mama hazırlıyor” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!