Boğaza tüp tünele yoğun ilgi

Güncelleme Tarihi:

Boğaza tüp tünele yoğun ilgi
Oluşturulma Tarihi: Mart 08, 2007 10:43

İstanbul'un iki yakasını denizin altından bağlayacak lastik tekerlekli araçların geçebileceği yeni tüp tünel projesine yerli ve yabancı firmalar büyük ilgi gösteriyor.

Haberin Devamı

İhale sürecine daha uzun bir süre bulunmasına karşın yurt dışından ve yurt içinden çok sayıda firma şimdiden şartname satın aldı.

Ulaştırma Bakanlığı Demiryolları, Limanlar, Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürü Ahmet Arslan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, İstanbul Boğazı'nda 2004 yılı Mayıs ayında Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi inşaatının başladığını, demiryolu tüneline ek olarak, Boğaz geçişindeki karayolu trafiğini rahatlatacak karayolu tünelinin yapımı için adım atıldığını anımsattı.

Denizin altından iki kıtayı birleştirecek karayolu tünelinin, Yap-İşlet-Devret Modeli ile hayata geçirileceğini kaydeden Arslan, uluslararası ihaleye katılmak için yurt dışından ve yurt içinden çok sayıda firmanın şartname satın aldığını, ihaleye büyük ilgi gösterildiğini belirtti.

Haberin Devamı

Arslan, pek çok firmanın da ihaleye katılmak üzere çeşitli sorular yönelttiğini, bunları yanıtladıklarını anlatarak, şartname satın alacak firmaların sayısının daha da artmasını beklediklerini kaydetti. Tekliflerin, 12 Haziran'da alınacağını bildiren Arslan, yıl sonunda yeni tünel için ilk kazmanın vurulmasının planlandığını söyledi.

Fizibilite, yatırım ve işletme süresi yönünden en iyi teklifin ihaleyi kazanacağını vurgulayan Arslan, ihaleye gösterilen ilginin, projenin başarıya ulaşacağını ortaya koyduğunu belirtti.

İKİ KATLI VE İKİŞER ŞERİTLİ

Projenin, Avrupa yakasında, Florya-Sirkeci Sahil Yolu'nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkinde biteceğini ifade eden Arslan, Boğaz'ın altından geçen tünelli bölümün iki katlı ve ikişer şeritli olacağını, sadece hafif araçların tünelden geçiş yapabileceğini, ağır vasıtaların tüneli kullanamayacağını, tünelin uzunluğunun toplam 5.4 kilometre olacağını anlattı.

Ahmet Arslan, projenin, araçları İstanbul'un Anadolu yakasında yoğunluk olan noktadan tünele alarak Avrupa yakasında belirli bir noktaya çıkaracağını, şehir içi trafiğin azaltılmasında bunun büyük bir avantaj olduğunu vurguladı.

İHALE ŞARTNAMESİ SATIN ALAN FİRMALAR

Alınan bilgiye göre, yurt içi ve yurt dışından ihale şartnamesi satın alan firmalardan bazıları şöyle:

Haberin Devamı

“Alarko, Enka, Nurol, Kiska, Yapı Merkezi, Yüksel İnşaat, İçtaş, Tekfen, Güriş, Vinci (Fransa), Strabag ve Siemens (Almanya), OHL (İspanya), Astaldi (İtalya).”

Bu arada, henüz ihale şartnamesi satın almamasına karşın yurt içi ve yurt dışından pek çok firmanın ihaleyle yakından ilgilendiği, bu firmaların ihaleye ortak girişim olarak teklif vermelerinin beklendiği öğrenildi.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!