Bir yıl zararına püre mama sattı 20 milyon TL’ye fabrika kurdu

Güncelleme Tarihi:

Bir yıl zararına püre mama sattı 20 milyon TL’ye fabrika kurdu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 13, 2009 00:00

Ülker Grubu ve Hero’nun yüzde 50 ortaklığı ile 2002 yılında kurulan Ülker Hero Baby, yeni yatırımlarla büyümesini sürdürüyor.

Ülker Hero Baby’nin 2003’te Ankara’da üretime başlayan Türkiye’nin ilk tahıllı kaşık mama fabrikasından sonra 20 milyon TL’lik bir yatırımla yine ülkenin ilk püre fabrikası da Ankara Akyurt’ta faaliyete geçti. Yıldız Holding Ülker Grubu Başkanı Ali Ülker, fabrika yatırım kararıyla birlikte 1 Ocak 2008’den itibaren fiyatlarını yerli üretim seviyesine çektiklerine işaret ederek, "Bir yıl boyunca 2 TL’ler civarında satılan püre bebek mamalarının fiyatını 1 TL’ye indirdik. Bu, şirket nezrinde kısmen bir zarar oluşturdu. Ama püre mama pazarını hacim olarak yüzde 55 büyüttük" dedi.

Krizde yola devam

Ali Ülker, bugünlerde biraz daha moralli olmaya ihtiyaç bulunduğunu belirterek, Hero ve Ülker’i küresel düzeydeki ekonomik sıkıntıların durdurmadığını söyledi. Türkiye’de çocuk maması alanında ilk ve tek yatırımı kendilerinin yaptığına işaret eden Ülker, "Yolumuza devam ettik ve Türkiye’ye çok değerli bir tesis daha kazandırdık. Kriz döneminde yatırım yapmaya devam ediyoruz. Ekonomiye aralıksız katkı sağlamayı sürdürüyoruz" diye konuştu.

Yatırımdan önce püre bebek mamalarının fiyatını aldıkları bir karar ile 1 TL’ye düşürdüklerini vurgulayan Ülker, "Bugün birçok eve 1 TL’lik mamalar ulaşabiliyor. Neredeyse bir elma fiyatına bir kavanoz mama alma şansınız var. Şirket olarak bu zararı göze aldık. Bunu yapmayıp pazarı yüzde 55 büyütmeseydik, yeni fabrikamız ancak yüzde 20 kapasiteyle çalışıyor olacaktı. Zaten biz bunu zarar olarak görmüyoruz. Pazara yatırım yapmış olduk" değerlendirmesi yaptı. Krizin pazara etkisine ilişkin bir soru üzerine Ülker, bebek mamasının en şanslı kategorilerden biri olduğuna işaret ederek, "İnsanlar birçok şeyden fedakarlık etmesine karşın, en az fedakarlık yapmayı düşündükleri konu çocukları oluyor" dedi.

Ali Ülker, kriz nedeniyle 5 yıllık planlarında bir revizyona gitmediklerini belirterek, şunları söyledi: "İşadamı ve sanayici için günü yaşamak hatadır. Geleceğe bakmak esastır. Şu anda yaşadığımız kriz ithaldir ve ne kadar ciddi olsa da ümit ediyorum geçicidir. Ümitsizlik içerisinde olup işi yavaşlatmak, yarın bizi geri bırakır. Bu nedenle 2013 yılı sonuna kadar olan planlarımızda hiçbir değişiklik yapmadık."

Ülker’den yeni fikir gelsin yatırım yaparız

İSVİÇRE merkezli Hero’nun CEO’su Stefan F. Heidenreich ise yeni yatırımın Ülker ile mükemmel ortaklıklarının yeni bir adımı olduğunu vurgulayarak, "Türkiye’deki ikinci fabrikamızı açtık. Buradaki kalitenin sıradışı olduğunu biliyoruz" dedi. Hero Grubu’nun 2 milyar dolarlık bir ciroya ulaştığını belirten Heidenreich, "Ülker ile yeni yatırımlarınız olacak mı?" sorusu üzerine, "Yeni fikirlere her zaman açığız" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!