Bentley: Komşular için Doğuş’tan destek alırız

Güncelleme Tarihi:

Bentley: Komşular için Doğuş’tan destek alırız
Oluşturulma Tarihi: Kasım 05, 2006 00:00

Dünyanın en lüks otomobil markalarından Bentley, 2007’de Türkiye’de 22 adet araç satmayı hedefliyor. Bentley Avrupa Bölge Direktörü Christophe Georges, "Bentley’in resmen faaliyet göstermediği Türkiye’ye komşu pazarlarda da Doğuş Otomotiv’den destek alacağız" dedi.

Haberin Devamı

İNGİLİZLERİN en önemli markalarından Bentley, Doğuş Otomotiv distribitörlüğünde Türkiye pazarındaki faaliyetlerine İstanbul Auto Show 2006 fuarıyla resmen başladı. Doğuş Otomotiv-Bentley Genel Müdürü Giovanni Gino Bottaro, 1919 yılında kurulan ve Birinci Dünya savaşında uçak motoru ile başladığı üretim serüvenine lüks otomobillerle devam eden Bentley markasını uzun bir çalışmanın ardından Türkiye’ye getirdiklerini söyledi. Bentley Avrupa Bölge Direktörü Christophe Georges de, "Doğuş Grubu’nu seçtik, çünkü bu işbirliği bizi pazarda ileriye taşıyacak. Doğuş Otomotiv nakit ve sermaye yapısıyla o kadar büyük ki istese Bentley AG’yi bile satın alabilir. Bu derece güçlü bir partnerle Türkiye pazarına girdiğimiz için son derece memnunuz" diye konuştu.

DESTEK ALACAĞIZ: Doğuş Otomotiv’i bölgesel bir ortak olarak gördüklerini vurgulayan Georges, "Bentley markasının resmen faaliyet göstermediği Türkiye’ye komşu pazarlarda da Doğuş Otomotiv’den destek alacağız. Bu ülkelerden gelen talep Doğuş Otomotiv aracılığıyla İngiltere’deki merkezimize iletilecek. Oradan da gereken satış işlemleri gerçekleştirilecek" dedi. Türkiye’nin kendileri açısından potansiyeli yüksek bir pazar olduğunu söyleyen Georges, "Bu yıl başında girdiğimiz Ukrayna’da 45 adetlik satış rakamına ulaştık. Aynı şekilde bu yıl faaliyete geçtiğimiz Yunanistan’da 6 ayda 9 adet araç sattık. Türkiye de gelir seviyesi ve nüfusu düşünülürse önemli bir pazar görünüyor" dedi.

TERCİHLER ETKİLEDİ: Bentley’in fuarda sergiledikleri Continental model serisi ve Arnage modellerinin Türkiye’de sipariş alımına ve satışına başlandığını da belirten Bottaro, "Bu özel ve güçlü markanın Türkiye’ye gelişinde tüketici tercihlerinin önemli bir etkisi oldu" dedi. Bentley marka otomobillerin 333 bin Euro ile 517 bin Euro arasında değişen başlangıç fiyatlarıyla satışa sunulduğunu belirten Bottaro, "Fuarla birlikte siparişlerin gelmesini bekliyoruz. 2007 yılındaki satış hedefimiz ise 22 adete ulaşmak" dedi.

YUNANİSTAN’A BAKTIK: Bottaro, Türkiye için 22 adetlik satış hedefinin çok bilimsel ve uzun uğraşlar sonucunda belirlendiğine dikkat çekerek şöyle konuştu: "20 veya 25 demiyoruz. Önümüzdeki yıl 22 Bentley satacağız diyoruz. Bu satış hedefini Bentley merkeziyle birlikte belirledik. Merkez Türkiye’ye benzer pazarları inceledi. Sonuçta, bize en fazla benzeyen komşumuz Yunanistan’ın satışlarına bakarak, 2007’de ne kadar araç satabiliriz hesapladık." İlk etapta ilk showroomu 2007 yılında İstanbul’da devreye sokacaklarını söyleyen Bottaro, bu yatırımla birlikte biri yine İstanbul’da olmak üzere Türkiye çapında 3 adet servis noktasını da açacaklarını belirtti.

2007’DE HEDEF LAMBORGHINI: Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Aclan Acar ise Volkswagen AG’nin global marka ve ürün stratejilerine paralel olarak ilerlediklerini belirterek, Bentley markasının Türkiye pazarına sunumunun bu doğrultuda alınmış bir karar olduğunu söyledi. Acar, 2007 yılında bir diğer planlarının da VW AG markası olan Lamborghini ile ön sözleşme yapmak olduğuna işaret ederek, "Bu spor otomobil markasını da Türkiye’ye getirmek istiyoruz. Lüks sınıf ürünlere olan talep tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla büyüyor. Bu nedenle marka ve ürün portföyümüzü VW AG ile yaptığımız işbirliği doğrultusunda geliştirmeye devam edeceğiz" dedi.

Kar yağdı, Auto Show’a hafta sonu ilgisi azaldı

İSTANBUL’da şehir merkezine yılın ilk karının düşmesi İstanbul Auto Show fuarının ziyaretçi sayısını da etkiledi. Yağmur ve kar yağışı nedeniyle dün beklenen ziyaretçi sayısına ulaşamayan Auto Show Fuarı’nda standlardaki boşluk dikkat çekti.

Auto Show Fuarı’nda lüks otomobil kuyruğuna girdiler

Auto Show Fuarı’nın ilk 2 gününde, fiyatları 180 bin Euro 330 bin Euro arasında değişen lüks otomobillere tüketiciler büyük ilgi gösterdi. Sadece 5 bin adet üretilecek Audi R8 spor otomobilden 5 adet ön sipariş alınırken, Türkiye’ye ilk kez Auto Show’la merhaba diyen İngiliz Bentley markası da 5 adetlik satış gerçekleştirdi.

AUDI R8 15 ADEDE ULAŞACAK:

Haberin Devamı

Doğuş Otomotiv, R8 modeli için aldığı 5 adetlik sipariş sayısının fuar sonunda 15 adete ulaşmasını beklediğini açıkladı. 420 beygir gücündeki Audi R8’in satış fiyatının 180 Bin Euro ile 200 bin Euro arasında olması bekleniyor. Audi’nin yıl sonuna kadar 15 adet satmayı planladığı yeni TT Coupe modeli de 84 bin Euro’dan başlayan fiyatıyla iki günde 3 alıcı buldu. Porsche ise fuarda ilk kez Türkiye pazarına sunduğu yeni modeli 911 Targa için verilen 2 adetlik satış kontenjanını ilk günde doldurdu. Açılır cam tavanıyla dikkat çeken 200 bin Euro’luk 911 Targa 4S için Almanya’dan 1 adet daha kontenjan talebinde bulunuldu.

FUARDAN AVUSTURYA’YA: İngilizlerin lüks otomobil markası Bentley de iki günde 5 adet sipariş aldı. En fazla talebi 332 Euro’luk etiket fiyatıyla Flying Spur modeli aldı. Fuarda sergilenen mor renkli 333 bin Euro’luk GT modeli Avusturya’dan gelen istek üzerine bu ülkeye satıldı.

VOLVO İSE NE VARSA SATTI: Fuarda yoğun ilgi gören bir başka marka da İsveçli otomobil üreticisi Volvo oldu. Fuarın ilk iki gününde sergilenen 9 modelin hepsi satıldı. Türkiye’ye ilk kez getirilen Jaguar’ın yeni spor modeli XKR de 180 bin Euro fiyatıyla satıldı. Borusan Otomotiv ise sergilediği BMW marka otomobillerden 8’ini sattığını bildirdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!