Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de 2000 yılından bu yana faaliyet gösteren ve Metrocity, Maltepe Park, Ankamall ve Marmara Park gibi alışveriş merkezlerini yürüten Ece Türkiye, mevcut alışveriş merkezlerini yenilemeye ve yeni yatırımlara hazırlık yapıyor. Yakın zamanda Marmara Park’ın açılışını gerçekleştiren Ece Türkiye, şu anda mevcut alışveriş merkezi Maltepe Park için yenileme çalışmalarını yapıyor. Akasya Park için de çalışmalarını sürdürüyor. 16 ülkede 186 alışveriş merkezini yöneten Alman Ece Grubu’nun ortaklığında kurulan Ece Türkiye, 2000 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. 11 alışveriş merkezini yöneten Ece Türkiye’nin Genel Müdürü Andreas Hohlmann, Ece Grubu içinde Almanya ve Portekiz’in ardından Türkiye’nin özel bir yeri olduğuna dikkati çekiyor. Hohlmann, “Akasya ile yeni bir alışveriş merkezi yapıyoruz. Yazdan önce inşaat başlayacak. Alışveriş merkezi, konut ve ofislerden oluşacak çok büyük bir karma proje olacak. Biz alışveriş merkezi tarafında yer alacağız. Toplam yatırımın tutarı 200 milyon euro olacak” dedi.
MEVCUTLARDAN SORUMLUYUZ
Türkiye’deki alışveriş merkezi yatırımlarını da değerlendiren Andreas Hohlmann, şunları söyledi: “Türkiye’de yeni bir çok alışveriş merkezi yapılıyor. Ancak mevcut alışveriş merkezlerinin sayısı da fazla. Tabi ki yeni alışveriş merkezi yapılmalı ancak mevcut alışveriş merkezlerimizden de sorumluyuz. Türk toplumu değişiyor. Türkiye’de 10 ya da 20 yaşında çok alışveriş merkezi var. İlk jenerasyon alışveriş merkezleriyle ilgili birşeyler yapılması gerekiyor. 10 yıl önce bir alışveriş merkezi için 50 mağaza yeterliydi şimdi 200 mağazaya ihtiyaç var. Ana problem, birçok yatırımcı alışveriş merkezi açıldığı gün yatırımın bittiğini ve artık sadece para kazanmaya başlayaklarını düşünüyor. Bu en büyük hata” diye konuştu.
Yağmurdan sonra güneş
ANDREAS Hohlmann, “Yatırımın geri dönüşü için 10 yıldan fazlasına ihtiyacınız var. Biz uzun dönemli yatırımcıyız. Bir kriz gelirse, sorun yaşayabilirsiniz ancak yağmurdan sonra güneş çıkar. Türkiye’ye 2000 yılında girdik ve 2001 yılında büyük bir kriz yaşandı. Aynı şekilde 2008 krizinde satıp çıksak zarar ederdik, bekledik. Türkiye şu anda çok çekici bir pazar. Rakipleri de çekiciliğini kaybediyor” diye konuştu.
İki yılda yabancı yatırımcı gelecek
BİRÇOK yabancı yatırımcının Türkiye’de alışveriş merkezi satın almak istediğini dile getiren Andreas Hohlmann, şöyle konuştu: “2013-2014 yıllarında birçok anlaşma görebileceğiz. Yabancı yatırımcılar belki bizden, belki bir başka yatırımcıdan alışveriş merkezi alacak. Bu da Türkiye ekonomisine büyük katkı olacak. Yabancı yatırımcılar şu anda Türkiye’yi izliyor ve yerli ortaklara ihtiyaçları var. Yabancı yatırımcıların her ülkede pazarı bilen, bilgi birikimine sahip yerli ortaklara ihtiyacı var.”