Amerikan rüyası Chrysler 300C

Güncelleme Tarihi:

Amerikan rüyası Chrysler 300C
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 08, 2004 00:00

Chrysler’in 300 serisi macerası 17 Ocak 1955’te C-300 modelinin üretilmesiyle baÅŸladı. Modelin isminde bulunan ‘C’ harfi otomobilin coupe olmasından 300 rakamı ise motor gücünün 300 beygir olmasından geliyordu. Pahalı ve hızlı bir lüks coupe olarak tasarlanan C-300’ün, kırmızı, siyah ve beyaz olmak üzere 3 farklı renk seçeneÄŸi bulunuyordu. 4 bin dolardan baÅŸlayan fiyatlarla satışa sunulan C-300’den sadece bin 725 adet üretilmiÅŸti.1950’lerin baÅŸlarında Virgil Exner’in tasarımcı olarak göreve gelmesiyle baÅŸtan aÅŸağı yenilenen Chrysler çizgisinin ilk ürünü olan C-300, hızlı olduÄŸunu hissettiren dizaynı ve 300 beygirlik güçlü V8 motoruyla kısa sürede Amerikan otomotiv tarihinde önemli bir yer elde etmeyi baÅŸardı.Chrysler mühendislerinin geliÅŸtirdiÄŸi, isimini yarım küre ÅŸeklinde silindirlere sahip olmasından alan HEMI teknolojisiyle üretilen motor ilk önce Avrupa’da düzenlenen Le Mans’ta kendini göstermiÅŸti. 300 beygir güç üreten ilk Amerikan yapımı motor olan HEMI V8, buradaki baÅŸarısının ardından farklı tasarımıyla dikkatleri çeken C-300’de kullanıldı.BEYEFENDÄ°LERÄ°N HIZLI OTOSUSunduÄŸu konfor ve sahip olduÄŸu yüksek performansından dolayı ‘Beyefendilerin hızlı otomobili’ olarak adlandırılan C-300, pistlerdeki ilk büyük baÅŸarısını 1955’te Daytona’da elde etti. Daytona’da saatte maksimum 205 km, ortalama 148 km hıza ulaÅŸarak büyük bir baÅŸarıya imza attı. 1955 ve 1956 yıllarında NASCAR ÅŸampiyonluÄŸuna ulaÅŸan C-300, Amerika’nın en hızlı otomobili ünvanını uzun süre elinde bulundurdu. Böylece, 1955 yılında baÅŸlayan Chrysler’in 300 serisi macerası günümüze kadar performansı yüksek modellerle devam etti. Bu serinin en son temsilcisi ise 345 beygir güç üreten 5.7 litrelik V8 HEMI motora sahip olan 300C.ARTIK TÃœRKÄ°YE’DE1999’dan itibaren Türkiye’de satılan Chrysler 300M modelinin yerini alacak olan Chrysler’in yeni modeli 300C’de 2.7 litre, 3.5 litre ve 5.7 litre HEMI olmak üzere 3 motor seçeneÄŸi bulunuyor. Bu yıl Türkiye pazarına sunulan Chrysler PT Cruiser Cabriolet ve Chrysler Crossfire Cabriolet’ten sonra satışa çıkarılan 300C modelinin, anahtar teslim fiyatı 59 bin eurodan baÅŸlıyor. Yeni Chrysler 300C 2.7 litrelik versiyonunun anahtar teslim satış fiyatı Türkiye’de 59 bin 902 Euro, 3.5 litrelik versiyonunun fiyatı 68 bin 638 Euro, 5.7 litrelik HEMI motora sahip versiyonunun fiyatı ise 79 bin 137 Euro olarak belirlendi. Chrysler 300C’nin dizel motorlu versiyonu ise 2005 sonunda piyasaya sunulacak.CESUR GÖRÃœNÃœMArkadan itiÅŸli Chrysler 300C’de, uzun motor kaputu ve ön çamurluklar, kısa ön tampon-tekerlek mesafesi, köşelere itilmiÅŸ olan lastikler etkileyici bir görünüm saÄŸlıyor. 300C, 4999 mm uzunluÄŸa, 1881 mm geniÅŸliÄŸe ve 1483 mm yüksekliÄŸe sahip.1998 yılında Detroit Fuarı’nda sergilenen V10 motorlu Chrysler Chronos konsept modelinden esinlenerek tasarlanan uzun ön ızgara cesur görünümüyle Chrysler’in yeni yüzünü temsil ediyor. Krom dikiz aynaları ve kapı kolları tasarımlarıyla dikkat çekerken, aerodinamik etkinliÄŸi saÄŸlamak için rüzgar tünelinde ÅŸekillendirilen aynalar, göze batmayan bir görünüm sergiliyor. Otomobilin gövdesi, ön çamurluÄŸa kadar uzanan çekici gövde rengi ve parlak bir kaplamayla tamamlanıyor. 18 inç tekerlekler üzerinde bulunan geniÅŸ lastikler, krom kaplı çift egzos borusu aracın sahip olduÄŸu güç ve performans hakkında ipuçları veriyor.Otomobilin içinde kullanılan malzemeler, el işçiliÄŸi duygusu yaratarak iç kabine üst düzey havası veriyor. Direksiyon simidinde, vites topuzunda ve kapıların iç tarafında bulunan tutacaklarda kullanılan kaplumbaÄŸa kabuÄŸu kaplama, krom kapı kolları ve 1989 Chrysler Chronos konseptinden esinlenilen süslemeler, otomobilin zengin ve şık görünmesini saÄŸlıyor.Chyrsler 300C, tüm hızlarda uygulanan çekiÅŸ denetim Sistemini sunan ilk Chrysler Grup aracı olma özelliÄŸini taşıyor. ABS, kaygan zeminde fren yapıldığında tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek direksiyon hakimiyetini muhafaza ediyor ve aracın doÄŸru gitmesini saÄŸlıyor. ÇekiÅŸ denetim sistemi, aracın hareket özelliÄŸini artırıyor ve kaygan zeminde hızlanma sırasında tekerleklerin kaymasını önlüyor. Zeminin ne kadar kaygan olduÄŸuna baÄŸlı olarak otomatik olarak devreye giren ‘Kış Modu’, beÅŸ ileri otomatik ÅŸanzımanda hızı düşürücü rol oynuyor ve yön dengesini kontrol eden önlemleri alıyor. Standart olarak bulunan tekerlek hızı algılayıcıları, viraj alırken hızlanıldığında oluÅŸan yalpalanmayı tespit ederek, otomobili istenen yönde tutuyor.Hız ve konfor biraradaChrysler, 300C modeliyle güçlü ve performansı yüksek otomobiller üretmeye devam ediyor. 300 serisinin doÄŸuÅŸunda yatan hız ve konforu birarada sunulma isteÄŸi 300C’de de aynen korunuyor. Chrysler 300C’nin, 2.7 V6 motorlu versiyonu 193 beygir güç üretiyor. Otomobil 0’dan 100 km’ye 11.1 saniyede çıkıyor. 3.5 V6 motorlu modelin beygir gücü 253. Bu motor 300C’yi 0’dan 100 km’ye 9.2 saniyede ulaÅŸtırıyor. 5.7 V8 motorun ürettiÄŸi beygir gücü ise 345 bg. Bu güçlü motor otomobili sadece 6.4 saniyede 100 km’ye çıkarıyor. 300C’nin 2.7 ve 3.5 litrelik versiyonlarında 4 ileri otomatik ÅŸanzıman bulunurken, 5.7 litrelik versiyonunda ise manual kullanıma da olanak veren 5 ileri otomatik ÅŸanzıman yer alıyor. Chrysler 300C, silindir devre dışı bırakma sistemini Kuzey Amerika’da kullanan ilk seri üretim aracı... Chrysler Group tarafından geliÅŸtirilen DeÄŸiÅŸken Güçlü Sistem (MDS), V-8 güce ihtiyaç olmadığı zaman dört silindiri devre dışı bırakarak yakıt tüketimini azaltıyor. Motorun bu özelliÄŸi performans, güç ve yakıt tüketiminde ekonomi saÄŸlıyor. HEMI V8 modelinde bulunan MDS yakıt tüketiminde yüzde 10 ile 20 arasında ekonomi saÄŸlıyor.300C’nin 2.7 litrelik versiyonunun 100 km’de ortalama yakıt tüketimi 10.8 litre, 3.5 litrelik versiyonunda 11.1 litre ve 5.7 litrelik versiyonunda ise 11.4 litre.GENÄ°Åž STANDART DONANIMOtomobilde bulunan aksesuvarlar ÅŸunlar: Patenti Chrysler’e ait kaplumbaÄŸa kabuÄŸu kabin iÅŸlemeleri, ısıtmalı sürücü ve ön yolcu koltukları, sürücü ve ön yolcu koltuÄŸu ayarlanabilir bel desteÄŸi, üzerine müzik sistemi, telefon, yön bulma ve yol bilgisayarı düğmeleri yerleÅŸtirilmiÅŸ deri kaplı direksiyon simidi, hafızalı, elektrik kumandalı ve eÄŸim-derinlik ayarlı direksiyon, 8 yönde ayarlanabilen elektrik kumandalı sürücü koltuÄŸu, çift bölgeli otomatik klima, elektrik kumandalı hızlı açılıp kapanan ön camlar, 380 watt dijital Boston Acoustics ses sistemi, analog saat, Kaliforniya ceviz aÄŸacı iÅŸlemeleri, iki ayrı sürücü için direksiyon kolonu, sürücü koltuÄŸu, aynalar, pedal ve radyo istasyon ayarları bilgilerin girildiÄŸi hafıza sistemi, hava filtre sistemi, kendiliÄŸinde kararan dikiz aynası, tek dokunuÅŸla açılıp kapanan sunroof.9.7 milyon km yol yapmışChrysler 300M modelinin yerini alan 300C’nin üretimi için toplamda 1.4 milyar dolarlık bir yatırım yapılmış. 36 milyon dolara mal olan rüzgar tünelinde aerodinamik kontrolleri yapılan otomobil, artı 49 ile eksi 43 santigrat derece arasındaki sıcaklıklarda test edilmiÅŸ. Sadece 300C üretimi için baÅŸtan aÅŸağı yenilenen Kanada’daki fabrikada bulunan 700 mühendisin ürünü olan 300C, 9.7 milyon kilometrelik yol testinden geçmiÅŸ. Chrysler müşterileri tasarıma önem veriyorG-5 ülkeleri olan Fransa, Almanya, Japonya, Ä°ngiltere ve ABD bulunan Chrysler müşterileri arasında yapılan bir araÅŸtırmaya göre, otomobilerin tasarımı yüzde 33.6 ile satın alma nedenleri arasında ilk sırada yer aldı. Chyrsler modellerinin tercih edenlerin yüzde 17’si iç mekanı en önemli satın alma nedeni olarak gösterdiler. AraÅŸtırmaya katıların yüzde 14.8’ü aracın donanım özelliklerini, yüzde 14’ü ikinci el deÄŸerini, yüzde 12’si konforunu ve yüzde 6’sı fiyatını en önemli tercih nedeni olarak gösterdi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!