Amerikalı oyuncak devi Türkiye’de üretime hazırlanıyor, İstanbul’da film de çekecek

Güncelleme Tarihi:

Amerikalı oyuncak devi Türkiye’de üretime hazırlanıyor, İstanbul’da film de çekecek
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 27, 2012 00:00

Türkiye’nin hızlı büyüyen ve potansiyel taşıyan ülkeler arasında olduğunu söyleyen Amerikalı Hasbro’nun CEO’su Brian Goldner, “Türkiye’de oyuncak sektörü 1 milyar dolara yöneldi. Üretim için çalışma yapıyoruz. İstanbul’da film çekmeyi de planlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

AMERİKALI eğlence ürünleri üreticisi Hasbro’nun CEO’su Brian Goldner, Türkiye’nin, kendileri için faaliyet gösterdikleri bölgelerde potansiyel taşıyan ülkelerin başında geldiğini söyledi. Goldner, “Türkiye’yi büyümek istediğimiz ülkelerin en başına koymuştuk, bizi yanıltmadı. Afrika ve Ortadoğu bölgesini de Türkiye üzerinden yönetiyoruz. Türkiye ekonomisini yıllardır takip ediyorum. Herkes gibi ben de gıpta ile bakıyorum. 25 yıldır Türkiye’deyiz ama son dönemde tüm ülkeleri sollayıp ‘oyuncak kralı’ oldu. Satış ve pazarlamanın dışında Türkiye’de üretim planı da yapıyoruz. Bu konuda araştırmalarımız devam ediyor. Türkiye bizim en çok bilinen oyuncaklarımızdan ‘The Transformers’ gibi güçlü ve dinamik. Burada film çekmeyi de düşünüyoruz” diye konuştu.
İstanbul’da film çekeceğiz
Hasbro’nun birçok markasının sinema platformuna taşındığını hatırlatan Goldner, İstanbul’a aşık olduğunu belirterek, “James Bond’un son filminin İstanbul’da çekildiğini biliyorum. Bence çok doğru bir seçim yapmışlar. İstanbul dinamik ve heyecan verici bir şehir. Biz de yapımcı şirketle birlikte İstanbul’a iki defa gelip, ileride çekilebilecek filmler için yer baktık. Şu anda İstanbul’da film çekeceğimiz yerler bile belli. Sadece doğru proje ile eşleştirmeye çalışıyoruz. Bir gün kendi filmimizin galasını umarım İstanbul’da seyrederim. İstanbul film için hazır. Biz de çalışmalarımızı bitirip, bu şehri dünyaya göstereceğiz” diye konuştu.
Aile oyunları seviliyor
Son birkaç yıl içinde dünyada oyun oynayan insan sayısının 200 milyon kişiden 1 milyar kişiye çıktığını söyleyen Goldner, şöyle devam etti: “Türkiye’de de oyun ve oyuncak oynayanların sayısı 5’e katlandı. Türkiye’de oyun oynayan yetişkinlerin payı çok yüksek. Türkiye’de aile kavramına çok önem veriliyor. En çok oynanan yetişkin oyunları arkadaşlar veya aile ile birlikte oynanabilen oyunlar. Ayrıca yetişkinlerin de online kanalı çok iyi kullanıyor olması Türkiye’deki işlerimizin daha da önünü açıyor. Bence Türkiye’nin şu an Hasbro için en önemli ülke pozisyonunda olmasında ‘aile kültürü’nüzün de etkisi var.”
Online kanalın payı artıyor
Dünyadaki oyun ve oyuncak trendleri hakkında bilgi veren Goldner, şunları söyledi: “Dünyada, son dönemde oyun ve oyuncakla oynayanların sayısının artmasındaki en büyük etken internet üzerinden oynanabilen oyunların artması oldu. Biz de özellikle masa oyunlarımızı Facebook ile entegre etmeye çalışıyoruz. Yani gerçek hayatta oynadığınız bir oyunu internet ile entegre edip, oradan puan kazanmak gibi bir sistem geliştiriyoruz. Türkiye’de özellikle online kanalın payı çok büyük. Küçük çocuklar bile akıllı telefonlar ve tablet bilgisayarlara çok meraklı.”

Haberin Devamı

Lakabım ‘The Transformer’

Haberin Devamı

2000 yılında Hasbro ekibine dahil olduğunu hatırlatan Hasbro CEO’su Brian Goldner, “Çocukluk yıllarımda yeterince oyuncağım olmadı. Gece gündüz dünya çocukları için yeni oyuncaklar geliştirmeye çalışıyorum. Çalışanlarımız bana ‘The Transformer’ diyor. Şirketin hızlı büyümesi böyle bir ismi bana layık görmelerine neden oldu” dedi.

80 milyar dolarlık pazar

Dünyada oyuncak pazarının büyüklüğü 80 milyar dolara ulaşıyor.
Türkiye’de oyun ve oyuncak sektörü ise 700 milyon dolar büyüklüğünde.
Türkiye’de sektörün 2014’e kadar 1 milyar doların üzerine çıkması bekleniyor.
ABD, dünya oyuncak sektöründe 22 milyar dolarlık payla ilk sırada bulunuyor.
Dünyada oyun ve oyuncak oynayanların sayısı 1 milyar kişiye ulaştı.
Online oyunların aldığı pay yüzde 20’ye yaklaşıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!