Afrika’nın ‘İnci’si

Güncelleme Tarihi:

Afrika’nın ‘İnci’si
Oluşturulma Tarihi: Haziran 11, 2018 22:12

Yaklaşık 54 yıl önce Ömer Kahyacıoğlu tarafından kurulan ve bugün 3’üncü kuşak tarafından yönetilen iç giyim markası Yeni İnci, 25 ülkeye ihracat yapıyor. Bu sayıyı arttırmak için çalıştıklarını anlatan Yeni İnci Yönetim Kurulu Üyesi Furkan Atakan, “Son dönemlerde Afrika pazarında iddialı bir konuma geldik. Kenya ve Gana gibi ülkelerde ürünlerimize büyük ilgi var” dedi.

Haberin Devamı

1964 yılında 30 metrekarelik bir tuhafiye dükkânında faaliyete başlayan Yeni İnci markası bugün 3’üncü kuşak tarafından dünya markası olma yolunda ilerliyor. Bugün Avrupa’dan Afrika’ya kadar 25 ülkeye ihracat yapan Yeni İnci’nin büyümesini ve gelişimini anlatan Yönetim Kurulu Üyesi Furkan Atakan, “Hedefimiz dünya markası olmak. Üretim ayağında çok iyi bir noktadayız. Markamız da hızla yayılıyor. Mağazalaşma konusunda da önemli çalışmalar yapıyoruz” dedi.

3.5 MİLYON ADET ÜRETİM
Furkan Atakan, şöyle konuştu: “1990’lı yıllarda da 3 bin metrekarelik bir tesise geçiyoruz. Her dönemde iyi kalite malzeme ile birinci sınıf işçiliği birleştirerek iş hacmimizi genişletiyoruz. Öğrencilik yıllarımın en başında ilkokuldan itibaren, yaz tatillerinde fabrika ürünleri paketleyerek çalışmaya başladım. 2000’li yıllarda da şirketin yönetimine geçtim. Bu aşamaya kadar şirketin hemen hemen her departmanında görev aldım. 2001 yılında da halen genel merkezimiz de olan İstanbul Bayrampaşa’daki 8 bin metrekarelik tesisimizi aldık. Burayı aldıktan sonra gelişimi daha da artırdık. 3.5 milyon adet yıllık üretim hacmimiz var. Bu adetin yüzde 60’ını iç piyasaya, yüzde 40’ını da ihracat yapıyoruz.

Haberin Devamı

ÜRETİMİN YÜZDE 40’I
25 farklı ülkeye ihracat yapıyoruz. Bunlar Ortadoğu ülkelerinin neredeyse tamamı ve Afrika var. Afrika bizim için değişik bir pazar. Kenya ve Gana gibi ülkelere yapılamayan modelleri yapıyoruz ve buralarda devamlı müşterilerimiz var. Bu var olduğumuz ülkelerde de Yeni İnci tabelasıyla mağazalar açılıyor. Üretim hacmimizin yüzde 40 kısmını bu ülkelere ihracat yapıyoruz. Nasıl Türkiye’de markalaşma yolunda ilerliyorsak yurtdışı rotamız da aynı şekilde markalaşma yolunda. Her zaman söylediğim bir şey var. Türk markaları olarak yabancı markalardan hiçbir eksiğimiz yok. Hatta birçok yabancı markadan da daha iyiyiz. Sadece bayan üst iç çamaşırı üretimi yaparken, büyük beden üretimine de başladık. İnovatif ürünlere daha da ağırlık vermeye başladık. Türkiye’de pop-up dediğimiz bir bayan alt iç çamaşırı var. Onu da Türkiye’de üretiyoruz. Korse imalatımız da çok geniş. 25 model korsemiz var. Bunun yanı sıra erkek iç çamaşırı imalatımız da bulunuyor.”

Haberin Devamı

PARFÜM MARKASI DA ÇIKARACAĞIZ
FURKAN Atakan, Yeni İnci markası olarak mağazacılık alanında da büyümeyi hedeflediklerini belirterek, “AVM’lere açılmayı planlıyoruz ve kendi markamızla da kozmetik sektörüne girerek Yeni İnci ismiyle kendi parfümlerimizi piyasaya çıkarmayı düşünüyoruz. Çünkü artık sadece bir tek alanda olmanız yetmiyor. Yabancı markalar da böyle yapıyor. Kozmetik sektörü de radarımızda. Yeni İnci artık bir marka ve bu marka çatısı altındaki ürün sayısını da arttıracağız. Bugün üretim tesislerimizde toplam 500 kişi çalışıyor. Bu yeni yatırımlarla birlikte istihdamımız da artacaktır” dedi.

BAKMADAN GEÇME!