Yılın son yazısı

Kimine göre psikolojik, işsiz kalanlara, mal satamayıp işlerini kapatanlara göre gerçek büyük bir küresel krizin içindeyiz.

Amatör denizciliğin, yelkenciliğin de bu krizin sillesini yiyeceği kesin. Denizcilik geleneğimiz biraz daha köklü olsaydı, ola ki, yaşayacağımız durgunluk çok derin olmazdı.

Akdeniz’in köklü deniz geleneği olan bir şehrinden, Monako’dan, geleneğin gücünü sergileyen bir resimle, iyimserliği yitirmemeye çalışarak kapatalım 2008’i diyorum. Monako Yat Kulübü’nün 2007 yılında ölen ’resmi’ ressamı Benoit Leman’dan bir suluboya tablo. Geçen yaz, Cannes’da oğlunun açtığı bir tezgahtan aldığım bir seçkiden. Resmi ressamı olan bir kulüpten söz ediyoruz. Gelenekten, köklerden söz ediyoruz. Ve artık oluşturmamız gerekenden.
/images/100/0x0/55ea37eff018fbb8f8720e5d
Hepinize iyi, mutlu yıllar dilerim.

Noel Baba bu sefer Güney Kutbu’ndaydı

En önemli dini kutlamalarını denizde yaptılar. Noel Baba, Ren geyiklerinin çektiği kızağı ile kimilerini Hindistan - Singapur arasında, kimilerini Güney Okyanusu’nda ziyaret etti. Noel bu yıl, Volvo Yarışı ile Vendee Globe’a katılanları okyanusta yakaladı. Volvo ekiplerinden bazıları kutlamaları denizde yaparken, Vendee Globe’un yalnız yarışçıları, Güney Kutbu’nun kıyılarında, buzdağlarının gölgesinde sessizce uçan albatrosları izleyerek Noel’i geçirdi. Çetin mücadele Noel’de de sürdü anlayacağınız.


Volvo ve Vendee Globe, 2008’in en önemli iki okyanus yarışı. Volvo’da ekipler, Vendee Globe’da ise kişiler yarışıyor. İkisi de farklı rotalarda dünya turu.

Volvo’nun son ayağı Singapur’da noktalandı. Hindistan’ın Cochin Limanı’ndan yola çıkan tekneler, Singapur’a kadar yaklaşık 2 bin deniz mili yol yaptı. Ve birinci ile dördüncü tekne arasında yalnızca 20 dakika fark vardı. Dokuz günlük bir etapta, ilk dört tekne arasındaki farkın bu kadar az olması, yarışmanın temposunu göstermesi açısından önemli.

Sonuç olarak İspanya adına yarışan Telefonica Blue, bu etabı birinci bitirdi. Ardından Puma, Ericsson 3 ve Ericsson 4 geldi.

Telefonica Blue’nun reisi Bouwe Bekking, "Son 50 milde çok heyecan yaşadık. Balık ağlarının, römorkörlerin, yüzlerce ticari geminin arasından sıyrıldık. Rüzgar bir durdu, bir 20 mile fırladı. Bundan daha iyi bir Noel hediyesi olamazdı" dedi.

Noel, dünyanın bir diğer köşesinde, en tehlikeli deniz olarak nitelenen Güney Okyanusu’na da geldi. Ama biraz öfkeliydi Noel Baba.

Kuzeyli sert rüzgarların kaldırdığı denizde orsa giden 5 Fransız’ın lider tekneleri, havanın biraz yumuşamasını istiyor.

Daha güneyde kalanlar ise birdenbire patlak veren 45 - 55 deniz mili arasında esen sert fırtınaların yarattığı kaynayan kazan gibi öfkeli denizlerden çıkmaya çalışıyor. Bunlar Noel’i hayatta kalma mücadelesi içinde geçirdi.

Foncia adlı teknesi ile yarışan Michel Desjoyeaux, yarışın bitmesine 10.810 deniz mili kala lider. İkinci Veolia ile Roland Jourdain, 44.8 mil arkasında. Üçüncü ise Jean le Cam; VM Materiaux birincinin 152.2 mil arkasında.

Desjoyeaux, "Noel Baba iyi davranmadı bu yıl bana. Yoksa, 25 derece eğilmiş bir teknede kanguru gibi zıplayarak hediyelerimi açmak zorunda kalır mıydım? Hava tahmini bölme değildi. Başaracağız sonunda ama güzel değil durum. Hile yapıp hediyeleri daha iyi havada açmalıydım" diyor tuttuğu günlükte.

Desjoyeaux’nun 2628.4 deniz mili ardından gelen İngiliz Steve White ise, "Barometre düşebileceği kadar düştü ama hálá düşüyor. Noel CD’mi dinleyip, kazan gibi denizi izliyorum. Tekneyi kazasız belasız götürmeye çalışıyorum çünkü bumbayı tutan kazboynu pim kırıldı. Dikkat etmezsem bumba gider. Yarış da biter o zaman" diyor. Bunu derken rüzgar 45 - 55 deniz mili arasında esiyor. Nasıl dikkat edecekse?

Herbiri irade anıtı olarak nitelenebilecek bu yelkenciler arasında 5 Fransız, 5 İngiliz ile birer Amerikalı, Kanadalı ve Avustralyalı var. Tümü Hristiyan ve kültürel takvimlerinin en önemli günlerinde evlerinden uzaklar.

Kazasız belasız evlerine varırlar umarım.

Kahve Dünyası’na TYF’den ödül

Türkiye Yelken Federasyonu (TYF), 2008 yılının başarılı sporcularını, antrenörlerini, sponsorlarını ve destekçilerini ödüllendirdi.

Türkiye’yi yat sınıfında ülke dışında temsil eden birkaç ekipten biri olan Kahve Dünyası’nın desteklediği Agressivo ekibi de ödül alanlar arasındaydı.

Yunanistan Regatta’da ikinci olan Kahve Dünyası - Aggressivo takım kaptanı Mihri Ereş ve ekibi, plaket ve başarı sertifikalarını TYF Başkanı Nazlı İmre’nin elinden aldı. Yunanistan’ın Porto Caras kentinde gerçekleşen Açık X35 Yunanistan Şampiyonası’na katılan Kahve Dünyası - Aggressivo teknesi ile yüksek performans sergileyen Mihri Ereş ve ekibi, toplam 6 yarıştan oluşan serinin sonunda yarışları 2. sırada tamamlamıştı.

Kahve Dünyası - Aggressivo ekibi ülkemizi en son eylül ayında Toscana’da yapılan "X35 Dünya Şampiyonası"nda temsil etmişti.
Yazarın Tüm Yazıları