KIRŞEHİR HABERLERİ

Kırşehir’de 726 tüketici şikayeti, uzlaşma yoluyla çözüldü

DHA
31.10.2020 - 12:00 |Son Güncelleme :
DHA

Kırşehir’de 726 tüketici şikayeti, uzlaşma yoluyla çözüldü

Abdurrahman DULKADİR/KIRŞEHİR,(DHA)-KIRŞEHİR Ticaret İl Müdürü Mahmut Dalgalı, tüketici şikayetleriyle ilgili, “Kırşehir Hakem Heyeti Başkanlığı’na son 3 yıl içerisinde 5 bin 677 kişi başvuru yapılmış. Bunlardan 2 bin 964’ü tüketici lehine, bin 987’si ise, tüketici aleyhine karar alınmıştır. 726 kişiyle de uzlaşma yoluyla çözülmüştür” dedi.
Ticaret İl Müdürü Mahmut Dalgalı, tüketicilerin hakem heyetine yaptığı başvurularla ilgili bilgi verdi. Tüketici başvurularıyla ilgili konuşan Ticaret İl Müdürü Mahmut Dalgalı, “Tüketicilerimizi özellikle yerel esnaftan alışveriş yapmaya çağırıyoruz. Son 3 yıl içerisinde 726 kişiyle uzlaşmayla sonuçlanmış. Yerel esnaflarda yapılan alışverişlerde bir uzlaşmazlık olduğunda tüketici hakem heyetine başvurmuş. Biz esnafımızdan savunma istemişiz. Esnafımız savunma talebini kendisine ulaşır ulaşmaz müşterisiyle bağlantı kurmuş daha hakem heyeti konuyu ele almadan müşterisini memnun etmiş tüketici hakem heyetine gelip şikayetini geri almış. Bu da yerel esnaftaki duyarlılığın bir işareti” diye konuştu. 
'TÜKETİCİ LEHİNE VERİLEN KARAR ORANI YÜZDE 60'
Dalgalı, ” Kırşehir Hakem Heyeti Başkanlığı’na son 3 yıl içerisinde 5 bin 677 kişi başvuru yapmış. 2 bin 964’ü tüketici lehine, bin 987 kişi  ise tüketici aleyhine karar alınmıştır. 726 kişiyle de uzlaşma yoluyla çözülmüştür. Tüketici lehine verilen karar oranı yüzde 60. Tüketicideki duyarlılığın artmasıyla tüketici lehine verilen karar oranı da düşmeye başladı. Tüketici başvurularının önemli bir kısmı uzaktan ve kapıdan alışveriş olması dikkat çekiyor . Uzaktan alışverişlerde ve kapıdan satışlarda 14 gün içerisinde tüketicinin cayma hakkı var” ifadelerini kullandı. 
FOTOĞRAFLI 

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Kırşehir haberleri Hürriyet yerel haberler sayfasında. Haber ajanslarının Kırşehir ilinden Kırşehir’de 726 tüketici şikayeti, uzlaşma yoluyla çözüldü hakkında ilettiği tüm haberler hurriyet.com.tr farkı ile sizlere ulaştırılıyor. Bu haber ilk olarak 31 Ekim 2020 tarihinde saat 12 00’de yayınlandı. Son dakika gelişmesi oldukça Kırşehir’de 726 tüketici şikayeti, uzlaşma yoluyla çözüldü haberi güncellenecektir.

KIRŞEHİR İLÇELERİ

KIRŞEHİR NAMAZ VAKİTLERİ

02 Kasım 2020, Pazartesi
  • İmsak
    05:42
  • Güneş
    07:05
  • Öğle
    12:32
  • İkindi
    15:22
  • Akşam
    17:49
  • Yatsı
    19:07
Sayfa Başı