Kırşehir’de 726 tüketici şikayeti, uzlaşma yoluyla çözüldü

Güncelleme Tarihi:

Kırşehir’de 726 tüketici şikayeti, uzlaşma yoluyla çözüldü
Oluşturulma Tarihi: Ekim 31, 2020 12:00

Kırşehir’de 726 tüketici şikayeti, uzlaşma yoluyla çözüldü

Haberin Devamı

Abdurrahman DULKADİR/KIRŞEHİR,(DHA)-KIRŞEHİR Ticaret İl Müdürü Mahmut Dalgalı, tüketici şikayetleriyle ilgili, “Kırşehir Hakem Heyeti Başkanlığı’na son 3 yıl içerisinde 5 bin 677 kişi başvuru yapılmış. Bunlardan 2 bin 964’ü tüketici lehine, bin 987’si ise, tüketici aleyhine karar alınmıştır. 726 kişiyle de uzlaşma yoluyla çözülmüştür” dedi.
Ticaret İl Müdürü Mahmut Dalgalı, tüketicilerin hakem heyetine yaptığı başvurularla ilgili bilgi verdi. Tüketici başvurularıyla ilgili konuşan Ticaret İl Müdürü Mahmut Dalgalı, “Tüketicilerimizi özellikle yerel esnaftan alışveriş yapmaya çağırıyoruz. Son 3 yıl içerisinde 726 kişiyle uzlaşmayla sonuçlanmış. Yerel esnaflarda yapılan alışverişlerde bir uzlaşmazlık olduğunda tüketici hakem heyetine başvurmuş. Biz esnafımızdan savunma istemişiz. Esnafımız savunma talebini kendisine ulaşır ulaşmaz müşterisiyle bağlantı kurmuş daha hakem heyeti konuyu ele almadan müşterisini memnun etmiş tüketici hakem heyetine gelip şikayetini geri almış. Bu da yerel esnaftaki duyarlılığın bir işareti” diye konuştu. 
'TÜKETİCİ LEHİNE VERİLEN KARAR ORANI YÜZDE 60'
Dalgalı, ” Kırşehir Hakem Heyeti Başkanlığı’na son 3 yıl içerisinde 5 bin 677 kişi başvuru yapmış. 2 bin 964’ü tüketici lehine, bin 987 kişi  ise tüketici aleyhine karar alınmıştır. 726 kişiyle de uzlaşma yoluyla çözülmüştür. Tüketici lehine verilen karar oranı yüzde 60. Tüketicideki duyarlılığın artmasıyla tüketici lehine verilen karar oranı da düşmeye başladı. Tüketici başvurularının önemli bir kısmı uzaktan ve kapıdan alışveriş olması dikkat çekiyor . Uzaktan alışverişlerde ve kapıdan satışlarda 14 gün içerisinde tüketicinin cayma hakkı var” ifadelerini kullandı. 
FOTOĞRAFLI 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!