Zeytine kadın eli değdi

Güncelleme Tarihi:

Zeytine kadın eli değdi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2021 09:02

Anadolu toprakları binlerce yıldır ‘ölümsüz ağaç’ olarak bilinen zeytine anavatanlık yapıyor. Halen Türkiye’de zeytin ağacı varlığı 180 milyonu aşmış durumda. UZZK’nın rekolte tahmin çalışmalarına göre Türkiye’nin 2020-21 sezonunda 430 bin ton sofralık zeytin, 172 bin ton düzeylerinde de zeytinyağı üretimi yapabileceği öngörülüyor. Dünyada zeytin ve zeytinyağı üretiminde ilk 5’te olan Türkiye’nin TİM verilerine göre 2019-20 sezonunda zeytin ve zeytinyağı ihracatı 272 milyon dolara ulaştı. Türkiye’nin geçmişteki en parlak sezonunda zeytin ve zeytinyağı ihracatı 500 milyon dolara kadar ulaşırken, önümüzdeki 5 yılda bu rakamın 1.5 milyar dolar olması hedefleniyor. Bu rakamları yakalayabilmek için de daha çok dökme olarak ihraç edilen zeytinyağının cam şişeye girmesi ve markalaşması önem taşıyor.

Haberin Devamı


BABASININ HAYALİNİ GERÇEKLEŞTİRDİ
Son yıllarda zeytincilik alanında markalaşma çalışmaları hız kazanırken, birçok kadın girişimcinin bu alana el attığı biliniyor. Bunlardan biri de “Hayal Bahçe’den” markasının kurucusu Kübra Özmen Kutanoğlu... İzmir’in Urla ilçesi Kuşçular köyündeki 2 bin zeytin ağacının bulunduğu 90 dönümlük bahçesinde yetiştirdiği zeytinlerden elde ettiği natürel sızma zeytinyağlarını tüketiciyle buluşturan Kutanoğlu, babasının hayalini gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyor.
Kübra Özmen Kutanoğlu aslında iç mimar. Zeytinle ilgilenmek babasının hayaliydi. “Babam hep bir zeytin bahçemizin olmasını istedi. Yolumuz 2016’da Urla’ya düştü” diye girişim hikayesini anlatmaya başlayan Kutanoğlu, zeytin bahçesiyle buluştuktan sonra eş zamanlı olarak markalaşma çalışmalarına başlamış. Markalarına “Hayal Bahçe’den” adını veren Kübra özmen Kutanoğlu, hem online, hem de fiziki mağazalarında ürünlerini sattıklarını söyledi. Kutanoğlu, “Arasta’da bulunan Hayal Bahçe’den isimli dükkanımızda ürünlerimizi satıyoruz. Ayrıca, sınır tanımaksızın herkese www.hayalbahceden.com sitemiz üzerinden ulaştırmaya çalışıyoruz. Hepsiburada ve Trendyol gibi önemli e-ticaret sitelerinde de ürünlerimizin satışını yapıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Zeytine kadın eli değdi

PANDEMİYLE BİRLİKTE TALEP ARTTI
Türkiye’nin zeytinyağındaki markalaşma sürecine katkıda bulunmaktan çok mutlu olduğunu belirten Kübra Özmen Kutanoğlu, pandemi döneminde hem Türkiye’de, hem de dünyada zeytin ve zeytinyağına talebin arttığını kaydetti. Pandemide doğal beslenmesinin önemine dikkat çeken Kutanoğlu, üretim bandından ambalajlamaya kadar her noktada üretimde hijyene çok önem verdiklerini vurguladı. Kübra özmen Kutanoğlu, üretim süreçlerini şöyle anlattı: “Hasat döneminde elle topladığımız zeytinlerimizi aynı gün modern tesisimizde soğuk sıkım yöntemi ile sıkıyoruz. Ardından zeytinyağımızı, sıcaklığı her mevsim doğru derecede tutulan ve güneş ışığından korunan bekleme alanımızdaki dikey krom konik tanklarımızda muhafaza ediyoruz ve müşterilerimizden gelen siparişlere göre şişeliyoruz. Ayrıca, hasat zamanında kendi zeytinlerimizin yanı sıra Urla ve çevresindeki bahçelerin zeytin sıkım işlemini de randevu sistemiyle gerçekleştiriyoruz.”

Haberin Devamı

YURTİÇİNDEN VE DIŞINDAN ÖDÜLLÜ
Kübra Özmen Kutanoğlu, hayallerini hedeflere dönüştürmüş bir kadın girişimci. Markasını kurarken Türk zeytinyağının kalitesini dünyaya duyurmayı hedefleyen Kutanoğlu, aldıkları ödülleri ise şöyle anlattı: “Her zaman hayalim ve hedefim yurtiçi ve yurtdışında düzenlenen natürel sızma zeytinyağı kalite yarışmalarından ödülle dönmek. 2018’de gerçekleşen 11’inci Ulusal Natürel Sızma Zeytinyağı Kalite Yarışması’nda altın madalya alarak önemli bir başarı elde ettik. Uluslararası düzeyde London International Olive Oil Health Claim Competition 2018’de ise bronz madalya aldık. Yine uluslararası başarılarımızın içinde Evo International Olive Oil Contest’de 2019 ve 2020’ye ait gümüş madalyalarımız bulunuyor. London International Olive Oil Competition 2020 ile Japan Olive Oil Prize 2020’den de gümüş madalyalarla döndük.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!