Turizmde zirveleri gördü şimdi de markaları zirveye taşıyor

Güncelleme Tarihi:

Turizmde zirveleri gördü şimdi de markaları zirveye taşıyor
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 18, 2021 13:18

Yaklaşık 32 yıllık deneyimli turizmci Pınar Kartal Timer, 2018’de kurduğu Next Phase Danışmanlık ulusal ve uluslararası otel zincirlerine danışmanlık yapıyor, markalaşma hikayelerinin yol haritasını çiziyor.

Haberin Devamı

 

DÜNYANIN içinde bulunduğu pandemi sürecine karşın turizm sektörü, aşılamayla birlikte kısıtlamaların ortadan kalkmasıyla hem iç hem de dış pazarda hareketli günler yaşanıyor. Turizm sektörünün pandeminin bilinen etkilerine karşı başarılı şekilde bir adapte olduğunu belirten sektör temsilcileri, virüsün geçirmesi muhtemel mutasyonlar ve diğer unsurların tüm sektörlerde bilinmezliğe neden olduğunu söyledi. İnsanların tatil ihtiyaçlarının hala devam ettiğini ve alternatif turizm seçeneklerinin daha çok rağbet gördüğünü dile getiren 32 yıllık turizmci ve Next Phase Danışmanlık’ın Kurucu Ortağı Pınar Kartal Timer de Türkiye’nin de bu anlamda önemli potansiyel taşıdığını vurguladı.

Turizmde zirveleri gördü şimdi de markaları zirveye taşıyor

 

Haberin Devamı

GECESİ GÜNDÜZÜ YOK

Ortağı Barış Toplan’la birlikte, yerli ve yabancı pek çok otele danışmanlık hizmeti verdiklerini belirten Pınar Kartal Timer, kurdukları firmanın en önemli artısının işi birebir kendilerinin yapmalarından dolayı tüm bilgi ve birikimlerini projelerine yansıtabilmeleri olduğunu belirtti. Turizm sektörünün göründüğünün aksine, gecesi gündüzü olmayan, çok çalışma gerektiren ve özveri isteyen bir meslek dalı olduğunu ekleyen Timer, sözlerini şöyle sürdürdü:

Turizmde zirveleri gördü şimdi de markaları zirveye taşıyor

AİLEDEN TAM DESTEK

“Ön planda görünen mutlu ve yavaş temponun aksine, arka tarafta önemli bir emek ve uzun mesailer vardır. Kadınlar annelik ve aile yaşantısı nedeniyle meslekte kariyer elde etmede zorlanıyor. Evleri ve işleri arasında tercih yapmak durumunda kalıyor. Benim öyle bir seçim yapmama gerek kalmadı; eşim ve çocuklarım beni her zaman desteklediler. Uzun yıllar İstanbul’da çok önemli otellerin yöneticiliğini yaptım. Ünlü Pera Palas otelinin genel müdürüyken, Dubaili Jumeriah Grubu, otelin işletmesini üstlendi. Yapılan görüşmeler ve incelemeler sonucunda otel yönetimindeki detayları ve o tarihi oteldeki operasyonel yaratıcılığı beğendiler ve ekibimle birlikte görevimize devam ettik. Bu aslında bize duydukları güvenin bir göstergesiydi. Pera Palas’ı tekrar açılışına hazırlarken uluslararası standartları baz aldığımızdan otelin uluslararası bir zincire entegrasyonu da çok kolay gerçekleşmişti.”

Haberin Devamı


102 MİLLETTEN
PERSONELLE ÇALIŞTIM

DUBAİ’de dünyanın en önemli otellerinin başına geçmesi için kendisine teklif geldiğini kaydeden Pınar Kartal Timer, sözlerine şöyle devam etti: “Bir süre daha orada çalıştıktan sonra bana Dubai’de görev yapmam için teklifler gelmeye başladı. Fakat ben hem İstanbul’u, hem de ailemi bırakmak istemediğim için bu teklifleri geri çeviriyordum. Ancak, Dubai’nin en lüks otelllerinden olan Madinat Jumeriah kompleksinin içinde yer alan Jumeirah Al Qasr ve Jumeirah Dar Al Masyaf otellerinin genel müdürlüğü teklifi gelince hayır diyemedim. Bir Türk olarak büyük gurur yaşadım. Dubai’de uzun yıllar çalışmadan, direkt yönetici olarak transfer olmak çok yaygın bir şey değildir. Bu iki otel 2 kilometrelik sahili olan, içinde teknelerin misafirleri bir yerden bir yere taşıdığı 3 kilometre nehir olan, 500 odalı, 128 dükkan ve 60 restorana sahip devasa bir kompleks şeklindeydi. Bu hem ilk yurtdışı deneyimim olması, hem de resort otel olması dolayısıyla benim için yeni bir serüvendi. Başarabileceğime inandığım için işi kabul ettim. Çok önemli kazanımlarım oldu. 102 farklı milletten personelle çalıştım; farklı kültürleri tanıdım. Bu mesleğin insana dayalı olduğunu ve insani ilişkilerin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gördüm. Hangi işi yaparsanız yapın, eğer çalıştığınız insanların ihtiyaçlarını anlamaz veya görmezden gelirseniz gelip geçici olursunuz. Otelcilik takım oyununun en iyi oynanması gereken işlerin başında gelir.”

Haberin Devamı

Turizmde zirveleri gördü şimdi de markaları zirveye taşıyor


6 AYDA ZİRVEYE TAŞIDI

SABAH 08.00’den gece 02.00’ye kadar otelde çalıştığını ve önemli bir başarıya imza attığını dile getiren Pınar Kartal Timer, o döneme ilişkin şu bilgileri verdi:
“Ben ilk geldiğimde bu iki otel Jumeirah Grubu içinde 11 ve 14’üncü sıralarda yer alıyordu. 6 ay içinde ise 1 ve 2’nci sıraya yükseldi. Önemli bir mesleki tatmin yaşadım, mesleğimin zirvesindeyken artık bu işin bir sonu olmadığının farkına vararak, ülkeme geri döndüm. Orada çok güzel dostluklar ve arkadaşlıklar edindim. 2018 yılında İstanbul’a geri döndüğümde farklı yerlerden iş teklifleri gelmeye devam etti. Aslında 1 yıl çalışmama kararı almıştım ancak gelen bir danışmanlık teklifini kabul ederek Next Phase’e hayat verdik. Ben, ortağım Barış Toplan ve çalışma arkadaşlarımızla A’dan Z’ye otel yatırımı&yönetimi ve bütünleşik pazarlama konularında çözümler sunuyoruz.”

Haberin Devamı


KARİYERİMDE YENİ
BİR SAYFA AÇTIM

NEXT Phase ile kariyerinde yeni bir sayfa açtığına dikkat çeken Timer, A’dan Z’ye bütünleşik hizmet sundukları bilgisini verdi “Otellere, kurulacağı arsadan, hangi konseptte bir mimari tasarıma sahip olması gerektiğini, içinde kullanılacak malzeme, pazarlama yönetimi, insan kaynağı, yurtdışı stratejileri, medya planlaması ve kültürel entegrasyon gibi pek çok farklı alanda yol gösteriyoruz, know how paylaşımı yapıyoruz. Bizim sunduğumuz farklı modüller var. Müşterilerimiz ihtiyaçlarına göre bu modülleri seçerek bizimle çalışabiliyor” diyen Pınar Kartal Timer, sözlerini şöyle sürdürdü:

BİRÇOK ÜLKEDEN MÜŞTERİ

“Bizler de hem kendimiz hem de çözüm ortağı acentelerimizle otelin tanıtımını ve fiyatlandırmasını yapıyoruz. Kurumsal bazı anlaşmaları da biz yapıyoruz. Burada önemli olanın sürdürülebilirlik olduğunu özellikle belirtmek isterim. Yapılan yatırımın karşılığının alınabilmesi ve işler hale getirilmesi çok önemli. Otellerin konsept ve inşaat aşamasından başlayan ve ihtiyaç duydukları insan kaynakları, pazarlama, iş geliştirme ve varlık yönetimi alanlarıyla devam eden modüllerimiz mevcut. Her otelin kendi kurum kültürünün oluşmasına gayret ediyoruz. Sektörde yıllardır edindiğimiz deneyimler ve oluşturduğumuz güvenle birlikte, markalar bize daha önce iş yaptığımız veya birlikte çalıştığımız kişilerin referanslarla kendileri ulaşıyor. Yatırım ve yönetim danışmanlığının yanı sıra yurtdışındaki bazı lüks otellerin, Türkiye satış ve pazarlama ajansı olarak da çalışıyoruz. Şu anda Türkiye, Dubai, Tataristan, İtalya ve Karadağ’da müşterilerimiz bulunuyor. EXPO 2020 Dubai gibi dev bir projenin Türkiye Pazarlama Ajansı olarak görev yaptık.”

Haberin Devamı


HER ŞEYE RAĞMEN YOLA DEVAM

”PANDEMİ aslında insanların gezip görme isteklerini köreltmedi, tam tersine daha çok harekete geçirdi” diyen Pınar Kartal Timer, “Pandemi bitmedi, virüs mutasyon geçirebilir, ülkeler yeniden kapılarını kapatabilir, uçuşlar askıya alınabilir. Kısacası bir bilinmezlikle karşı karşıyayız. Şu anda anlık mutluluklar bizleri bekliyor. İnsanların, ‘Nasılsa bir gün gideriz’ diye seyahatlerini öteleme lüksü yok artık. Çünkü ne zaman kapanma olacağını bilemiyoruz. İnsanların tatil süreleri kısıtlı, herkes aynı tarih aralığında benzer yerlerde olmak istiyor. Sektörün bir diğer sıkıntısı da yetişmiş insan kaynağı, deneyimli çalışanlar bu süreçte farklı iş kollarını tercih etti. Bazı işletmeler kapılarını kapatmak durumunda kaldı. Hijyenle ilgili regülasyonların da ciddi maliyetleri oldu” diye konuştu.

YATIRIMCININ İLGİSİNİ ÇEKİYOR

Genel anlamda tüm girdi maliyetlerinin de yükseldiğini dile getiren Pınar Kartal Timer, “Sosyal mesafe hassasiyeti nedeniyle kapasitelerde düştü. Yurtdışından gelen konuk sayısı azaldı, uçuş maliyetleri arttı, sefer sayıları azaldı. Bu gibi sıkıntılara rağmen sektör bir şekilde ayakta kalmaya ve hizmetlerini sürdürmeye devam ediyor. Bazı otel işletmecileri de bu süreyi renovasyon ve diğer tadilatlar için kullandı. İnsanlar kontrol edilebilir mekanlarda tatil yapmayı tercih etmeye başladı. Bu işi gönülden yapanlar işin başında olan butik işletmecilere güven artarken, büyük oteller geniş mekanlarını rahatça kullanabildiler, sosyal mesafe anlamında avantaj yakaladılar. Şu anda sektör hareketli günler yaşıyor. Ülkemiz yurtdışından farklı yatırımcı grupların ilgisini çekmeye devam ediyor” dedi.


FARKLI KONAKLAMA
ALTERNATİFLERİ REVAÇTA

TURİZMDE farklı konaklama alternatiflerinin de artık rağbet gördüğünü hatırlatan Pınar Kartal Timer, “Müşterinin ve yapılan işin büyüğü, küçüğü yoktur. Aslında benzer süreçlerden geçiliyor, alınan aksiyonlar hep aynı. Karaburun’da kurduğumuz 9 odalı butik bir otelimiz var. Orada da büyük bir otele hizmet verir gibi detaylı ve titiz çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Şimdi artık insanlar farklı otel ve konaklama seçeneklerini de tercih ediyor. Karavan turizmi, glamping, yat turizmi villa kiralamaları Air Bnb gibi seçenekler de çok tercih ediliyor” ifadelerini kulandı.

KENDİNİ GELİŞTİRMESİ ŞART

Pınar Kartal Timer, sözlerine şöyle devam etti:
“İş seyahatleri ve toplantıları azaldı. Artık online veya hibrid toplantılar daha çok tercih edilmeye başlandı. Ofislerde çalışma azaldı. Herkes online çalışmalarını sürdürüyor. Bu süreç, çalışma hızını arttırırken; mesai sürelerinin de uzamasına neden oldu. Online sistemlere ve dijital altyapıya yatırım yapan otelciler daha karlı çıktı. Daha fazla iş yapar hale geldiler. Dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve kalite kavramları her sektörün var olabilmesi için kendini geliştirmesi gereken alanlar oldu. Yurtdışında gururla izlediğim çok fazla otelci var umarım yakın gelecekte uluslararası arenada hizmet veren daha fazla Türk danışmanlık firmasını görürüz.”

PINAR KARTAL TİMER KİMDİR

BOĞAZİÇİ Üniversitesi Turizm ve Otel Yöneticiliği’nden 1988’de mezun oldu. Kariyerine Hilton İstanbul Oteli Gelirler Departmanı’nda başladı. 1994 yılında İstanbul ve Parksa Hilton Otelleri Satış ve Pazarlama Direktörlüğü görevine getirildi. 2002’de Mövenpick Hotel İstanbul açılış ekibine Satış ve Pazarlama Direktörü olarak katıldı ve sonrasında Türkiye Bölge Direktörü olarak terfi etti. 2006’da Satış ve Pazarlama Direktörü olarak Çırağan Palace Kempinski ekibine katıldı. Oda gelirlerini 2 katına çıkartması nedeniyle 2007-2008 yıllarında Kempinski Grubu’nun en iyi Satış ve Pazarlama Direktörü seçildi. 2009’da Genel Müdür olarak ikonik Pera Palace Hotel’in restorasyonunun bitirilerek tekrar hizmete açılması görevini üstlendi. 2012’de otelin Jumeirah Grubu’na entegrasyonunu gerçekleştirdi. 2017 yılında grubun Dubai’de bulunan Jumeirah Al Qasr ve Dar Al Masyaf otellerine Genel Müdür olarak transfer oldu.Otel yatırımı, açılışı ve ekip yapılandırılması, operasyonda karlılığın artırılması, özgün pazarlama ve marka konumlandırma stratejileriyle operasyon, gelir ve kanal yönetimi alanlarında başarısını kanıtlayan Timer, uluslararası lüks otel zincirlerinde 30 yıl içinde edindiği kapsamlı tecrübe ve bilgi birikimini paylaşmak üzere 2018’de Next Phase Danışmanlık’ı kurdu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!