Otelcilerin başucu kitabı

Güncelleme Tarihi:

Otelcilerin başucu kitabı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 06, 2021 10:36

Yaklaşık 27 yıldır turizm ve otelcilik sektöründe hizmet veren, eğitmen-yazar Orkun Avkan, yaşanmış gerçek hayat hikayelerinden derlediği ‘Otel İşletmelerinde Problem Çözmenin Yolları’ adlı kitabını okurlarıyla buluşturdu. Yiyecek-içecek, ön büro, resepsiyon, satış ve genel müdürlüğe uzanan serüveninde elde ettiği deneyimler ışığında sorunları ve çözüm önerilerini bir kitapta topladığını belirten Avkan, bu içerikte bir eserin ilk defa kaleme alındığını söyledi.

Haberin Devamı


GERÇEK HAYAT HİKAYELERİ
Kitabında 27 farklı başlıkta Türkiye’nin önde gelen üst düzey otel yöneticilerinin yaşadığı olayları anlattığını kaydeden Orkun Avkan, “Bu kitabın yayınlanması için Amerika Houston’da New York City Books adındaki yayıneviyle iletişime geçtim. Basımı için benzeri olup olmadığını kontrol ettiler ve 1 aylık süre sonunda orijinal bir eser olduğu konusunda hemfikir oldular. Kitabın satışı Amazon.com üzerinden tüm dünyaya yapılıyor. Türkiye’de de Nirvana Yayıncılık etiketiyle satışa sunuldu. Kısa süre içinde D&R raflarında da yer alacak. Bu kitabı özellikle sektöre yeni başlayacak genç meslektaşlarım ve turizm-otelcilik öğrencileri için yazdım. Bizim yaşadığımız sıkıntıları yaşamadan, sorunların çözümlerini öğrenebilecekleri bir rehber kitap niteliğinde bir eser kazandırmanın gururunu yaşıyorum” dedi.

Haberin Devamı

BEKLENTİLER FARKLILAŞIYOR
Yazım aşaması yaklaşık 1 yıl süren kitabın içeriği hakkında bilgi veren Avkan, şöyle konuştu: “Globalleşen dünyada problemler de farklılaşmaya başladı. Her misafirin kendine has hayat görüşü, kültürü ve talepleri olabiliyor. Kitabımda yaşanmış olaylardan yola çıkarak, ‘Yangın çıkınca ne yapılır?’, ‘Misafir uyandırma servisi uyandırmadığı için uçağını kaçırırsa neler yapılabilir?’, ‘Sağlık sorunu yaşayan hamile bir kadına nasıl yardımcı olabilirsiniz?’ gibi çarpıcı içerikler bulunuyor. Bu sektörde çalışanların en iyi şekilde hizmet verebilmek için nelerle karşılaşabileceklerini de önceden bilmeleri lazım. Ben burada sorunların çözümü için bir anahtar sunuyorum.”

YENİ KİTAPLAR DA YOLDA
Bugüne kadar 3 kitap kaleme aldığını, bu yıl içinde 2 yeni kitabı daha okurlarıyla buluşturacağını müjdeleyen Orkun Avkan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Otelcilik mesleğine gönül vermiş bir ailenin ferdiyim. Bu nedenle sektörün gelişimi için elimden gelen tüm katkıyı vermeye ve deneyimlerimi de paylaşmaya devam edeceğim. Yeni kitaplarda farklı içeriklerle okurlarımla buluşmayı sürdüreceğim. Halen otellere farklı departmanlara yönelik eğitimler de gerçekleştiriyorum. Misafir memnuniyetini artırmanın yollarını paylaşıyorum.”

Haberin Devamı

KİMDİR?
Orkun Avkan, 1977’de İstanbul’da doğdu. Otelcilik sektörüne ilk adımı abisi Oğuz Avkan’ın önderliğinde 1992’de attı. Çınar Hotel İstanbul’da başlayan kariyerine şimdiki adıyla Grand Hyatt Hotel’de devam etti. Yolunu mesleki deneyimleriyle aydınlatarak ilerleyen Avkan, Inter Continental İstanbul, Ritz Carlton, Radisson Blu Ortaköy’de de çalıştı. 2009’da Amerika’ya giden Avkan, yurda dönüşünde farklı pozisyonlarda profesyonel yöneticilik yaptı. Aktif meslek yaşantısına otelcilik sektöründe iş başı, görev başı, problem çözme ve misafir memnuniyeti gibi eğitimlerle devam eden Orkun Avkan, ‘101 Misafir Memnuniyet Yolu’ ile yazarlığa adımını atarken, ‘Great Hotel Service’ ile de kariyerini bir adım öteye taşıyarak dünyaya açıldı. Avkan halen yaşamını Bodrum’da sürdürüyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!