Güncelleme Tarihi:
Bilge KEYKUBAT
Ziraat Mühendisi-Tarım ve Gıda Influencerı
EN ÖNEMLİSİ BEDEN VE AKIL SAĞLIĞI
Bu sürecin önemli bir etkisi de ekonomik belirsizlikler ve iş kaygısıyla özellikle son tüketicinin evlerine giren paraya göre daha tutumlu ve bilinçli hareket etme hali.
Evlerinde yemeye alışan insanların yemek kültürü olarak farklı deneyimler yaşamak istemesi ve sağlıklı alternatiflere yönelmesi de cabası.
Her ne olursa olsun son tüketicinin en önemsediği konu ise beden ve akıl sağlığı.
Tabii ki, kilolarını da koruyarak! Özellikle yurtdışı kaynaklı araştırmalardan görüleceği gibi:
* Antienflamatuar özelliklere sahip içeriklerin gündemde olacağı...
* Zencefil ve zerdeçal, mürver, elma sirkesi gibi bağışıklığı güçlendirici maddeler açısından zengin olan süper besinlerin popülerlik kazanacağı,
* Çinko, C vitamini, probiyotikler ve prebiyotikler gibi bileşenlerle güçlendirilmiş besinlerin öne çıkacağı...
* Proteinli içecekler, elektrolit takviyeleri, performans artırıcılar, enerji artırıcılar ve kilo verme iksirleri gibi spor beslenme ürünlerinin daha çok telaffuz edileceği...
* Bitkisel bazlı ve birçok işlevsel bileşenin eklendiği ürünlerin trend olacağı...
* İnsanların stresten korunması ve gevşemesi için markaların ürünlerinin içine Kannabidiol (CBD), L-Theanine, Adaptojen bitkileri ekleyeceği...
* Şekeri azaltmak için stevia (şeker otu), keşiş meyvesi ve alluloz gibi tatlandırıcıların kullanılacağı...
* Meyve ve bitkilerden üretilen barlar, içmeye hazır alkolsüz kokteyller, bitki çayları, kombu çayı gibi fermente içecekler ve tabii ki tıbbi aromatik bitkiler tüketiminde de ciddi artışın olacağı bir dönemdeyiz.
YENİ DÜNYA DÜZENİN TERNDLERİ
Bu anlatılanlarla yeni geliştirilecek veya yeni döneme uygun hale getirilecek olan sağlıklı atıştırmalıklar ve sağlıklı içecekler pandemi sonrası yeni dünya düzenin trendleri olacak.
“Bu trendler nedir?” diye baktığımızda:
* Temiz ve sağlıklı yiyecek, adil ve etik üretilmiş yiyecek.
* Daha az işlenmiş yiyecekler.
* Doğal meyve cipsleri.
* Lahana ve karnabahar cipsleri.
* Probiyotik meyve çubukları.
* Karnabahar ve karnabahardan elde edilmiş pirinç.
* Bitkisel lif kaynaklı meyve barları.
* Keçiboynuzundan elde edilen yiyecekler.
* Nohuttan elde edilen yiyecekler.
* Baharatla dondurulmuş sebze-meyveler.
* Paketlenmiş her türlü meyve-sebze.
* Bitkisel proteinler.
* Böcek bazlı proteinler.
* Sağlıklı kurutulmuş etler.
* Tayvan’da yaratılan ve tüm dünyaya yayılan kabarcıklı çay.
* Fermente içecekler.
* Alkolsüz kokteyller.
* Malt bazlı içecekler.
* Konserve meyve kokteylleri.
* Vitamin ve mineral takviyeli içecekler.
* Kombucha çayı.
* Matcha.
Yulaf sütü.
* Kefirin tüm dünyada insanların sofralarında ve midelerinde yerlerini almaya hazırlandıklarını görebiliriz.
EN GÜÇLÜ SEKTÖR TARIM VE GIDA
Ayrıca, içinde bulunduğumuz bu yeni dönemde ve sonrasında organik ve doğal gıda-içeceklerin daha çok üretilip tüketileceğini de düşünüyorum.
Umarım, bu öngörüler ve tahminler yiyecek-içecek pazarımıza ve dolayısıyla da ürünlerin pazarlanmasına yardımcı olur.
En güçlü sektörü tarım ve gıda olan ülkemizin bu açıdan da bakarak tarım ve gıda stratejilerimizi belirlememize faydası olacağı inancındayım.
Bu zorlu sürecin ardından yiyecek ve içecek sektörünün çılgın bir değişim içinde olacağını söylemek hiç de yanlış olmayacaktır.