İZMİR HABERLERİ

Bayramda doğru ve dengeli beslenmenin ipuçları

Hürriyet Haber
18.07.2021 - 13:21 |Son Güncelleme :

Özel Egepol Hastanesi Uzman Diyetisyeni Cansu Kahraman, Kurban Bayramı’nda aşırı et ve tatlı tüketilmemesine dikkat edilmesi gerektiğini söyledi.

Hürriyet Haber

 

UZMAN diyetisyen Cansu Kahraman, Kurban Bayramı’nda doğru beslenme konusunda ipuçları verdi. Aşırı et ve tatlı tüketiminin ciddi kilo alımlarına ve önemli rahatsızlıklara zemin hazırlayabileceğini dile getiren Kahraman, bayram sabahı güne hafif bir kahvaltıyla başlanması gerektiğini belirtti. Kahraman, şöyle devam etti:

“Çünkü hafif bir kahvaltı ile başlandığı zaman gün içerisinde yapılacak olan et tüketimlerinin sindirimi daha kolay olacak. Kesilen kurban etleri de mümkünse bir gün dinlendirildikten sonra tüketilmeli. Bunun nedeni ise ilk kesildiği zaman etin sert olması ve sindirimini daha zor olmasıdır. Hemen tüketilmeyecek etler -18 derecede 3 ay saklanabilir.”

PİŞİRME ŞEKLİ DE ÖNEMLİ

Kurban etlerinin pişirilme şeklinin de önemli olduğunu vurgulayan Kahraman, “Kesilen etler öğle ya da akşam yemeğinde haşlama, ızgara ya da kavurma şeklinde kullanılabilir. Eğer etler kebap şeklinde tüketilecekse, etleri ateşe ve mangala çok yakın tutmamak gerekiyor. Kebap şeklinde tüketirken de etteki kuyruk yağlarını çok fazla kullanmamak gerekiyor. Çünkü bunlar kolesterol seviyelerini yükseltir. Haşlama yapılırken de yağlı et suyunu biraz dondurduktan sonra üzerinde biriken yağ tabakasını biraz alıp altta kalan et kısmını tüketmeyi tercih edin. Kavurma yaparken de etleri iç yağlarla kavurmamak gerekir. Eti kendi içerisindeki yağla kavurmak yeterlidir. Yani ekstra iç yağ ya da zeytinyağı ilave etmeye gerek yoktur” ifadelerini kullandı.

 

ÖĞÜN BAŞINA

150 GRAM

ET TÜKETİN

BAYRAM süresince öğün başına en fazla 100-150 gret tüketilmesini öneren Cansu Kahraman, “Kurban Bayramı boyunca kolesterol seviyeleri ciddi şekilde yükselebilir. Bu yüzden bu süre içinde 100-150 gramdan fazla et tüketilmesini tavsiye etmiyoruz. Yani örneğin öğle öğününde kırmızı et tüketildiyse eğer akşam öğününde sebze ve salata ağırlıklı beslenmelisiniz. Et tüketirken yanında çok fazla ayran tüketilmemeli. Çünkü et ile yoğurt, ayran tüketimi aynı zamanda ödem oluşmasına sebep olabilir ve çok fazla ayran tüketimi demir emilimini engelleyebilir. Bunun yerine su tercih edilmeli. Etlerin yanında bol bol salata tüketilmeli, mevsimlik yeşilliklerinden tercih edilmeli. Bu da hem demir emilimini hem de C vitamini takviyesini olumlu etkiler” diye konuştu.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

İzmir haberleri Hürriyet yerel haberler sayfasında. Haber ajanslarının İzmir ilinden Bayramda doğru ve dengeli beslenmenin ipuçları hakkında ilettiği tüm haberler hurriyet.com.tr farkı ile sizlere ulaştırılıyor. Bu haber ilk olarak 18 Temmuz 2021 tarihinde saat 13 21’de yayınlandı. Son dakika gelişmesi oldukça Bayramda doğru ve dengeli beslenmenin ipuçları haberi güncellenecektir.

İZMİR NAMAZ VAKİTLERİ

29 Temmuz 2021, Perşembe
  • İmsak
    04:25
  • Güneş
    06:04
  • Öğle
    13:23
  • İkindi
    17:14
  • Akşam
    20:32
  • Yatsı
    22:04
Sayfa Başı