Bayramda beslenmeye dikkat

Güncelleme Tarihi:

Bayramda beslenmeye dikkat
Oluşturulma Tarihi: Mart 20, 2026 23:59

Ramazan ayının sona ermesiyle birlikte beslenme düzeninin de değişeceğine dikkat çeken Beslenme ve Diyet Uzmanı Çağla Yüksek, “Bir ay boyunca genellikle iki öğünle beslenen vücut, bayramla birlikte gün içine yayılan bir beslenme düzenine geçecek. Bu geçişin yavaş ve kademeli olması gerekiyor” dedi.

Haberin Devamı

 

 

Ramazan Bayramı’nın ilk gününde aşırı yemek tüketiminin mide problemlerine, hazımsızlığa ve kan şekeri dalgalanmalarına sebebiyet verebileceğini belirten Özel Akut Kalp Damar Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Çağla Yüksek, “Bayramlar; ailemizle ve sevdiklerimizle bir araya geldiğimiz, sofraların ve tatlıların bol olduğu özel günlerdir. Ancak bu durum bayramı bir ziyafete dönüştürmemeli. Güne hafif ve dengeli bir kahvaltıyla başlamak en doğru yaklaşım olacaktır. Kahvaltıda hamur işleri, börekler ve ağır yiyecekler yerine protein ağırlıklı besinler tercih edilmelidir. Yumurta, peynir ve zeytin iyi bir seçenek olurken, ekmek olarak tam tahıllı ekmek tercih edilmesi daha sağlıklı olacaktır” dedi.

 

Haberin Devamı

TATLI TÜKETİMİ ABARTILMAMALI

 

Bayramın vazgeçilmezlerinden birinin tatlılar olduğunu hatırlatan Yüksek, “Bayramda şerbetli ve ağır tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih etmek daha doğru bir seçim olacaktır. Bayram ziyaretlerinde ikram edilen şeker ve çikolatalar da ölçülü tüketilmelidir. Her gidilen yerde ikram edilenleri kontrolsüz şekilde tüketmek, gün sonunda ciddi bir kalori yüküne ve kan şekeri dalgalanmalarına neden olabilir” diye konuştu.

Haberlerimizi Google’da Takip Edin
En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.
Google’da tercih edilen
kaynak olarak ekleyin

Diyabet, hipertansiyon ve kalp hastalığı olan bireylerin bayram boyunca beslenmelerine daha fazla dikkat etmeleri gerektiğini vurgulayan Yüksek, “Bu kişilerin mümkün olduğunca kendi beslenme düzenlerine sadık kalmaları önemlidir. Gün içinde acıkıldığında sağlıklı atıştırmalıklar tercih edilebilir. Kuru meyveler ve kuruyemişler (ceviz, badem, fındık gibi) ölçülü tüketildiğinde hem besleyici hem de dengeli seçeneklerdir” şeklinde konuştu.

 

SIVI TÜKETİMİ İHMAL EDİLMEMELİ

 

Bayram boyunca sıvı tüketiminin ihmal edilmemesi gerektiğini de belirten Yüksek, şöyle devam etti: “Gün içinde yeterli miktarda su içmeye özen gösterilmelidir. Çay ve kahve tüketimi ise sınırlı tutulmalıdır. Fazla miktarda çay ve kahve tüketimi çarpıntı ve uykusuzluk gibi sorunlara yol açabilir. Unutulmamalıdır ki bayramın keyfini çıkarmak için aşırıya kaçmaya gerek yok. Ölçülü ve dengeli beslenmek hem sağlığımızı korumamıza hem de bayramı daha rahat geçirmemize yardımcı olur.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!