Aile olmanın gücünü hissettik

Güncelleme Tarihi:

Aile olmanın gücünü hissettik
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 07, 2020 14:42

COVID-19 Virüsü dünyada etkisini azaltarak sürdürüyor. Hepimizin endişeli olduğu bu dönemi, tamamen atlatabilmemiz için uyarılara kulak vermemiz gerekiyor. Alınan korunma tedbirlerine özenle uyalım. Hürriyet Bursa olarak, ‘Yeni Normal’ süreci hakkında iş ve cemiyet hayatının tanınmış isimleriyle bir yazı dizisi hazırladık. Bu süreçten nasıl çıkacağımız çok önemli. Birlikte başarmak dileğiyle.

Haberin Devamı

IRMAK İRMAN GAZİOĞLU: MİNTEKS ŞİRKETLER GRUBU İŞ GELİŞTİRME KOORDİNATÖRÜ

Aile olmanın gücünü hissettik

Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?
1990 yılında Bursa’da doğdum. İlk, orta ve lise öğrenimini Özel Namık Sözeri Lisesi’nde tamamladım. Daha sonra Maltepe Üniversitesi Hukuk Fakültesini bitirerek avukatlık mesleğine başladım ve kısa bir süre kendi ofisimi yönettim. Tekstille iç içe büyüdüm ve yaz aylarında hep babam Özkan İrman’ın kurucusu olduğu şirketimiz Minteks’te çalışarak geçirdim. Aslında çocukluğum havlu teknelerinin içinde geçti diyebilirim. 2015 yılından beri hem şirketimizin hukuki desteğini işin içerisinde vermek hem de profesyonel iş hayatımın dışında iş süreçlerinde aktif rol üstlenmek amacıyla ofisimi Minteks Şirketler Grubu’na taşıdım. Çocukluğumun geçtiği ve neredeyse birlikte büyüdüğümüz şirketimizde şimdi babamın izlerini takip ederek emek vermenin, iş geliştirme koordinatörlüğünde katkı koymanın benim için ayrı bir heyecan ve mutluluk olduğunu da belirtmek isterim.

Haberin Devamı

‘Yeni normal’ sürecini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Aile olmanın gücünü hissettik
Korona salgınının etkisiyle birlikte gerek sosyolojik gerekse psikolojik birçok değişiklik gözlemlendi ve çeşitli araştırmalar yapılmaya devam ediliyor. Sektörel olarak baktığımızda özellikle çalışan psikolojisi, verimlilik, tüketici alışkanlıkları, yeni satış kanalları, pazarlama konusunda raporları takip etmeye ve buna göre pozisyon almaya çalışıyoruz. Bizim için özellikle karantina sürecinde online satış mağazamızda, yaşam alanlarımız için hijyen grubundan gıdaya kadar uzanan ürün çeşitliliğimiz nedeniyle tüketicilerimizin yaptığı alışverişler ile alışkanlıklarıyla ilgili elde ettiğimiz bilgiler de önemli veriler oluşturdu. “Yeni normal” denilen süreçte hem online müşteri hizmetlerine gönderilen mesajlarla hem de şubelerimizde verdiğimiz tüm hizmetlerde tüketicilerimizin kendini değerli hissetmeye, gündelik düşüncelerden uzaklaşmaya ve rahatlamaya ihtiyaç duyduğunu gözlemliyoruz. Hizmet sektöründe yıllardır karşılıklı güvene ve sevgiye dayanarak kurduğumuz bağın önemini çok iyi biliyoruz. Sosyal aktivitelerin azaldığı ve fiziksel mesafelerin arttığı bu dönemde müşteri memnuniyeti açısından sorumluluğumuzun daha çok arttığının bilincinde olarak işimizin başındayız ve daha çok çalışıyoruz.

Haberin Devamı

Koronavirüs sürecinde iş hayatınızda ne tür tedbirler aldınız?
Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de evimizde kaldığımız süreçte günlük yaşamdaki alışkanlıklardan, tüketim tercihlerine kadar her şey değişti. Minteks Şirketler Grubu olarak fabrika üretim kısmımızı durdururken, idari kadromuzla birlikte, satış mağazamız, benzin istasyonumuz ve restoranda paket servis hizmeti verdiğimiz alanlarda bir süre dönüşümlü çalışma sistemine geçtik. Online toplantılar ve iş takibi ile süreci yönetmeye devam ettik. Online satış mağazamız mintekshome.com ile tüketicilerimizle aramızdaki bağı ve güvene dayalı ilişkiyi sürdürmek için titizlikle çalışmalarımızı sürdürdük. Gelen taleplere de duyarlılık göstererek ambalajlama kısmında hijyenik kurallar için ayrıca hassas davranmaya özen gösterdik.

Haberin Devamı

irketinizin tüm kademelerinde ailenizin izlerinin olduğu şirketinizde çalışmak sizin için ne anlam ifade ediyor?
Babam Özkan İrman uzun yıllar tekstil sektöründe çalıştıktan sonra butik üretim yapacağı kendi markasının hayaliyle 1994 yılında Minteks’i kurdu ve 26 yılda büyük bir başarıya imza attı. Bugün kazandığı tüm bilgi ve tecrübesini şu ana kadar yazdığı 21 kitabıyla sadece bize değil, Türkiye’nin dört bir yanında lisesinden üniversitesine kadar söyleşilere giderek yeni kuşaklara aktarmaya devam ediyor. Biz üç kardeşiz. Öte yandan çocukluğumdan bu yana annem Selvinaz Hanım’ın benimle birlikte kardeşlerim Arda ve Tuna’yı da büyütürken gerek evimizin mutfağından gerekse mağazamızda görevler üstlenerek ev ekonomisine katkı koyduğunu ve babama destek olduğunu çok iyi biliyorum.

Haberin Devamı

ANNEM VE BABAM ROL MODELİM

Annem hala Özlüce Şubemizin yöneticisi pozisyonunda çalışmaya devam ediyor, mutfağımıza hala emek veriyor. Dolayısıyla bizim için hem babam hem annem çalışma azmi ve emekleriyle hep rol model olurken şirketimiz de ikinci evimiz gibi oldu. İsmail Arda, Bilgi Üniversitesi Loijstik Bölümü’nden mezun olmak üzere, Ali Tuna ise İzmir Amerikan Koleji’nde okuyor. Yeri geldiğinde mutfaktan kasaya kadar desteğe koştukları dönemler oluyor. Dolayısıyla ilgi ve yeteneğim doğrultusunda üretim aşamalarından şirketimizin ileriye yönelik tüm yatırımları ve kararlarında aktif rol almak benim için ailemin huzuru ve mutluluğu kadar değerli.

Haberin Devamı

Bu süreç sizi özelinizde nasıl etkiledi? Hayatınızda neler değişti?
Öncelikle her zaman işimi bir disiplin içinde, heyecan duyarak ve severek yaptığımı söylemeliyim. Tek amacımız, ağırladığımız misafirlerimize de satış yaptığımız müşterilerimize de evindeki konforlu ve güvenilir ortamı sunabilmek, çünkü bizim işimizden aldığımız keyif müşteri memnuniyeti olarak bize dönüyor. Gerek pandemi öncesinde yoğun iş süreçlerimde gerekse bu süreçte yaşadığımız belirsizlik döneminde de eşim Alper Gazioğlu’na da bu vesileyle teşekkür etmek istiyorum. Desteğini hiçbir zaman esirgemedi. Üç yaşında olan oğlumuz Alp’le birlikte, aile olmanın değerini her geçen gün daha yakından hissediyoruz.

Şirketinizin hizmet alanları ve ürün gamı hakkında bilgi alabilir miyiz?

Aile olmanın gücünü hissettik
26 yıldır ev tekstilinde ağırlıklı olarak havlu ve bornozdan oluşan ürün gamımızı küresel ölçekte 120 noktada tüketicisiyle buluşturuyoruz. Bursa’da ana fabrikamızın bulunduğu alanda fabrika satış mağazamız, restaurant&cafe ve benzin istasyonumuzla tesis konseptinde hizmet veriyoruz. Geçtiğimiz yıl ayrıca Nilüfer ilçesinde Özlüce Şubemizi de hizmete açtık. Müşterilerimizin yaşam alanlarına gıda markamız Minör Majör, hijyen grubu ürünlerimiz ve yeni giyim markamız İRman Wear ile de girmeyi başardık. Ayrıca organizasyon ve tasarım konusundaki bakış açımızı yakında zamanda İzmir Yolu tesisimizde açtığımız Minör Davet isimli mekânımıza da yansıtmaya başladık.

Restoranınızın sizce, öne çıkan özellikleri neler?
Öncelikle mutfağımızın kendimize ait olması bizim için önemli. İzmir Yolu’nda self servis hizmet veriyoruz. Ana yemekler, ara sıcaklar, salatalar, tatlılar ve içecekler müşterilerimizin seçimine açık. Özlüce şubesinde alacarte servisi mevcut. Ekmeğimizden tatlılarımıza kadar unlu mamullerimiz ustalarımız tarafından özel olarak mutfağımızda üretiliyor. Kullandığımız malzemelere özen gösteriyoruz. Her zaman temizlik ve hijyen olmazsa olmazlarımız arasındadır.

Şirket kültürünüzü nasıl tanımlarsınız?
Kurumsallık şirketler için çok önemli. Ancak Minteks’in marka değerinin oluşmasında, tüm hizmetlerinin tüketiciye ulaşana kadar geçen her sürecinde aile olmanın getirdiği büyük bir emek ve özveri olduğunun da altını çizmem gerekiyor. Ekip olarak bu aidiyeti ve aile bağımızın gücünü pandemi sürecinde çok daha iyi anladım. Konfeksiyonumuzdan, mağazamıza, mutfağımızdan restorana kadar her kademede dayanışma örneği sergilendi. Bir başarıdan söz edeceksek sırrımızı aile olmanın sıcaklığını gerçek anlamda hissettirmek ve ekibimizle birlikte yaşamak olarak açıklayabilirim.

E-TİCARETTE BÜYÜMEYE DEVAM 

Koronavirüsten sonra teknolojik ve ekonomik gelişmelerle yeni bir dünyaya adım atacağımız çokça konuşuluyor. Bundan sonraki süreç için aldığınız kararlar, projeler var mı?
Kurumsallaşma düzeyini artırmak ve sürdürülebilir rekabetçi bir güce sahip olmak adına tüm iş süreçlerimizi gözden geçirdiğimiz bir dönemdeyiz. Pandemi ile birlikte geleneksel pazarlama yöntemlerine ve satış faaliyetlerine e-ticaret’i ekleyen firmaların sayısı her geçen gün arttığının da bilincindeyiz. Bu süreçte özellikle son beş yıldır altyapısını güçlendirdiğimiz mintekshome.com ile ne kadar doğru bir yatırım yaptığımızı deneyimlerken, bu alanda yatırım yapmaya devam etme kararlığımızı hızla sürdürüyoruz. Ayrıca ana üretim alanımız ev tekstil sektöründe yeni ürünler geliştirmeye devam ediyoruz. Ev giyimi alanına da giriyoruz. Hedefimiz e-ticarette de iç piyasa kadar ciro yapmak. Bununla beraber riski azaltabilmek adına ihracat yapılan ülke sayısını ve aynı sektörlerdeki müşterilerin sayısını arttırmak için aksiyonlar aldık. Önümüzdeki süreçte inovasyonel stratejilerle atılımlar ve sürprizler yapmaya devam edeceğiz.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!