AL-DA-TIL-MA-YIN!

Güncelleme Tarihi:

AL-DA-TIL-MA-YIN
Oluşturulma Tarihi: Nisan 02, 2022 11:15

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Madde 48/ 4. Fıkra: “Tüketici on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkı vardır.” Yani tüketici maktu olan sözleşmelerde aleyhine olan maddelerden dolayı tek taraflı hak talep edebilir veya fesih yoluna gidebilir.

Haberin Devamı

TÜKETİCİNİN Korunması Hakkında Kanun’un 5. maddesine göre; “Haksız şart; tüketiciyle müzakere edilmeden sözleşmeye dâhil edilen ve tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde dürüstlük kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme şartlarıdır.”

Bugün sözleşmesiz hiçbir iş ve taahhüt yapılamıyor. Aslında doğru olan da budur. Atalarımızın dediği gibi söz uçar, yazı kalır.

Ancak bazı sözleşmeler var ki ciddi anlamda canımızı yakıyor. Bir de tüketicilerimiz için hazırlanmış tüketici kanunu dikkate alınmadan tüketici aleyhine hazırlanan sözleşmeler var ki biz bu sözleşmelere hukuki açıdan ‘aldatma’ diyoruz.

Tüketiciler genelde küçük puntolarla yazılmış sözleşmelerin içeriğini okuma gereği bile hissetmiyor.

Tüketici kurnazlık peşinde değil. Tüketicinin tek isteği iyi bir ürün ve hizmet alabilmek.

Onun içindir ki tüketiciler hukukta savunmanın son halkasıdır.

ABONELİK İPTAL OLUR MU?

Haberin Devamı

Tüketiciler sözleşmelerin içeriklerini bilmediklerinden tereddüt ediyor ama her mesafeli alışveriş ve sözleşmeden dönebilir.

Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Madde 48/ 4. Fıkra: “Tüketici on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkı vardır.”

Yani tüketici maktu olan sözleşmelerde aleyhine olan maddelerden dolayı tek taraflı hak talep edebilir veya fesih yoluna gidebilir.

BAKMADAN GEÇME!