Yolcu sayısı da arttı vatandaş şikâyeti de

Güncelleme Tarihi:

Yolcu sayısı da arttı vatandaş şikâyeti de
Oluşturulma Tarihi: Mart 13, 2021 00:34

‘Kontrollü normalleşme’ süreciyle birlikte kentte toplu taşıma araçlarını kullananların sayısı günlük 1 milyona yaklaştı. Vatandaşların, yoğunluk ve araçlara binememe şikâyetleri de arttı.

Haberin Devamı

Başkent’te ‘kontrollü normalleşme’ ile birlikte toplu taşıma kullanımı da arttı. Bu hafta okulların açılması, kamu kurumlarındaki mesai saatlerinin 10.00-16.00 yerine artık 08.30-17.30, 09.00-18.00, 10.00-19.00 şeklinde 4 farklı şekilde uygulanması, 65 yaş ve üzeri ile 20 yaş altı vatandaşların toplu taşıma kartlarının ulaşıma açılması sonrası yaşanan hareketlilik, yolcu sayılarına da yansıdı.

TOPLAM SAYI 1 MİLYONA YAKLAŞTI

EGO Genel Müdürlüğü verilerine göre, 8 Mart itibarıyla günlük toplam yolcu sayısı 1 milyona yaklaştı. 11 Mart Perşembe günü kentte Ankarakart ile hizmet veren tüm toplu taşıma araçları, (EGO otobüsleri, özel halk otobüsleri, metro, Ankaray, Başkentray, dış ilçelere Ankarakart ile hizmet veren özel toplu taşıma araçları) toplam 906 bin 749 yolcu taşıdı. Bu rakam 11 Şubat’ta 713 bin 822’ydi. Toplu taşımadaki yolcu artışıyla birlikte yoğunluk ve araçlara binememe şikâyetleri de arttı. Ankaralılar, özellikle sosyal medya üzerinden EGO Genel Müdürlüğü’ne şikâyetlerini iletmeye başladı.

İŞTE BAZI ŞİKÂYETLER

Yolcu sayısı da arttı vatandaş şikâyeti de


8 Mart Pazartesi/503-Sincan-Yenikent hattı

*Bir yolcu, otobüsün içindeki doluluk fotoğrafını “Saat 8.20 Yenikent-Sincan 503 EGO hattı 08.03.21” ifadesiyle paylaştı. EGO ise “Araçlarımız tam kapasite olarak çalışmakta ancak mevcut araç sayımızın yetersiz olması nedeni ile aksamalar yaşanmaktadır. Söz konusu hat incelenerek kaynaklarımız dahilinde ilave servislerin verilmesi için çalışmalar başlatılmıştır” yanıtını verdi.

Yolcu sayısı da arttı vatandaş şikâyeti de


10 Mart Çarşamba/486-AYBÜ-Saray-Ulus-Kızılay hattı

*Bir vatandaş Pursaklar Saray’da kendisini almayan otobüsün önünü kesti ve sileceklerini kaldırdı. Videoyu sosyal medyadan EGO’yu da etiketleyerek paylaşan başka bir yolcu, “Biz bunu sürekli yaşıyoruz ve artık bıktık” ifadelerini kullandı. EGO’nun yanıtı “486 hattımızda öğle saatlerinde öğrenci yoğunluğu olduğu görülmüş olup 11 Mart itibarıyla servis artışı sağlanacaktır” oldu.

Yolcu sayısı da arttı vatandaş şikâyeti de


11 Mart Perşembe/ Ankaray

Haberin Devamı

*Bir başka vatandaş da Ankaray’daki yolcu yoğunluğu fotoğrafını, “Sabah, EGO şoförü binen herkesi özenle saydı ve bizi otobüse almadı. Ve arkasından ‘7 dakika sonra otobüs gelecek’ diye yalan ile gitti. Trajikomik olansa bu olaydan 20 dakika sonra aktarma yaptığım Ankaray” ifadeleriyle iletti. EGO, şikâyete, “Şu anda yolcu yoğunluğunun olduğu saatlerde maksimum tren sayısı ve minimum dizi aralığı ile hizmet vermekteyiz” yanıtını verdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!