Güncelleme Tarihi:
Koronavirüs’ün Türkiye’de görülmesinin ardından temizlik ve hijyen ürünlerine yoğun bir talep oluştu. Koronavirüsün bulaşma riskini en aza indirmek isteyen vatandaşlar marketlere, toptancılara ve e-ticaret sitelerine akın etti. Uzmanların virüse karşı korunmak için ellerin sık sık sabunla yıkanması ve kolonya kullanılmasını tavsiye etmesi üzerine, kolonya satışlarında büyük artış yaşandı. Üreticiler talebin 3.5-4 kat arttığını belirtirken, kolonya satış mağazalarında uzun kuyruklar oluştu. Marketlerde kolonyaların teşhir edildiği raflar boş kaldı. Gıda ve İhtiyaç Maddeleri Ankara Toptancıları Derneği (GİMAT) Yönetim Kurulu Başkanı Recai Kesimal kolonya satışlarında yaşanan aksaklıkların panik halindeki tüketicilerin kullanacağından fazlasını satın almasından kaynaklandığını tespit ettiklerini söyledi. Yaşanan istismarın önüne geçilmesi için kolonya satışlarını bir günde 2 adet olarak sınırladıklarını belirten Kesimal, “Kolonya stoklarında azalma olmasına karşı hizmet hiç durmadı. Gıda stoklarımız zaten en olumsuz durumda bile bir yıl yetecek seviyede” dedi. Tüketicilerin stoklar bitecek korkusuyla alışveriş arabalarını doldurmasının yanlış olduğunu dile getiren Kesimal, şunları söyledi:
Görevlilerin hizmetin aksamaması için yoğun bir tempoyla çalıştığını kaydeden Kesimal, “Bu tempodaki en büyük kaygımız onlar. Yorgunluktan kaynaklı sorun yaşamalarını istemiyoruz. Geceden rafları dolduruyoruz, eleman sayımızı ve mesai saatlerimiz arttırdık. Fiyat konusunda da bu vaka görünmeden önce izlediğimiz politakayla aynı duruşu sergilemeye devam ediyoruz. Bu konuda da hiç bir değişiklik yapmayı düşünmüyoruz” dedi.