Trafik kazalarında Ankara ikinci sırada

Güncelleme Tarihi:

Trafik kazalarında Ankara ikinci sırada
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 04, 2021 23:22

Ülke genelinde polis sorumluluk bölgesinde 2011-2020 yıllarında meydana gelen trafik kazalarında, 22 bin 145 kişi olay yerinde hayatını kaybetti, 2 milyon 301 bin 619 kişi yaralandı.

Haberin Devamı

Son 10 yılda ölüm veya yaralanmayla sonuçlanan trafik kazalarının en çok yaşandığı il, ülkenin en fazla nüfusuna sahip İstanbul oldu. İstanbul’da polis sorumluluk bölgesinde son 10 yılda 150 bin 302 trafik kazası yaşanırken, bu kazalarda bin 819 kişi öldü, 213 bin 557 kişi yaralandı. İstanbul’u, 107 bin 468 kaza, bin 309 ölü ve 168 bin 358 yaralıyla Ankara izledi.

Trafik kazalarında Ankara ikinci sırada


SÜRÜCÜ KUSURU ÖNE ÇIKTI

Trafik kazalarının oluş şekillerine ilişkin sıralamada, yandan çarpma (yüzde 33,9), yayaya çarpma (18,3), arkadan çarpma (yüzde 11,7), yoldan çıkma (yüzde 10,5), devrilme (yüzde 9,1) öne çıktı. Kazalara neden olan unsurlar arasında sürücü kusurları (yüzde 88,5) ilk sırada yer aldı. Bunu yaya (yüzde 9,7), araç (yüzde 0,7), yol (yüzde 0,6) ve yolcu (yüzde 0,5) takip etti. Trafik kazasına sebebiyet veren sürücülerin en sık yaptığı hata, araç hızını yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara uygun ayarlamamak (yüzde 35,4) oldu. Sürücü kusurları, kavşak, geçit ve kaplamanın dar olduğu yerlerde geçiş önceliğine uymamak (yüzde 15,2), şerit izleme ve değiştirme kurallarına uymamak (yüzde 9,1), arkadan çarpma (yüzde 8,8) ve dönüş kurallarına uymamak (yüzde 8,6) şeklinde sıralandı. 

Trafik kazalarında Ankara ikinci sırada


YÜZDE 56 AZALDI

Haberin Devamı

Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) Trafik Başkanlığı Eğitim ve Koordinasyon Şube Müdürü Tolga Hakan, “2010’da trafik kazaları sonucu her 100 bin kişi başına düşen can kaybı 13,4 iken bunu 2020’de yaklaşık yüzde 56 azalışla 5,8’e düşürdük. Elde edilen bu başarıyı sürdürmek hatta oranı daha da düşürmek hedefiyle hareket ediyoruz” dedi. Bu yıl itibarıyla hayata geçirilen 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ve Eylem Planı’nın, 2024 ve 2028 yıllarında ara değerlendirmelere tabi tutulacağını belirten Hakan, “Trafik güvenliğine ilişkin farkındalığın küçük yaşlardan itibaren oluşturulmaya başlanması gerektiği düşüncesindeyiz. Öncelikli hedefimiz, 2030 yılına kadar mevcut can kaybı sayısını yüzde 50 azaltmak. Asıl büyük hedefimiz ise 2030’dan 2050 yılına kadar can kaybı sayısını sıfıra indirmek” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!