Tiryaki sendikaya ateş püskürdü

Güncelleme Tarihi:

Tiryaki sendikaya ateş püskürdü
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 09, 2026 22:19

Altındağ Belediye Başkanı Veysel Tiryaki, önceki dönemden kalan 34 milyon TL’lik sendika borcunun ödenmesine rağmen Hizmet-İş Sendikası tarafından talep edilen 67 milyon TL faizin de belediye tarafından ödendiğini açıkladı.

Haberin Devamı

Tiryaki, sendikaya, “Bu durum faiz talep etmenin ötesinde düpedüz tefeciliktir” sözleriyle sert tepki gösterdi. Başkan Tiryaki yaptığı açıklamada şunları kaydetti: “Bir önceki dönemde (2019-2024) personel maaşlarından kesilmesine rağmen Hizmet-İş (Hak-İş) Sendikası’na ödenmeyen 34 milyon TL borç, yeniden görevi devraldıktan sonra tamamen ödenmiştir. Buna rağmen bir önceki dönemde tahsil edemediği ve tarafımızdan da tamamen kapatılan bu 34 milyon TL’lik borca karşılık Hizmet-İş (Hak-İş) Sendikası 67 milyon TL faiz talep ederek mahkemeye müracaat etmiş ve karar aldırmıştır. Asıl borç miktarı olan 34 milyon TL’yi ödememize rağmen, akıl dışı olarak nitelendirdiğimiz ana paranın 2 katı kadar olan 67 milyon TL’lik faizi de üzülerek bugün ödediğimizi duyurmak isterim. Altındağ halkının ve tüyü bitmemiş yetimin hakkı olarak gördüğümüz bu para, bugün Hizmet-İş (Hak-İş) Sendikası’nın hesabına geçmiştir. ​Hizmet-İş (Hak-İş) Sendikası’nın Genel Başkanı Mahmut Arslan ve faizci sendika yönetimine, Altındağ Belediyesi ve Altındağ halkı olarak hakkımızı helal etmiyoruz. Bu durum faiz talep etmenin ötesinde düpedüz tefeciliktir. İşçi maaşından kesildiği halde, Hizmet-İş Sendikası’na bir önceki yönetim tarafından ödeme yapılmamıştır. Ana parayı ödememize rağmen yüzde 90 oranında faiz talep eden de Hizmet-İş (Hak-İş) Sendikası’dır. 34 milyon TL borcu ödememize rağmen 67 milyon TL faizi de ödemek zorunda kalan ve haksız şekilde mağdur edilen ise Altındağ Belediyesi’dir. Tek diyeceğim; haram zıkkım olsun. 67 milyon TL faiz bedelini ödememize rağmen yasal haklarımızı savunmaya sonuna kadar devam edeceğiz. Hayatım boyunca tüm mücadelem memleketimin güzel insanları için oldu. Bundan sonra da halkımızın ve çalışan emekçilerimizin sırtından geçinenlerle mücadele etmeyi sonuna kadar sürdüreceğim. Kamuoyunun dikkatine saygılarımla sunarım.”

BAKMADAN GEÇME!