Kartlı sayaçta arıza isyanı

Güncelleme Tarihi:

Kartlı sayaçta arıza isyanı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2020 00:11

Başkent’te kartlı su sayaçlarında yaşanan arızaların geç giderilmesi aboneleri isyan ettirdi. ASKİ, sıkıntının 380 bin sayacın bakım ve onarım işlemlerini yapan tek firmadan kaynaklandığını belirtti, kendi imkânlarıyla çözüm için gerekli tedbirleri hızla alacaklarını duyurdu.

Haberin Devamı

Ankara’da kartlı su sayacı kullanan vatandaşlar son dönemde yaşanan arızaların geç çözülmesinden şikâyetçi. Başta pil olmak üzere sayaçlarda yaşanan sıkıntılar kent sakinlerinin günlerce susuz kalmasına neden oluyor. Su aboneleri, ASKİ’ye ve ilgili firmaya ulaşmakta da sıkıntı yaşadıklarını belirtiyor. Artan şikâyetler üzerine açıklama yapan Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi (ASKİ) Genel Müdürlüğü, sıkıntının bakım ve onarım işlemlerini yapan firmadan kaynaklandığını duyurdu. Kartlı sayaç bakım onarım hizmetlerini ASKİ’nin kendi imkânlarıyla gerçekleştirmek için gerekli tedbirlerin alındığının belirtildiği açıklamada, özetle şu ifadeler yer aldı:

380 BİNİNE TEK FİRMA BAKIYOR

“ASKİ’ye kayıtlı yaklaşık 420 bin kartlı su sayacımız bulunmaktadır. Bu sayaçların yaklaşık 380 bini yalnızca bir firmaya ait olup, bakım ve onarım işlemleri de uzun zamandır hizmet satın alma yoluyla aynı firma tarafından yapılmaktadır. Bakım ve onarım çalışmalarından kaynaklı aksaklıklar yıllardır halkımızda büyük memnuniyetsizliklere yol açmasına rağmen, maalesef köklü tedbirlerin alınamadığı görülmektedir. Son olarak sayaçlarla ilgili yapılan açık ihalede yalnızca bir firma tarafından teklif sunulmuş, hazırladığımız yaklaşık maliyetin oldukça üzerinde bir fiyat idaremize dayatılmıştır. Bahsi geçen firmanın sunduğu teklifi kabul etmemizin, Ankaralılara sözümüz olan dürüst yönetim anlayışı ile şeffaflık, hesap verebilirlik ve en uygun maliyet ilkelerimizin inkârı anlamına geleceğini bilmekteyiz.

GEREKLİ TEDBİRLERİ ALMAKTAYIZ

Kartlı sayaç bakım onarım hizmetlerini ASKİ’nin imkânlarıyla gerçekleştirmek, ihtiyaç duyulduğu takdirde modern teknolojik altyapıya sahip ve tek bir firmaya mahkûmiyetin yaşanmayacağı sayaçlarla değişim yapmak için gerekli tedbirleri hızla almaktayız. Abonelerimizin yıllardır yaşadığı sıkıntıların giderilmesi ve daha kaliteli hizmetin sunulması için çalışmalarımıza ara vermeden devam etmekte, arıza başvurularına zaman mefhumundan bağımsız bir şekilde hızla müdahale sürecini sürdürmekteyiz. Yaşanabilecek gecikmeler için özür diliyor; milletimizin hakkını, hukukunu ve parasını korumak amacıyla aldığımız kararları tüm Ankaralıların anlayışla karşılayacağına inanıyoruz.” ASKİ, yaşanan sürece dair tüm detayların ve bu noktaya gelinmesine sebep olan geçmişe ait maliyetlerin yakın zamanda açıklanacağını da belirtti.


SOSYAL MEDYADAN DA İLETİYORLAR

Haberin Devamı

Kartlı sayaç kullanıcıları, yaşadıkları sıkıntıyı sosyal medyadan da ASKİ’ye iletiyor. ASKİ de vatandaşlardan iletişim bilgilerini talep ederek sorunu çözmeye çalışıyor. Ankara Büyükşehir Başkanı Mansur Yavaş ve ASKİ hesaplarının etiketlenerek paylaşılan şikayetlerden bazıları şöyle:

Kartlı sayaçta arıza isyanı


*

Kartlı sayaçta arıza isyanı


*

Kartlı sayaçta arıza isyanı




Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!