Güncelleme Tarihi:
Meclis’te parti gruplarının sorularını yanıtlayan ASKİ Abone İşleri Dairesi Başkanı Tarık Kaplan, faturalandırma ile ilgili 2019 sonunda devreye alınan özel bir yazılımı kullandıklarını, personelin bizzat gidip yerinde abonelerin endeks okumalarını yaptığını, cihazın bu esnada personelin konumunu merkeze gönderdiğini belirtti.
Kaplan, personelin gireceği endeksi kendisinin belirleme imkânı olup olmadığıyla ilgili ise “Biz personellerimize okuma yapacağı abonenin son endeksini veri tabanı üzerinden vermiyoruz. Yani personel abonenin bir önceki endeksini bilmiyor” bilgisini verdi. Küçük de olsa hataların yaşanabildiğini belirten Kaplan, “İtiraz çok geliyor ama bizim hata paylarımız, tahakkuk işlemlerimiz geçmiş yıllara oranla şu anda daha düşük seviyede” diye konuştu.
16 BİNE YAKIN İTİRAZ BAŞVURUSU
“Sosyal hayatın, iş hayatının bittiği, iş yerlerinin sanayi kuruluşlarının kapalı olduğu bir dönemde şehre arz ettiğimiz su miktarında bir metreküp dahi düşme olmamıştır” diyen Kaplan, yüksek faturalarla ilgili çağrı merkezine gelen her başvurunun incelenerek cevaplandırıldığını belirterek “Eğer hata varsa düzeltme işlemini yaparak bilgilendiriyoruz. Günlük bin 500 civarında telefon görüşmesi yapıyoruz. 16 bine yakın, yakın tarihte başvuru var” dedi.