Haziran faturaları nasıl okundu

Güncelleme Tarihi:

Haziran faturaları nasıl okundu
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 15, 2020 01:51

ASKİ, haziran ayında abonelere gönderilen ve tartışma konusu olan yüksek meblağlı su faturalarıyla ilgili önceki gün Meclis Birinci Başkanvekili Fatih Ünal başkanlığında toplanan Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Meclisi’nde sunum yaptı.

Haberin Devamı

Meclis’te parti gruplarının sorularını yanıtlayan ASKİ Abone İşleri Dairesi Başkanı Tarık Kaplan, faturalandırma ile ilgili 2019 sonunda devreye alınan özel bir yazılımı kullandıklarını, personelin bizzat gidip yerinde abonelerin endeks okumalarını yaptığını, cihazın bu esnada personelin konumunu merkeze gönderdiğini belirtti.

Haziran faturaları nasıl okundu


SAYAÇ FOTOĞRAFLARI ÇEKİLİYOR

Korona sürecinde sayaçların fotoğrafının çekilmesini zorunlu hale getirdiklerini anlatan Kaplan, “İlk defa korona salgını sonrası haziran ayında faturalandırma esnasında personele sayacın endeks görüntüsünü çekme zorunluluğu getirildi. Endeks fotoğrafını çekmeden personelin faturalandırma yapması imkânsız. Bunu merkezdeki sisteme gönderme anında zorunlu olarak konum bilgisi de atıyor” dedi.

Haziran faturaları nasıl okundu


PERSONEL ÖNCEKİ ENDEKSİ BİLMİYOR

Haberin Devamı

Kaplan, personelin gireceği endeksi kendisinin belirleme imkânı olup olmadığıyla ilgili ise “Biz personellerimize okuma yapacağı abonenin son endeksini veri tabanı üzerinden vermiyoruz. Yani personel abonenin bir önceki endeksini bilmiyor” bilgisini verdi. Küçük de olsa hataların yaşanabildiğini belirten Kaplan, “İtiraz çok geliyor ama bizim hata paylarımız, tahakkuk işlemlerimiz geçmiş yıllara oranla şu anda daha düşük seviyede” diye konuştu.

16 BİNE YAKIN İTİRAZ BAŞVURUSU

“Sosyal hayatın, iş hayatının bittiği, iş yerlerinin sanayi kuruluşlarının kapalı olduğu bir dönemde şehre arz ettiğimiz su miktarında bir metreküp dahi düşme olmamıştır” diyen Kaplan, yüksek faturalarla ilgili çağrı merkezine gelen her başvurunun incelenerek cevaplandırıldığını belirterek “Eğer hata varsa düzeltme işlemini yaparak bilgilendiriyoruz. Günlük bin 500 civarında telefon görüşmesi yapıyoruz. 16 bine yakın, yakın tarihte başvuru var” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!