Başkentte nezaket farkındalığı

Güncelleme Tarihi:

Başkentte nezaket farkındalığı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 12, 2026 17:13

Ankara’da toplumsal saygı, nezaket bilinci ile okullarda şiddet ve zorbalıkla mücadele farkındalığının artırılması amacıyla, 13-20 Nisan tarihleri Nezaket Haftası olarak kutlanacak. Vali Vasip Şahin hafta dolayısıyla yayımladığı mesajında, “İnanıyoruz ki küçük bir tebessüm, içten bir selam ve saygılı bir yaklaşım, bireylerin hayatında olduğu kadar toplumun genelinde de güçlü ve kalıcı etkiler oluşturacaktır” dedi.

Haberin Devamı

Başkent Ankara genelinde toplumsal saygı, nezaket bilinci ile okullarda şiddet ve zorbalıkla mücadele farkındalığının artırılması amacıyla, 13-20 Nisan 2026 tarihleri Nezaket Haftası olarak kutlanacak. Nezaket Haftası etkinlikleri, Ankara Valiliği koordinasyonunda Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, Hacettepe Üniversitesi, İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İl Müftülüğü, İl Sağlık Müdürlüğü, Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü, Milli Eğitim İl Müdürlüğü olmak üzere 12 paydaş kurumla birlikte yürütülecek. Bu kapsamda çalışmalar, ilgili kurum ve kuruluşların görev ve sorumluluk alanları doğrultusunda sundukları katkılarla hazırlanan Nezaket Haftası Eylem Planı’na göre uygulanacak. Yapılacak etkinlikler ve afiş çalışmalarıyla başta öğrenciler olmak üzere nezaket kültürünün yaygınlaşarak toplumun tüm kesimlerinde farkındalık yaratması amaçlanıyor.

Haberin Devamı

Başkentte nezaket farkındalığı

KALICI BİR DAVRANIŞ KÜLTÜRÜNE DÖNÜŞMELİ

Haberlerimizi Google’da Takip Edin
En güncel haberlere ve son dakika gelişmelerine Google üzerinden anında ulaşmak için bizi favorilerinize ekleyin.
Google’da tercih edilen
kaynak olarak ekleyin

Ankara Valisi Vasip Şahin de “Nezaket Haftası” dolayısıyla mesaj yayınladı. Vali Şahin, mesajında nezaketin bireyler arasındaki bağı güçlendiren, toplumsal güven duygusunu pekiştiren ve ortak yaşam kültürünün en önemli dayanaklarından biri olan temel bir değer olduğunu belirtti. Toplumsal hayatın huzur, saygı ve karşılıklı anlayış temelinde güçlenmesine kakı sunan bu anlayışı pekiştirmek ve farkındalık oluşturmak amacıyla düzenlenen Nezaket Haftası'nı Ankara'da idrak etmenin memnuniyetini yaşadıklarını aktaran Şahin, iletişim biçimlerinin hızla değişmesiyle birlikte kullanılan dil ve sergilenen tutumların öneminin arttığına işaret etti. Özellikle çocuk ve gençler arasında zaman zaman karşılaşılan akran zorbalığı ile dijital ortamlardaki olumsuz iletişim örneklerinin, empati, saygı ve anlayış temelli bir yaklaşımın güçlendirilmesi gerektiğini açıkça ortaya koyduğunu vurgulayan Şahin, bu yönüyle Nezaket Haftası'nın yalnızca bir farkındalık çalışması olmadığının, aynı zamanda toplumsal değerleri yeniden hatırlatan önemli bir imkan olduğunun altını çizdi. Şahin, şunları kaydetti: "Nezaketin hayatın her alanına yansıması, belirli bir zaman dilimiyle sınırlı kalmamalı, eğitimden sosyal yaşama kadar her alanda kalıcı bir davranış kültürüne dönüşmelidir. İnanıyoruz ki küçük bir tebessüm, içten bir selam ve saygılı bir yaklaşım, bireylerin hayatında olduğu kadar toplumun genelinde de güçlü ve kalıcı etkiler oluşturacaktır. Bu duygu ve düşüncelerle, Nezaket Haftası'nın ilimizde birlik, saygı ve anlayış kültürünü daha da güçlendirmesini temenni ediyor, katkı sunan tüm kurum ve paydaşlara teşekkür ediyorum."

Haberin Devamı

Başkentte nezaket farkındalığı

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!