5 maddede engelsiz otopark

Güncelleme Tarihi:

5 maddede engelsiz otopark
Oluşturulma Tarihi: Mart 15, 2021 23:32

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın düzenlediği Otopark Yönetmeliği değişikliğiyle, Büyükşehir belediyelerinin otopark bedeli almalarına rağmen, bölge otoparkları inşa etmemeleri gerekçesiyle bölge otoparkı bedelini toplama ve bu otoparkları yapma görevi, ilçe belediyelerine verilecek.

Haberin Devamı

Otopark bedeli alacak ilçe belediyelerine, otoparkları en geç 3 yıl içinde yapma zorunluluğu getirilecek. Yönetmelik değişikliğiyle, otoparklarda engelli vatandaşların kullanımına uygun düzenlemelerin yapılması zorunluluğu getirildi. Peki engelli vatandaşların bu otoparkları kullanabilmek için olmazsa olmazları neler? Hürriyet Ankara, Engelliler Konfederasyonu Ankara İl Engelli Meclis Başkanı Veysi Sayın’a kent genelindeki otoparklarda engellilerin yaşadıkları sorunları ve yeni yapılacak otoparklarda olması gereken ayrıcalıkları sordu. İşte Sayın’ın otoparklar için ‘olmazsa olmaz’ dediği 5 madde:

5 maddede engelsiz otopark


1-İŞGAL EDENE CEZA UYGULANMALI

“Kentteki otoparklarda engelli park alanlarına park edildiğini görüyoruz. Ne yazık ki bu kişilerin çoğu yaptıkları bu duyarsızlıktan ceza bile almıyor. Çünkü cezayı uygulayacak polisin bazı özel işletmelerde buna yetkisi yok. Yeni yapılacak otoparklarda bu yetki karmaşasına izin verilmemeli. Yol kenarlarındaki engelli otoparkına engelli olmayan birisi park ettiğinden yazılabilen cezanın, istisnasız her otoparkta uygulanabilir olmasını istiyoruz.

2-YOĞUNLUĞA GÖRE KAPASİTE

Engelliler için ayrılan park alanları her daim engelli bir vatandaşın kullanımına hazır olmak durumda. Bu yüzden otoparkın yapılacağı ilçedeki engelli yoğunluğu göz önüne alınarak kapasite belirlenmeli. Kalabalık ilçelerde otoparkın yüzde 2 veya 6’lık kapasitesi engelliler için ayrıldığında yeterli olmuyor. Yapmış olmak için değil kullanılması için bu alanları yapmak gerekiyor.

3-ULAŞIM KOLAYLIĞI SAĞLANMALI

Otoparklar tasarlanırken engelli bireylerin park alanlarının, merdiven veya asansör gibi noktalara yakın olmasını istiyoruz. Şehirde birçok noktada bunun zorluğunu çekiyoruz. Ulaşım açısından en uygun yerin belirlenip orada park alanları yapılması da zorunluluğun içinde yer almalı.

4-GENİŞ KULLANIM ALANLARI OLMALI

Engelli şoförlerin trafikte yaşayacağı zorluklar düşünülerek, park yerleri daha geniş alanlara sahip olmalı. Bazı otoparklarda ne yazık ki alandan tasarruf etmek için normal araçlarla engelli araçların park alanları aynı kullanım alanına sahip. Bu durumda tekerlekli bir sandalyeyle arabanın kapısını açıp inmek isteyen vatandaşlar büyük zorluk yaşıyor.

5-DENETİMLERLE TAKİP EDİLMELİ

Otoparkların giriş ve çıkış noktalarına engelli rampaları konulması ve rampaların düzenli olarak denetlenmesi gerekiyor. Arabayı kullanan veya park edilen arabada olan engelli bir bireyin otoparkta rahatça hareket etmesinin sağlanması gerek. Denetimlerle engellilere sunulan ayrıcalıkların takip edilmesi ve her daim bu ayrıcalıkların kullanılır olmasını istiyoruz.”

5 maddede engelsiz otopark

Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’un imzasıyla Resmi Gazete’de yayımlanmak üzere Cumhurbaşkanlığı’na gönderilen Otopark Yönetmeliği değişikliği, 31 Mart’tan itibaren yürürlüğe girecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!