Kim korkar metaverse’ten, yapay zekâdan!

Çalışma düzenimizin teknolojiyle yeniden örüleceği bir yıla giriyoruz. 2022’de değişimler, dönüşümler ve artan farkındalıklar sadece iş dünyasını değil, günlük yaşamımızı da etkileyecek.

Haberin Devamı

Uzaktan çalışma, artık iş düzeninin vazgeçilmez bir parçası. Pandemi sürecinde vizyoner IT şirketleri uzaktan çalışma modeline kalıcı biçimde geçerek işlerini hasarsız sürdürmeyi ve dönüştürmeyi başardılar. Üstelik kâra bile geçtiler. Ofise geri dönmeyi bekleyen şirketlerse ertelemeler ve beklemeler dolayısıyla süreci istikrarlı geçiremedi ve birtakım kayıplara uğradı.

2022, çalışma hayatında teknolojik dönüşümü adeta mecbur kılan bir sene olacak. Yeni uygulamaların oturmasını ve yaygınlaşmasını fazla beklemeden adaptasyonu kabul eden organizasyonlar rakiplerini geride bırakacak. Yeni çalışma düzeninde teknolojiyi her alana entegre edebilmek, gerekliliğin ötesinde ‘yeni normal’ haline geliyor. Bunun bir örneği, özellikle Batı’daki büyük şirketlerde bilişim kurulu başkanlarının (CIO) giderek icra kurulu başkanlarına (CEO) yaklaşması. Teknolojiyi aktif kullanan şirketlerde 2022 itibariyle yeni CEO adaylarının teknolojiye hâkim CIO’lardan çıkması bekleniyor.

Haberin Devamı

Tüm çalışanları ilgilendiren önemli dönüşümlerden biri de otomasyon. Yapay zekâ ortaya çıktığından beri gelecekte belli mesleklerin yerine geçeceği biliniyordu. Bu doğru, ancak nitelikli çalışanlar için yapay zekâ tam aksine kolaylaştırıcı rol üstlenecek. Yapay zekâyla işbirliği yapan personel, geçmişe oranla hem kendi iş yükünü azaltacak hem de daha verimli ve güvenilir performans sergileyecek. Yapay zekânın şimdiden işine göz diktiği sahaysa maalesef işçiler ve vasıfsız elemanlar. Yine nitelikli olanlar pozisyonlarını korurken özellikle depolama, götür-getir, kayıt tutma, ürün bulma, envanter gibi işleri bu yıl itibariyle yapay zekâ ve mobil robotlar devralmaya başlayacak.

Kapıya teslim market alışverişi ve çevrimiçi yani internet üzerinden mağazacılık 2022’de yaşam standardı haline gelecek. Türkiye, bu alanda öncü ülkelerden biri. İngiliz The Guardian’ın haberine göre bir süre önce dünyaya açılan Getir markasının motokuryeleri, alışıldık renkleriyle Londra sokaklarında sıkça görülmeye başlamış. Hayatımızın kaçınılmaz gerçekleri olan pandemi ve iklim değişikliği, tüketicilerin bilinçlenmesine sebep oldu. Çevreci çözümler üreten inovatif teknoloji şirketleri ve belirli bir misyona sahip kurumlar bu yıl da değer kazanacak. Zeno Group’un araştırmasına göre tüketiciler güçlü bir amaca sahip markalardan alışveriş yapmaya 6 kat fazla meyilli...

Haberin Devamı

2022’yle birlikte iş yaşamını etkilemeye başlayacak yeniliklerden biri de metaverse... Networking buluşmaları, eğitimler ve toplantıların şirketlerin metaverseofislerine taşındığına şahit olacağız.

Kim korkar metaverse’ten, yapay zekâdanVR gözlükler (solda), Metaverse’e giriş için kullanılan ekipmandan biri. Yapay zekâ destekli üretime en iyi örnekler ‘Cloudpainter’ın çizdiği sanat eserleri (sağda)...

BU YILA DAMGA VURACAK TRENDLER

Kim korkar metaverse’ten, yapay zekâdan

ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK YAYGINLAŞACAK

Artırılmış gerçeklik (AR) uygulamaları, fiziki çevremizin dijital katmanlarla zenginleşmesi anlamına geliyor. AR projeleri çoğunlukla telefon uygulamalarıyla entegre. 2022’de telefon üreticileri ve yeni markalar AR gözlüklerini sunmaya başlayacak.

Haberin Devamı

INSTAGRAM’IN NEŞESİ KAÇIYOR MU?

Sosyal medyayı domine eden Instagram’ın bu yıl belli bir doygunluğa ulaşması olası. Sürekli değişen algoritmaları ve içerik üreticilerini manipüle eden baskıcı tavrı bunda rol oynuyor. Giderek artan spam’ler ve hesap korsanları ortamın güvenliğini sorgulatırken rakibi TikTok’tan yapılan paylaşımların ortamda daha sık görünür olması da kırmızı bayraklar arasında.

Kim korkar metaverse’ten, yapay zekâdan

METAVERSE’ÜN YILDIZI PARLAYACAK

Sosyal medya, çevrimiçi oyunlar, arttırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklikle (VR) kripto paraları birleştiren metaverse, sıcak gündemimizde olmayı sürdürecek. Her tür eğlence ve projeye erişim sağlayan metaverse, iş imkânlarıyla da cazibe merkezi.

Haberin Devamı

Kim korkar metaverse’ten, yapay zekâdan

BULUT MUTFAKLAR VE ROBOT AŞÇILAR

Evden siparişlerin katlanarak artması, bir restorana dahil olmadan yemek üreten bulut mutfakları yaratmıştı. Şimdi sırada robot aşçılar var. Birçok restoran, mutfak otomasyon sistemlerine geçmeyi planlıyor. Robotik sektörünün yükselişe geçtiğini göreceğiz.

Kim korkar metaverse’ten, yapay zekâdan

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR HER YERDE

Dünya elektrik devrimine hazırlanırken elektrikli otomobil ve mikromobilite araçlarını günlük hayatta daha fazla görmeye devam edeceğiz. Gelişen bataryalar sayesinde elektrikli bir aracın küçük bir eve enerji vermesi bile ileride mümkün olacak.Kim korkar metaverse’ten, yapay zekâdan

 

NFT PLATFORMLARI YEŞERİYOR, KRİPTO REGÜLASYONLARI BAŞLIYOR

Metaverse’ü kazançlı hale getiren NFT sanat eserleri için platformlar açılacak. Hükümetlerin kripto regülasyonlarına başlayacağı öngörülüyor. Kriptoyu resmi parası kabul eden El Salvador ve yasaklayan Çin örnek ülkelerden.Kim korkar metaverse’ten, yapay zekâdan

 

Haberin Devamı

5G YAKLAŞIYOR, 6G ARAŞTIRILIYOR

Pandemi ve küresel çip sıkıntısı dolayısıyla 5G’nin yaygınlaşması beklenenden yavaş ilerlese de 2022’de süreç hızlanacak ve 6G araştırmaları gündeme gelecek. 2020 sonunda terahertz sinyal iletimi için bir deneme uydusu fırlatan Çin, 6G konusunda öncü ülkelerden.

YÜKSEK HIZLI BİLGİSAYARLAR ÇOĞALIYOR

Tıp ve ilaç çalışmalarından uzay araştırmalarına ve iklim tahminlerine kadar pek çok alanda yüksek hızlı bilgisayarlara talep artıyor. 2022’de yüksek hızlı bilgisayarlar ve öncü kuantum modeller endüstrilere sunulmaya başlayacak.

Yazarın Tüm Yazıları