Kayıpları o buluyor

Adı Sherlock. Onu Amsterdam Schiphol Havalimanı Terminali’nde koştururken görürseniz sakın korkmayın. KLM’in özel eğitimli köpeği, uçakta unutulanları kokluyor, sonra gidip sahiplerini buluyor.

Haberin Devamı

KLM, sosyal medyayı en iyi kullanan şirketler arasında. Havayolu Twitter üzerinden haftada 40 bin soru alıyor. En çok da uçakta unutulanlarla ilgili sorular geliyor. Diz üstü bilgisayarlardan cep telefonlarına, pasaporttan okuma gözlüklerine kadar her gün binlerce eşya uçaklarda unutuluyor. Ama bunların çok azı sahibine dönebiliyor.
Her uçuş sonrasında kabin ekipleri uçağı kontrol eder. Bulduklarını yer hizmetlerindeki görevlilere teslim eder. Bu malzemeler toplanır, raporların ve kayıp eşya bürosuna gönderilir. Daha sonra yolcudan geri dönüş beklenir. Uçuş bilgileri, sıra numarası tutan kayıp eşya yolcuya teslim edilir. Ama yolcuların önemli bölümü de bir daha uğraşmamak için geri dönüş yapmaz. Kurallar gereği havayolu şirketleri bu eşyaları bir yıl boyunca tutar. Daha sonra da açık artırma ile satar.
Yolcu şikâyetlerinde üst sırada olan kayıpların önüne geçmek için KLM yeni bir uygulamaya imza attı. Kayıp eşyayı uçakta bulan kabin ekibi Schiphol Havalimanı’ndaki özel birime haber veriyor. Onlar da Sherlock’la birlikte uçağa geliyor.
Örneğin kayıp bir cep telefonu. Sherlock telefonu kokluyor ve sahibinin kokusunu hemen algılıyor. Hemen koşmaya başlayan köpek, muhtemel bagaj konveyöründe bavulunu bekleyen veya transit salona geçen yolcuyu buluyor. Giydiği yeleğin cebindeki telefonu ise köpeğin arkasından gelen görevli alarak teslim ediyor.

Haberin Devamı


YÜZDE 80 BAŞARI


Sherlock, ilk haftada kayıp eşyaların yüzde 80’ini sahibine ulaştırmayı başardı. Bu kampanya her ne kadar KLM’in uçakta unutulanlara dikkat çekme amaçlı olsa da hazırlanan video, kısa sürede 10 milyonun üzerinde seyredildi.


YOLCULARIN YÜZDE 10’U UNUTUYOR

-En çok koltuk ceplerine konulan pasaport, cep telefonu, kimlik unutuluyor.
-Uçağa yetişme telaşı, farklı bir noktaya uçuş veya tatilin öncesindeki-sonrasındaki ruh hali ile unutkanlık artıyor.
-Koltuğunuza oturduğunuzda eşyalarınızı fazla dağıtmayın.
-Uçak alçalmaya başlarken eşyanızı da toparlamaya başlayın. İnince size ilk lazım olacak pasaport, cep telefonu veya müzik dinlediğiniz MP3 çalarınızı, kitabınızı çantanıza yerleştirin.
-Ayağa kalkarken baş üstü dolaba koyduklarınızı, kabin memuruna verdiğiniz montunuzu veya paltonuzu da almayı unutmayın.

Haberin Devamı


PASAPORT VE CÜZDAN İLK SIRADA

Yolcular uçakta en çok cüzdan ve pasaportlarını unutuyor. Cepte rahatsızlık verdiği için bir çok yolcu ‘gözümün önünde olsun’ diyerek pasaportunu veya cüzdanını önündeki koltuğun cebine yerleştiriyor.
Son yıllarda kayıp cep telefonu sayısında da hızlı bir artış dikkat çekiyor. Üçüncü sırada ise okuma veya güneş gözlüğü, kalem, kitap ve makyaj malzemeleri geliyor.


TAKMA DİŞİNİ UNUTTU!


Tabi ki en ilginçler arasında tuvalette bırakılan takma dişler ilk sırada geliyor. Kabinde havanın kuru olması nedeniyle çıkartılan lensler, protezler, bebekli yolcular için biberon ve çocuk oyuncakları en çok unutulanlar arasında.


KAYBEDİLEN EŞYALARA NE OLUYOR?

Haberin Devamı

-Yolcular uçaktan indikten sonra havayolu personeli uçağı yeni sefer için hazırlamaya koyuluyor. Bu arada uçağa giren ve çoğu havayolu şirketinin iş verdiği başka kuruluşun temizlik personeli de zaman kaybetmemek uğruna bu ceplerdeki her şeyi hızlıca alıp çöpe atıyor.
-Göze çarpan unutulan eşyalar, yer işletmedeki görevliye teslim ediliyor. Bilgisayar, cep telefonu gibi eşyalarda sıra numarası kaydediliyor.
-Tüm bulunanlar, tutulan raporla birlikte kayıp eşya bürosuna götürülüyor.
-Bu bölüme başvuran yolcuya kayıp eşyası hakkında sorular soruluyor. Bilgiler tutuyorsa, kendisine teslimat yapılıyor.
-Kanuni olarak bir yıllık süre dolunca, unutulan eşyalar ihaleye çıkartılıyor. Bu ihaleleri tüm dünyada olduğu gibi takip eden Türkiye’de de çok sayıda meraklı var.

Yazarın Tüm Yazıları