En sinir bozan yolcular

Havayolu yolcularının kâbusu yanlarına, arkalarına ya da önlerine oturan, yerinde duramayan sorunlu yolculardır. Yandaki yolcu ile sürekli sohbet etmek ister. Dirsek koyma yerinin mülkünü ele geçirmek için sürekli çaktırmadan itip kakmalar yapar. Hele alkolü fazla kaçıran yolcu yanındaki yolcu için tam bir kâbus oluşturur. Uzun uçuşlarda bir yolcunun başına gelebilecek en büyük sorundur bu.

Haberin Devamı

Birden fazla havayolu şirketinde, birden fazla zamanda yapılan anketlerde en fazla sinir bozucu, rahatsızlık veren yolcu sıralaması ortaya çıktı. Koltukların arkasını iten yolcular birinci sırada yer aldı. Çünkü bu durum havayollarında yolcuların en dikkatsiz davrandıkları konuların ilk sırasında yer aldı.

En sinir bozan yolcular

Öndeki koltuğu itmek sadece kalkıp otururken değil, ağırlıklı olarak otururken dizlerle ön koltuğa basınç uygulamak ve koltuğu titretmek şeklinde gelişiyor. Hatta bazı yolcular önde oturanın bu durumdan rahatsız olduğunu fark ettikleri halde inadına tekrarlarla ön koltuk yolcusunu çileden çıkarıyorlar. Yapılan araştırmada bu itmeler yüzünden uçak içinde kavga çıktığı, hakaretlerin havada uçuştuğu durumlara her kıtada, her havayolunda rastlanıyor. Bir de koltuklarından kalkan yolcuların ön koltukta oturanların saçlarına dokunmaları özellikle kadın yolcuları çok kızdırıyor.

Haberin Devamı

SARHOŞ YOLCU İKİNCİ SIRADA

Her uçakta olmamakla birlikte sık aralıklarla görülen sarhoş yolcular, havayolu yolculuğunda büyük sorun. En fazla sarhoş yolcu olayı Avrupa’da kuzey ülkelerindeki uçuşlarda. Amerika kıtasında Güney Amerika ülkelerinde, Ortadoğu ve Asya-Pasifik’te ise güney yarımküre ülkeleri vatandaşlarında görülüyor. Uçaklarda kabin memurlarının yetkilerinden biri de sarhoş olduğunu fark ettikleri yolcuya içki ikramını kesme yetkisidir. Ama büyük gövdeli uçaklarda bu çoğu zaman ekiplerin takibinden kaçıyor ya da yolcu istediği içki verilmeyince iyice saldırganlaşıyor. Bazı yolcular ise havalimanlarında gümrüksüz satış mağazalarından aldıkları içkileri açarak sınırları aşıyorlar. Bağlantılı uçuşu olmayanlara Duty Free mağazalarında satılan içkiler ağızı kapatılmış, yapıştırılmış özel torbalara konmuyor.

Eğer sarhoş yolcu kontrol edilemezse, kabin memuru sorunlu yolcu formunu doldurup pilota veriyor. Pilot kararı ile birçok havayolu yolcuya plastik kelepçe takabiliyor. İnişten sonra da uçağa gelen polise teslim ediliyor. Bu bizde de yapılıyor. O yolcu birkaç saat içinde karakoldan çıkıp, serbest kalıyor.

Haberin Devamı

En sinir bozan yolcular

İŞTE EN SİNİR BOZUCU YOLCU TİPLERİ:

-Ön koltuğu iterek sarsan yolcular. Kalkarken önde oturan yolcunun başına dokunanlar. Kadın yolcunun saçına el değdirenler.

-Sarhoş ve kavgacı kişiler.

-Getirdikleri keskin veya kötü kokulu yiyecekleri yiyenler.

-Yandaki yolcularla veya uçuş görevlileriyle flört etmek için yollar arayanlar.

-Tuvaleti çok sık aralıklarla kullananlar. Özellikle ara koltuklardan nedensiz bir şekilde sık sık kalkıp koridora çıkanlar.

-Koltuk kolçaklarında hâkimiyet kazanmak için sizi dirsekleriyle çaktırmadan itenler. Bunu sık aralıklarla yapanlar. Hatta uykunuzu bile rezil edecek kadar çok tekrarlayanlar.

-Sürekli yandaki yolcuyu konuşmaya zorlayanlar. Zorunlu sohbet için inatçı davrananlar.

Haberin Devamı

-Aşırı keskin koku kullananlar.

-Çocuklarını serbest bırakan ebeveynler. Çocukların yandaki yolcuyu rahatsız etmesini umursamayanlar.

-Çok yüksek sesle müzik dinleyenler veya film seyredenler. Sesin kulaklık dışına taşmasına yol açanlar.

-Aşırı sevecen çiftler. Birbirlerine olan ilgilerini sevişme noktasına taşıma eğilimi gösterenler. Ya da açıkça sevişenler.

-Koltuğu hızla arkaya yatıran yolcular.

-Kabin memurlarından sık aralıklarla çok fazla istekte bulunanlar.

-Kokan ayakkabılarını çıkaranlar.

-Önlerindeki koltuk ceplerini çöple doldurup, sizin önünüzdeki kotuk ceplerini doldurmaya çalışanlar.

RAHATSIZLIK YÜZDELERİ

- En çok öne çıkan iki sorun “koltuğunuzun arkasının tekmelenmesi” ve “sarhoş ve rahatsız edici” yolcular, anketlerde yüzde 59.11’i aldı. Ardından, seçimlerin yüzde 48’i “kötü hijyen veya çok fazla kolonya/parfüm kokusu” oldu. Üçüncüsü ise yüzde 46.81 ile “dikkatsiz ebeveyn/kötü ebeveynlik” yer aldı. Araştırmalarda, erkeklerin uçaklardaki kural ihlallerinden rahatsız olma olasılığı kadınlardan daha fazla çıktı.  Ancak bir yolcu çok konuşkan veya flörtöz ise kadınların tepkisi her zaman fazla oldu. Anketler, 30-44 yaş arasındakilerin 18-29 yaş grubuna göre daha fazla sinirlendiğini ortaya koydu. 

Haberin Devamı

AVRUPA’DA 1. DÜNYADA 7. OLDU

İngiltere merkezli havacılık değerlendirme kuruluşu Skytrax değerlendirmeleri açıklandı. 4 milyon 320 bin havayolu yolcusu ile yapılan elektronik ortamdaki değerlendirmelerde, THY ciddi bir başarı yakaladı. Geçen dönem dünya sıralamasında 17. sırada yer alan THY, 7. sıraya yükseldi. Bir dönem Skytrax değerlendirmelerine katılmayacağını açıklayan THY geri dönüşü ile basamakları hızla çıktı. Ticari bir şirket olan Skytrax değerlendirmesinde ayrıca şirketin ikram kuruluşu DO&CO’da business sınıfındaki en iyi ikramın sahibi oldu.

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Ahmet Bolat, öncelikle THY’nin Avrupa’nın en iyi havayolu seçilmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Londra’daki Lamngham Oteli salonlarındaki törende Skytrax CEO’su Edward Plaised THY’nin başarısını kutladı.

Haberin Devamı

En sinir bozan yolcular

İŞTE DÜNYANIN EN İYİ 10 HAVAYOLU

1- Katar Hava Yolları

2- Singapur Hava Yolları

3- Emirates

4- Ana (All Nippon Airways)

5- Qantas

6- Japan Hava Yolları

7- THY

8- Air France

9- Kore Hava Yolları

10- Swiss International

- En iyi havayolları arasında iki Japon şirketi birden listeye girdi. ANA ve Japon Hava Yolları böylece aynı ülke merkezli oluşları ile bir rekora da imza attılar.

TURKISH DO&CO’DAN BİR BAŞARI DAHA

Taze yemeği gökyüzüne çıkararak büyük bir şöhret kazanan THY’nin anlaşmalı ikram Şirketi DO&CO bir başarıya daha imza attı. THY’deki servisiyle dünyada business sınıfındaki en iyi ikram ödülünü yine DO&CO kazandı. Uzun yıllar Skytrax değerlendirmelerinde hep ilk sıralarda yer alan Turkish DO&CO ve Avusturya merkezli DO&CO’ya ikram şirketlerini vermek isteyen havayolları yıllardır birbirleri ile yarışıyorlar.

İGA LOUNGE EN İYİ 4. DİNLENME ALANI

İGA, havalimanlarındaki dinlenme alanları arasındaki değerlendirmede, İstanbul Havalimanı Lounge donanımı ile dünyada 4. sırada yer aldı. Dış hatlardan sonra iç hatlarda da lounge açan İGA, konseptini sürekli geliştirmeye başladı.

SUNEXPRESS DÜNYANIN EN İYİ TATİL HAVAYOLU

THY ve Alman Lufthansa şirketlerinin yarı yarıya ortak oldukları havayolu şirketi SunExpress, Skytrax değerlendirmelerinde en iyi tatil havayolu şirketi çıktı. Zamanında kalkışı, modern 67 uçağı ve yüksek operasyon kabiliyeti ile SunExpress kendi sınıfının devleri arasında birinci oldu.

Ödülle ilgili olarak SunExpress CEO’su Max Kownatzki, “İşimizin merkezine her zaman misafirlerimizi koyuyoruz ve onlara yolculuklarının her anında mümkün olan en iyi deneyimi sunmak için çalışıyoruz.” dedi. Öte yandan şirketin gönderdiği fotoğraflarda CEO, pilotlar ve kabin ekiplerinin ayaklarındaki lastik ayakkabılar dikkatimi çekti; sordum. Bunlar Adidas firması tarafından özel üretiliyormuş. Yani diğer ayakkabılar gibi yanması geciktirilmiş özel ayakkabılar. Ama spor. Bunu da Euroleague için yaptırmışlar. İsteyen uçuş personeli sadece cuma günleri bunları uçuşta giyebilecekmiş.

Yazarın Tüm Yazıları